• ۱۹ آذر ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز    :   ...
  • بودجه ارتش و سپاه افزایش یافت    :   بودجه ارتش و سپاه افزایش یافت/ کاهش بودجه ستاد کل نیروهای مسلح.دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی، میزان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح را در مقایسه با مصوب سال ۱۳۹۸ کاهش داده است.
  • بنزین دونرخی در بودجه ۹۹ حذف می‌شود    :   عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ممکن است نرخ بنزین ۱۵۰۰، ۱۸۰۰ یا ۲ هزار تومان شود و دیگر بیشتر از ۲ هزار تومان نخواهد بود و همچنین احتمالا دو نرخی بودن بنزین در بودجه ۹۹ حذف می شود.
  • افزایش بیماران ICU به دنبال شیوع آنفلوانزا    :   دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه، از افزایش بیماران بخش مراقبت های ویژه به دنبال شیوع آنفلوانزا در کشور خبر داد.
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز    :   روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت
  • آمادگی کامل ایران برای مقابله با حمله گسترده ملخ‌های صحرایی    :   سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: براساس پیش بینی های فائو، طی دو الی سه روز آینده دسته‌جات بزرگی از ملخ صحرایی وارد کشور خواهد شد.
  • قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    تقدیمی هدف:

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد.

    عقیل قدیم، رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت وگو با خبرهدف تخلفاتی که در حوزه تولید قیر رخ می دهد را تشریح کرد.

    وی گفت: متأسفانه برخی کارخانه‌های تولیدکننده قیر اقدام به تولید این کالای باارزش و گران قیمت از مواد اولیه بی‌ارزش می‌کنند که منجر به تولید قیر بی کیفیت می‌شود.

    وی افزود: پدیده‌ای در کشور داریم به نام قیر تقلبی؛ طبق بررسی‌هایی که در چند سال گذشته انجام داده ایم و مرتبا رصد کرده‌ایم، وقتی قیمت قیر افزایش می‌یابد، تولید و عرضه قیر تقلبی  به بازار توجیه بالایی پیدا می‌کند و در دوره هایی که قیر ارزان می شود، توجیه اقتصادی تولید قیر غیر استاندارد و تقلبی هم از بین می‌رود.

    قیر تقلبی را با ترکیب کردن قیر استاندارد با نفت کوره، لجن‌های اسیدی است که مشتقات پایه پالایشگاهی ندارند، روغن سوخته موتور، مواد پلاستیکی بازیافتی یا برخی مواد معدنی کم ارزش تولید می‌کنند

    رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منشأ و ماده اولیه تولید قیر تقلبی را مواد مختلفی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از آنها نفت کوره است موارد دیگر، لجن‌های اسیدی است که مشتقات پایه پالایشگاهی ندارند؛ روغن سوخته موتور، مواد پلاستیکی بازیافتی یا برخی مواد معدنی کم ارزش که اینها را ذوب کرده و در قیر مخلوط می کنند.

    وی افزود: مورد دیگر از قیرهای بی کیفیتی که در کشور وجود دارد، ماده‌ای است که تحت عنوان قیر از عراق وارد می شود، اما به هیچ عنوان با کالایی به نام قیر همخوانی ندارد و نمی توان نام قیر بر آن نهاد؛ چون اصلا مواد اولیه آن، موادی نیستند که برای تولید قیر واقعی مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده از عراق وارد می شود در حالی که قرار بود سوآپ شود اما وارد صنعت راهسازی کشور شده است.

    چگونه مانع ورود قیر تقلبی به پروژه های راهسازی شویم؟

    قدیم یادآور شد: هر چه قدر کنترل‌های در مبدأ را دقیق تر انجام دهیم، از امکان تولید قیر بی کیفیت بیشتر کاسته می شود. در حال حاضر ۱۸۱ کارخانه تولید قیر راهسازی در کشور پروانه بهره برداری دارند. تعداد تولیدکنندگان قیر ۳۷۶ واحد تولیدی هستند اما تولیدکنندگانی که ادعای تولید قیر راهسازی و آسفالت معابر را دارند، ۱۸۱ واحد است که از این تعداد تنها ۲۵ واحد تولیدی  صلاحیت تولید قیر باکیفیت برای صنعت راهسازی را دارند.

    اگر در مبدأ که همان واحدهای تولیدی هستند، کنترل ها را افزایش دهیم و در مسیر هم کنترل شود، می توانیم تا حدودی مطمئن شویم که قیر تقلبی وارد صنعت راهسازی نشود.  که در این زمینه باید بدنه کارفرمایی و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی همکاری کند

    وی یادآور شد: اگر در مبدأ که همان واحدهای تولیدی هستند، کنترل ها را افزایش دهیم و در مسیر هم کنترل شود، می توانیم تا حدودی مطمئن شویم که قیر تقلبی وارد صنعت راهسازی نشود. بدنه کارفرمایی شامل وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان همیاری شهرداری و دهیاری های کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (به عنوان متولی آسفالت معابر روستاها در طرح های هادی روستایی) و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران (به عنوان متولی توسعه باند فرودگاه ها) باید در این زمینه همکاری کنند.

    سود هزار درصدی تولید قیر تقلبی! / عرضه به بازار امسال یک سوم شد

    رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اقتصاد تولید قیر تقلبی بسیار پررنگ است و سودجویان به سودهای گسترده ای از این محل دست می یابند و سوداگران انگیزه بالایی برای تولید قیر تقلبی دارند، یادآور شد: قیمت هر تن قیر طی ماههای گذشته از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است. از سوی دیگر نفت کوره لیتری ۳۰۰ تومان است که اگر قیر را کیلویی ۳ هزار تومان (میانگین) در نظر بگیریم، تولید قیر تقلبی برای متقلبان ۱۰ برابر یا هزار درصد است.

    وی افزود: بر اساس برآوردهای ما در سال ۹۶، ۳۰۰ هزار تن قیر تقلبی وارد بازار شده است که رقمی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اقتصاد قیر تقلبی بوده است. بنابراین سود ناشی از تولید قیر تقلبی بسیار بالاست و برای سوداگران توجیه دارد که این نوع قیر را وارد بازار کنند.

    به گفته این مقام مسئول، برآورد ما این است که در سال جاری این رقم تا یک سوم کاهش یافته و ۱۰۰ هزار تن قیر تقلبی وارد بازار شود.

    قدیم با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تفاهم نامه هایی با دستگاه های مصرف کننده قیر و آسفالت به امضا رسانده، تصریح کرد: این دستگاه ها مصرف کننده ۸۵ درصد قیر تولیدی کشور هستند و با کنترل هایی که مرکز تحقیقات در قیر مصرفی این دستگاه ها داشته، توانسته ایم تا حدودی از مصرف قیر بی کیفیت و تقلبی در آسفالت معابر کم کنیم. اعتقاد من این است که در حال حاضر میزان تولید قیر تقلبی از حجم قیرهای بی کیفیت سال ۹۶ کمتر است. البته عرضه قیر بی کیفیت و تقلبی بالاست؛ اما کارفرماها آگاه تر شده اند و تقاضای قیر تقلبی کاهش یافته است. اگر کارفرماها قیرهای تولیدی را کنترل نمی کردند، احتمال داشت که میزان تولید قیر تقلبی در سال جاری به هزار میلیارد تومان برسد.

    در سال ۹۶، ۳۰۰ هزار تن قیر تقلبی وارد بازار شده است که رقمی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اقتصاد قیر تقلبی بوده است. برآورد ما این است که در سال جاری این رقم تا یک سوم کاهش یافته و ۱۰۰ هزار تن قیر تقلبی وارد بازار شود

    وی با بیان اینکه سود کارفرما در احداث معبر با کیفیت است گفت: بنابراین کارفرما از زد و بندهای پیمانکاران با تولیدکنندگان قیر تقلبی نفعی نمی برند. ضمن اینکه پروژه های عمرانی چون بازتاب رسانه ای دارند کارفرماها مراقب هستند تا کیفیت معابر احداث شده، بالا باشد.

    نحوه کنترل بر قیر در واحدهای تولیدی / مجوز دو واحد تولیدی باطل شد

    رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره نحوه کنترل بر قیر تولیدی گفت: کارگروهی در مرکز تحقیقات ایجاد شده که در آن نمایندگان تمام دستگاه های اجرایی مصرف کننده قیر و آسفالت حضور دارند. پژوهشگاه صنعت نفت، سازمان راهداری، شرکت ساخت، شرکت فرودگاه ها، بنیاد مسکن، سازمان شهرداری ها، سازمان نوسازی مدارس به همراه اساتید دانشگاه و کارشناسان در این کارگروه شرکت می کنند؛ مرکز تحقیقات به صورت رندُم از ۳ مرحله تولید، انتقال و مصرف قیر شامل «واحدهای تولیدی»، «کامیون های حامل قیر» و «محل تخلیه قیر موجود در کامیون ها در پروژه عمرانی» نمونه برداری می کند. این آزمایش ها مستندسازی شده و به کارفرما اعلام می شود که در چه تعداد واحد تولیدیِ طرفِ قراردادِ دستگاه دولتی (کارفرما)، چه میزان قیر تقلبی مشاهده شده است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۹۷ پروانه و مجوز ۲ واحد تولیدی قیر به دلیل تولید قیر تقلبی باطل شد.

    به گفته این مقام مسئول در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به جز سازمان نوسازی مدارس، سایر کارفرماها با مرکز تحقیقات تفاهم نامه دارند و به تولید قیر تقلبی حساس شده اند.

    چگونه قیر تقلبی از مواد اولیه بی کیفیت و ارزان تولید می شود؟

    قدیم درباره به صرفه تر بودن ماده اولیه برای قیر تقلبی گفت: لجن های اسیدی از قبیل روغن موتور سوخته به دلیل آنکه به صورت رایگان از واحدهای صنفی جمع آوری شده و سپس طی فرآیندی به قیر تبدیل می شوند، به صرفه ترین مواد برای تولید قیر تقلبی هستند. لجن های اسیدی، هم به وفور در دسترس هستند و هم ارزش چندانی ندارند اما نفت کوره با توجه به اینکه یارانه‌ای بوده و به صورت سهمیه ای توزیع می شود و از سوی دیگر فرآیند تبدیل آن به قیر تقلبی، پردردسرتر از روغن موتور سوخته است، برای سوداگران صرفه اقتصادی کمتری دارد. لجن های اسیدی به موادی از قبلی روغن موتور سوخته یا هر کالای مشابه دیگری که صرفا رنگ سیاه داشته باشد، گفته می شود؛ اما خاصیت چسبندگی یا ویژگی فنی قیر را ندارد. سپس آنها را با مواد معدنی ارزان مانند آهک ادغام کرده و به قیر تقلبی تبدیل می کنند.

    مرکز تحقیقات به صورت رندُم از ۳ مرحله تولید، انتقال و مصرف قیر شامل «واحدهای تولیدی»، «کامیون های حامل قیر» و «محل تخلیه قیر موجود در کامیون ها در پروژه عمرانی» نمونه برداری می کند

    وی خاطرنشان کرد: ۲۵ واحد تولید قیر به طور منظم و حداقل سالی دو بار بازرسی می شوند بنابراین به هیچ عنوان این تولیدکننده ها نمی توانند قیرساز تقلبی باشند و قیرهای بی کیفیت در واحدهای تولیدی زیرزمینی ساخته می شود. چون تولید قیر تقلبی فرآیند پیچیده ای ندارد.

    جایگاه قیر تولیدی ایران در دنیا

    قدیم در خصوص محل مصرف قیر به طور کلی گفت: ۸۵ درصد قیر تولیدی به مصرف راهسازی و معابر می رسد ۱۵ درصد نیز در صنعت مصرف می شود که شامل ایزولاسیون کف خودرو، کارخانه های ایزوگام، صنعت پارکینگ و امثال آنها می شود.

    وی درباره کیفیت قیر تولیدی ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه اظهار داشت: قیر ایران جزء قیرهای متوسط به بالا در دنیا محسوب می شود؛ قبل از انقلاب قیر تولیدی در پالایشگاه آبادان، مبنای قیمت گذاری قیر در دنیا به حساب می آمد بنابراین برخی پالایشگاه ها که قیر را از نفت شیرین (سبک) تولید می کنند مانند پالایشگاه های اصفهان و آبادان استانداردشان بالاتر از استاندارد جهانی است. کیفیت قیر به ماده اولیه آن وابستگی دارد.

    صادرات قیر ایران به ۱۹ کشور/ ارزآوری ۱ میلیارد دلاری

    قدیم با بیان اینکه قیر ایران به ۱۹ کشور صادر می شود، افزود: یک میلیارد دلار ارزآوری قیر ایران است. متأسفانه در حال حاضر صادرات قیر ایران به اروپا کاهش یافته که نشان می دهد کیفیت قیر تولیدی ایران نزولی بوده است. بیشتر مشتریان ما کشورهای منطقه هستند و سهمی در قیر مصرفی اروپا نداریم چون استانداردهای اتحادیه اروپا بسیار سختگیرانه است. این نشان می دهد که متاسفانه به صادرات قیر توجهی نکرده ایم.

    کاهش مصرف داخلی قیر بدلیل توقف پروژه های عمرانی

     وی تأکید کرد: در کشور ۵.۵ میلیون تن ظرفیت تولید قیر داریم. در بهترین شرایطی که بودجه های عمرانی وصول می شود، حدود ۳ میلیون تن قیر در داخل مصرف می شود که ۲.۲ میلیون تن آن را وزارت راه و شهرسازی با همه زیرمجموعه های خود شامل شرکت ساخت، سازمان راهداری، شرکت فرودگاه ها، بنیاد مسکن و … مصرف می کند و ۸۰۰ هزار تن را سایر دستگاه ها شامل سازمان نوسازی مدارس، شهرداری ها و … به مصرف می رسانند.

    قدیم بیان داشت: ۱۵ درصد این میزان نیز به مصرف صنایع می رسد و درنتیجه ۱۵ تا ۱.۷ میلیون تن نیز صادر می شود البته این در زمانی است که وضعیت بودجه و اعتبارات عمرانی خوب است؛ اما در حال حاضر متأسفانه این وضعیت وجود ندارد الان مصرف داخلی ما به شدت کاهش یافته و پروژه های عمرانی کمرنگ تر شده است بنابراین تولیدکننده ها بیشتر به صادرات روی آورده اند که با توجه به اینکه قیمت قیر ایران به دلایل نوسانات قیمتی در داخل افزایش داشته، مشتری های خارجی قیر ایران نیز کم شده است. بازار قیر نیاز به ثبات قیمتی دارد. در حالی که قیمت جهانی نفت کاهشی بوده و درنتیجه قیمت مشتقات نفت نیز باید کاهشی باشد، اما قیمت قیر در ایران افزایشی بود که در نتیجه، مشتری خارجی به سراغ رقبای ما می رود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    لایحه بودجه ۹۹ عاری از اصلاحات ساختاری است

    یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت هیچیک از اقدامات اصلاحات ساختاری را در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور لحاظ نکرده است، گفت: دولت سیاست درستی برای جبران کسری بودجه ندارد. مطلب کامل

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    خرید تضمینی محصولات کشاورزی و چالش‌های آن

    اجرای قانون «خرید تضمینی محصولات کشاورزی» در سالهای اخیر با چالش مواجه شده به همین دلیل سیاست «قیمت تضمینی» یکی از راهکارهایی است که پیشنهاد می شود جایگزین این قانون شود. مطلب کامل

    عنوان روزنامه های چهارشنبه ۱۳ ابان ۱۳۹۸

    ... مطلب کامل

    ضرورت ورود استانداری به بحث گاندو

    ضرورت ورود استانداری به بحث گاندو/اقدامات نمایشی را متوقف کنید.فعالان محیط زیست می‌گویند اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان هیچ برنامه علمی و منسجمی جهت رفع تعارض افرادمحلی با گاندوها ندارد و به اقدامات نمایشی در این راستا دست می‌زند. مطلب کامل

    دارچین برای کاهش قند خون دیابتی ها مفید است

    به گفته محققان، افراد مبتلا به دیابت می توانند با تغییرات ساده در رژیم غذایی، میزان قندخون شان را کنترل نمایند. مطلب کامل

    روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد. مطلب کامل

    بینی‌هایی که هر روز کوچکتر می‌شود

    جراحی زیبایی بینی، یکی از شایع‌ترین عمل‌های زیبایی در کشور است که متاسفانه مواردی از این جراحی‌ها به قیمت از دست دادن سلامت داوطلبان این نوع عمل‌ها منجر می‌شود. مطلب کامل

    مجازات افرادی که «گل» می‌کارند چیست؟

    مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کاشت و تولید «گل» جرم است و مجازاتی از 10 میلیون ریال تا اعدام برای آن در نظر گرفته شده است. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

  • برچسب

    000 000 33 000 نمودار تغییر قیمت سمند سورن ELX سال . کد 57511 سمند سورن ELX توربو . کد 58201 39 000 نمودار تغییر قیمت وانت آریسان دوگانه‌ سوز . کد 16401 سمند SE . کد 57310 28 500 آنلاین قیمت انواع ارز در بازار تهران ( تومان ) آنلاین قیمت سکه ( ریال آنلاین قیمت طلا و نقره ( ریال ) آنلاین میانگین نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها اجتماعی اخبار استقلال اقتصاد انلاین ایران خودرو ایران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) بازارها و شاخص های مالی مرتبط تابلو آنلاین قیمت انواع ارز در بازار تهران ( تومان ) تابلو آنلاین قیمت سکه ( ریال ) تابلو آنلاین قیمت طلا و نقره ( ریال ) تابلو آنلاین میانگین نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها ( سنا ) خبر خبرهدف خبرگزاری خبرهدف دانلود دولت رئیس جمهور سایپا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) فروشگاه وردپرس قیمت سکه قیمت طلا و نقره مجلس مدیران خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) نرخ ارز نرخ ارز مرجع بانک مرکزی وردپرس فارسی ورزش ورزشی پارس خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) پرسپولیس کارمانیا نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) کاریکاتور کرمان خودرو نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان ) گروه بهمن نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان )
  • پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2019 خبر هدف. محفوظ است.