• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • وضعیت پوکی استخوان در زنان و مردان

    وضعیت پوکی استخوان در زنان و مردان

    تقدیمی هدف:

    استخوان هایی که آسان می شکند/وضعیت پوکی استخوان در زنان و مردان

    بیماری پوکی استخوان به عنوان یکی از بیماری های شایع دوران سالمندی شناخته می شود که می بایست اقدامات پیشگیرانه را از نوجوانی افراد اجرا کرد تا بتوان از شدت عوارض آن در سنین بالاتر، کاست.

    به گزارش خبرهدف، جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است و اگر نخواهیم از همین امروز به فکر سلامت افراد جوان و میانسال باشیم، قطعا با سالمندانی آسیب دیده در آینده مواجه خواهیم شد که هزینه های مراقبت و درمان این افراد، بسیار سنگین تر از اعتباراتی خواهد بود که می توان امروز برای سلامت جامعه هزینه کرد. از همین رو، لازم است که برنامه های پیشگیرانه خود را هرچه زودتر عملیاتی کنیم.

    زهرا وهابی معاون آموزشی گروه طب سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت سالمندان، تصریح کرد: متاسفانه افراد بالای ۶۰  سال در جامعه به فراموشی سپرده می شوند.

    این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه جامعه باید به سمت رویکرد دوستار سالمند حرکت کند، گفت: خانواده ها باید به کاردرمانی و گفتار درمانی سالمندان تشویق شوند. ضمن اینکه نیاز داریم که جامعه علمی و دانشگاهی را با جمعیت سالمند و مشکلات روحی و جسمی آنها بیشتر آشنا کنیم.

    وهابی با بیان اینکه ۹.۳ درصد از جمعیت ایران یعنی ۷.۵ میلیون نفر سالمند هستند، افزود: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی در کشورهای در حال توسعه به افراد بالای ۶۰ سال سالمند اطلاق می شود و با توجه به اینکه جمعیت ایران نیز رو به سالمندی پیش می رود، باید سالمند آزاری  را که شامل طیف های مختلفی از رفتارها است، شناخت و با آموزش جامعه پزشکی و تغییر نگرش نسبت به جمعیت سالمند، خود سالمند و خانواده های آنها را با جزئیات روش تشخیصی مشکلات سالمندان آشنا کنیم و بدانیم که برنامه درمانی سالمندان شامل در نظرگرفتن فاکتورهای مختلفی است.

    احمدرضا جمشیدی رئیس انجمن روماتولوژی ایران، در گفتگو با خبرهدف ، به سن ابتلا به پوکی استخوان در زنان و مردان اشاره کرد و گفت: این عارضه در زنان بعد از دوران یائسگی و ۱۰ سال اول این دوران می تواند بروز کند. از همین رو، لازم است که زنان بالای ۳۵ سال، به فکر باشند و سلامت خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

    وی در ارتباط با شیوع پوکی استخوان در مردان، افزود: این عارضه بعد از ۶۵ سالگی در آقایان شایع است. از همین رو، لازم است که اقدامات پیشگیرانه را قبل از آغاز دوران سالمندی شروع کرد.

    جمشیدی، در پاسخ به این سئوال که آیا سن ابتلا به پوکی استخوان در کشورمان کاهش یافته است یا خیر، گفت: نمی توان به صراحت عنوان کرد که دهه سنی ابتلا به پوکی استخوان در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایین آمده است یا اینکه میزان شیوع این بیماری بیشتر است. اما، آنچه مسلم است، میزان ویتامین D در جمعیت ایران، کم است و این ویتامین در تشدید این عارضه موثر است.

    رئیس انجمن روماتولوژی ایران، در خصوص ضرورت غربالگری پوکی استخوان در کشور، اظهار داشت: غربالگری پوکی استخوان مقرون به صرفه نیست، اما باید اقدامات پیشگیرانه در زنان را باید قبل از دوران یائسگی آغاز کرد که بیشتر از مردان در معرض تهدید پوکی استخوان قرار دارند.

    یکی از مشکلات دوران سالمندی، مواجهه با سالمندان افسرده است که بیشتر از دیگر سالمندان در معرض انواع بیماری ها قرار دارند. سالمندان افسرده، دچار پوکی استخوان هستند و گرفتار شکستگی های مکرر می شوند.

    زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد جمعیت کلی در کشور با کمبود ویتامین D مواجه هستند، گفت: بیشترین میزان شیوع کمبود ویتامین D، در سالمندان، زنان در سنین باروری و کودکان مشاهده می‌شود.

    بنابر تعریف سازمان جهانی بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال به عنوان سالمند معرفی می‌شوند، اما مطالعات و شواهد حاکی از آن است که سن تقویمی لزوما تعیین کننده سطح توانایی یا ناتوانی افراد نیست و بسیاری از افرادی که سن ۶۰ سال و بالاتر دارند به خوبی قادرند فعالیت‌های فیزیکی و شناختی موثری در جامعه داشته باشند، حتی افرادی که در گروه‌های سنی بالاتر سالمندی قرار دارند، مانند افراد ۷۵ ساله تا ۸۵ ساله نیز به رغم برخی محدودیت‌ها می‌توانند در جامعه نقش آفرین باشند. بنابراین برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از توان سالمندان در جامعه و پرهیز از نادیده گرفتن توانایی‌های آنها هم از جهت سلامت سالمندان و هم از جهت برخورداری جامعه از تجربه و مشارکت آنها، حائز اهمیت است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.