بکارگماری ۴۰ هزار نیروی کار از طریق کاریابی‌ها از ابتدای امسال

چاپ

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به بکارگماری ۴۰ هزار نفر از طریق کاریابی‌ها از ابتدای سال جاری، از افت تقاضای شغلی از سوی کارفرمایان خبر داد.

محمد اکبرنیا در گفتگو با خبرهدف ، با تشریح آخرین آمار مراجعه کارجویان به کاریابی‌ها اظهار داشت: بر اساس استخراج آخرین گزارش از سامانه کاریابی‌ها در هفت ماهه سال جاری، حدود ۲۴۲ هزار نفر کارجو به کاریابی ها مراجعه کردند که از این تعداد جوینده کار، حدود ۴۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: البته از مجموع مراجعه کنندگان به کاریابی‌ها در هفت ماهه نخست سال جاری ۲۱۵ هزار نفر از طرف کاریابی‌ها بر اساس شرایط شغلی به کارفرمایان معرفی شدند اما تاکنون فعلا ۴۰ هزار نفر به کارگمارده شدند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره افت بکارگماری کارجویان از طریق کاریابی‌ها در سال های بعد از اجرای برنامه ششم توسعه (۱۳۹۶) ادامه داد: در واقع موضوعات مربوط به حمایت از کارفرمایان برای اشتغال به کار کارجویان و کمرنگ شدن معافیت‌های کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم بیمه کارفرمایی باعث شد تا با افت بکارگماری کارجویان از طرف کاریابی‌ها مواجه شویم.

اکبرنیا با بیان اینکه با وجود افت بکارگماری نیروی کار از طریق کاریابی‌ها در طی دو سال و نیم گذشته اما میزان اشتغال به کار از طریق کاریابی‌ها در هفت ماهه امسال نسبت به هفت ماهه سال گذشته با رشد ۲۸ درصدی مواجه بوده است، ادامه داد:  در حالی که در هفت ماهه سال گذشته حدود ۲۷ هزار نفر از طریق کاریابی ها بکارگمارده شدند، این میزان در هفت ماهه امسال به ۴۰ هزار نفر رسیده است.