• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • افق جدید پیش روی همکاری های اقتصادی ایران با اوراسیا

    تقدیمی هدف:

    ازامضای موافقت نامه تا تشکیل گروه مطالعاتی

    اقتصاد > بازرگانی – همکاری ایران با اوراسیا با امضای موافقت نامه ای بین وزرای صنعت معدن و تجارت ایران و وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا وارد دور تازه ای شد.

    به گزارش خبرهدف

    mm

    mm

    به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تجارت جهانی، در جریان مذاکره محمدرضا نعمت زاده  آندری اسلپنفت وزیر صنعت،معدن و تجارت با وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اورسیا موافقت نامه ای به امضا رسید  که در این  توافقنامه  بر تجارت ترجیحی بين ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در جهت توسعه همکاری های مشترک و با هدف امكان‌سنجي انعقاد توافق تجارت ترجيحي بين طرفين تاکید شده است.

    در این موافقت نامه آمده است:«به محض تكميل مطالعات صدرالاشاره، جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا پس از اجراي كامل روندهاي داخلي و تأييد اختيارات مذاكره‌كنندگان از سوي مقامات مافوق، مي‌توانند مذاكرات در خصوص موافقتنامه ترجيحات تعرفه‌اي را آغاز كنند.براي رسيدن به اين مقصود، بدينوسيله تشكيل گروه مشترك مطالعات امكان‌سنجي متشكل از مقامات جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا، اعلام مي‌شود.»

    در این توافقنامه هدف از تشكيل اين گروه ايجاد بستر لازم براي بررسي دقيق و نظام‌مند امكان انعقاد يك موافقتنامه تجارت ترجيحي ذکر شده و تاکید شده است:«گروه مشترك مطالعات امكان‌سنجي موظف خواهد بود كه حوزه‌هاي داراي قابليت براي ورود به نظام ترجيحات تعرفه‌اي را مورد بحث و بررسي قرار داده و حساسيت‌هاي مرتبط با هر حوزه را تحليل كند؛ پيشنهاد راهكاري براي كاستن از تبعات ناشي از ورود اين حوزه‌هاي حساس به فهرست تحت شمول ترجيحات تعرفه‌اي، يكي ديگر از اقدامات اين گروه خواهد بود. نتيجه كار اعضاي گروه مزبور در قالب گزارشي از تحليل‌هاي انجام گرفته و توصيه‌هاي پيشنهاد شده، ارائه خواهد شد.»

    این موافقتنامه که به امضای محمدرضا نعمت زاده و  آندری اسلپنف رسیده،تصریح می کند:« جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا، اطمينان دارند كه اقدامات گروه مشترك مطالعات امكان‌سنجي، كمكي خواهد بود براي ارتقاي سطح همكاري‌هاي دوجانبه كه آن هم به نوبه خود تأمين‌كننده منافع طرفين است.»

    اتحادیه اوراسیا و جایگاه ایران

    اتحادیه اوراسیا در سال ۲۰۰۷  توسط روسیه، قزاقستان و بلاروس تحت عنوان ” اتحادیه گمرکی اوراسیا” تشکیل شد. قرارداد اقتصادی اوراسیا در ماه می سال ۲۰۱۴ توسط این کشور ها امضا شد و در اول ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد و اعتبار اجرایی یافت. ارمنستان در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ به این اتحادیه پیوست. در حال حاضر قرقیزستان در حال پیوستن به این اتحادیه است. همچنین امکان عضویت ترکمنستان، اوکراین، گرجستان و جمهوری آذربایجان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود دارد. این اتحادیه اقتصادی چون یک اتحادیه گمرکی است، که نرخ تعرفه های کشورهای عضو یکسان بوده و از طریق یک کمیته مشترک برای پنج کشور تعیین می شود.

    کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در چارچوب این قرارداد، انتقال سرمایه، گردش کالا، خدمات و نیروی انسانی را آزاد می کنند. هماهنگی قوانین ملی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با مقررات این اتحادیه ۱۰ سال به طول می انجامد. مطابق برنامه زمانی اعلام شده، کشورهای عضو این اتحادیه در سال ۲۰۱۶ بازار واحد عرضه دارو و تا سال ۲۰۱۹ بازار واحد نیروی برق را تشکیل می دهند. مطابق این برنامه، بازار واحد نفت، گاز و فرآورده های نفتی اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا سال ۲۰۲۵ تشکیل خواهد شد. در صورت پیوستن ترکمنستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا توانمندی انرژی این اتحادیه، افزایش خواهد یافت.

    جایگاه ایران برای کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی حائز اهمیت است؛ به طوری که این اتحادیه پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد با ویتنام درصدد امضای قراردادهایی با هند، چین و ایران نیز هست. کشور روسیه در سال ۱۳۹۳، ۶۳۸ میلیون دلار و کشور قزاقستان ۱۷۵ میلیون دلار به کشور ما صادرات داشته اند و کل صادرات این اتحادیه اقتصادی به کشورمان ، در سال ۱۳۹۳، ۸۷۲ میلیون دلار بوده است. از سوی دیگر، روسیه با ۲۹۶ میلیون دلار، قزاقستان ۲۰۵ میلیون دلار و ارمنستان با ۱۲۰ میلیون دلار به ترتیب سه کشور اول این اتحادیه اقتصادی، برای محصولات صادراتی ایرانی، در سال ۱۳۹۳ بوده اند .

    با توجه به موارد مذکور به نظر می رسد گسترش همکاری های تجاری کشورمان با این اتحادیه اقتصادی، گامی رو به جلو برای نشان دادن عزم ایران در جهت همکاری عمیق تر با اقتصاد جهانی نیز هست. به طوری که دیدار های دوجانبه این هیات اعزامی اوراسیا با سران اقتصادی و سیاسی کشورمان از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امورخارجه ، وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعت بر اهمیت همکاری های دوجانبه با این اتحادیه اقتصادی افزوده است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.