• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • مجلسی: حمله به سفارت

    تقدیمی هدف:

    nn

    nn

    مجلسی: حمله به سفارت کار جریان های تندرویی است که می خواهند دولت را به چالش بکشند

    بین الملل > دیپلماسی – فریدون مجلسی در گفتگو با خبرهدف می گوید نامه ظریف به بان کی مون و مقامات کشورهای مختلف جهان بهترین کاری بود که بعد از حمله به سفارت عربستان می توانست انجام شود.

    در شرایطی که همه چیز به ضرر عربستان در حال حرکت بود، به ناگاه گروهی خودسر کل معادله را تغییر دادند. کمتر دیده شده عربستان سعودی به خاطر رفتارهای داخلی و منطقه ای اش مورد انتقاد و فشار جهانی قرار گیرد، اما اعدام شیخ نمر این فضا را علیه سعودی پدید آورد و از بان کی مون گرفته تا مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی نسبت به رفتار خشن آل سعود در قبال مخالفانش لب به انتقاد گشودند و برخی هم آن را محکوم کردند. با این وجود اما گروهی که ابتدا خود سر خوانده شدند و در ادامه جریانی سازمان دهی شده معرفی گشتند پاس گل را برای عربستان فرستادند تا آل سعود بتواند از این فشار و مخمصه خارج شود. احتمالا خود عربستان هم تصور نمی کرد بتواند چنین بهانه ای برای تغییر فضا به دست بیاورد اما با جنک روانی جدی و قطع رابطه با ایران، فشار بر دیگر کشورهای عربی برای پیگری همین رویه با تهران، صورت مسئله را تغییر داد و حالا ایران به متهم تبدیل شده است. فریدون مجلسی دیپلمات پیشین کشورمان معتقد است باید برخوردی جدی با این گروه صورت گیرد تا بدانند نمی توانند به این راحتی از دیوار سفار بالا روند و با شعارها و رفتارهای رادیکالشان چنین هزینه ای بر نظام و کشور تحمل کنند. در ادامه مشروح گفتگوی خبرآنلاین با فریدون مجلسی را می خوانید.

    ماجرای حمله به سفارت عربستان معادلات منطقه ای و جهانی پیرامون اعدام شیخ نمر را دگرگون کرد. در حالی که تا آن زمان مجامع بین المللی و مقامات سیاسی عربستان را به خاطر اعدام یک مخالف سیاسی مورد نقد جدی قرار داده بودند، این حرکت باعث شد معادله تغییر و عربستان از جایگاه متهم به شاکی تغییر وضعیت دهد. 

    متاسفانه این نخستین باری نیست که عده ای در پناه شعارهای عوام پسندانه اقداماتی از این دست انجام می دهند و با این رفتارهایشان به منافع ملی کشور آسیب وارد می کنند. یک بار گفتیم شور انقلابی است، بار دیگر گفتیم خشم از فلان کشور است، دگر بار اظهار داشتیم توهین ها و تعرض های طرف مقابل ما را به اقدام وا داشت. اما آیا این راه صحیح است؟ اگر اعتراضی دارند، آن را مکتوب بنویسند و آن را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند. سفارت خانه هر کشور مظهر حرمت گذاری بر کشور دیگر است و احترام و حفاظت از آن به نوعی ناموس کشور میزبان به شمار می رود. شکستن این حرمت اعتبار ما را زیر سوال می برد. با چنین اقدام نابخردانه ای بدهکار لو رفته و بدنامی که رفتارهایش هر روز بیشتر این کشور را منزوی می کند، به طلبکار سرکشی بدل شده که اینطور در عرصه جهانی مانور می دهد و فریاد مظلومیت سر می دهد. دولتی که با قوانین قرون وسطایی حتی اجازه نمی دهد کسی علیه خاندان حاکم سخنی بر زبان براند با بهره مندی از ثروت و روابط گسترده اش توانسته همچنان بر صندلی قدرت باقی بماند. اما در عین حال جهان نظاره گر این تحولات است و می بیند جامعه عربستان هم به تدریج نسبت به این عملکردها بیش از گذشته معترض می شوند و در نتیجه خاندان حاکم بیشتر تحت فشار قرار می گیرد اما در چنین فضایی که خود خاندان حاکم بهانه ای جدی برای تحت فشار قرار دادن از سوی نظام جهانی داده بود، ما با حمله به سفارت این کشور اجازه دادیم، جای متهم و مظلوم تغییر یابد.

    به نظر شما فضای داخلی عربستان در حال تغییر به ضرر خاندان حاکم است؟

    با وجود تمام ثروتی که سعی دارد جامعه را از بیان هرگوه اعتراض باز دارد اما بالاخره با افزایش جمعیت حوان و تحصیلکرده ای که روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می شود طبیعی است که خواسته های جدید و به روزی را طرح کنند. خواسته هایی که در تضاد با منافع نظام حاکم تعریف می شود. در حال حاظر نظام بردگی در عربستان حکمفرماست و وقتی مردم این کشور بخواهند در این وضعیت تغییری ایجاد کنند، طبیعیتا بحرانی جدی در حکمرانی خاندان سعودی پدید می آید. حالا پسر حوانی را آورده اند که مثلا تحصیل کرده است و همزمان هم جانشین ولیعهد است و هم صندلی وزارت دفاع تکیه زده و هم مسئولیت اقتصاد این کشور را بر عهده گرفته است اما با سومدیریتش بزرگترین ضربه ها را به عربستان وارد کرده است. در چنین فضایی ما با اقداماتی نسنجیده بهترین فضا را برای عربستان فراهم کردیم که خود را از این مخمصه خارج کند.

    اتفاقاتی که اخیرا در منطقه و به ویژه در خصوص حادثه عربستان و سفارت این کشور در ایران رخ داده جملگی به سود اسرائیل تمام شده است و تمام تمرکزها بر پایه درگیری ها و تنش های فرقه ای میان مسلمانان منعطف شده است. این اتفاق باعث شده برخی از گمانه دست داشتن اسرائيل در این تنش ها سخن بگویند.

    بخشی از سیاست خارجی ایران بر پایه ستیر با اسرائيل تعریف شده است. در نتیجه هر امری که ایران را تضعیف کند اسرائيل را خوشحال خواهد کرد ولی در عین حال نباید همه چیز را بر گردن اسرائيل بیندازیم. طبیعتا تنش میان ایران و عربستان به سود اسرائيل است اما این دلیل نمی شود که بگوییم این تنش ها توسط اسرائيل ایجاد شده است. شعارهایی که آقای احمدی نژاد در هشت سال ریاست جمهوری اش سر داد بهترین امتیازات را برای اسرائيل فراهم کرد، اما این دلیل نمی شود بگوییم احمدی نژاد کارگزار اسرائيل بوده است. این گروهی که به سفارت عربستان حمله کردند گروهی تندرو و رادیکال بودند که با حرکات، شعارها و رفتارهای خود جایگاه دولت ایران را مجامع بین المللی مخدوش می کنند و به دنیا این پیام را می فرستند که دولت ما اعتبار ندارد. این بدترین اقدامی است که می تواند صورت گیرد و دولت باید به صورت جدی مقابل این حرکات خودسرانه و رادیکال بایستد.

    یعنی شما معتقدید ممکن است برخی جریان های داخلی با هدف ضربه زدن به دولت دست به چنین اقداماتی می زنند؟

    بله ممکن است. حال اینکه پول عربستان هم در این روند تاثیر داشته یا نه را نمی دانم، اما این کاملا مشخص است که چنین رفتارهایی به سود منافع عربستان در منطقه تمام شده و برعکس علیه وجهه دولت آقای روحانی عمل کرده است. اسرائيل هم طبیعتا کنار نشسته و خوشحال می شود که اینهمه اقدامات به سودش به پایان می رسد، آنها حتما خوشحال می شوند ولی دلیلی ندارد به صورت مستقیم کاری انجام دهند، ضمن اینکه اقدامات احتمالی آنها خیلی زودتر روشن می شود و در نتیجه این توهم است که بگوییم این اقدامات را اسرائيل مدیریت کرده یا کسانی که به سفارت حمله کرده اند، عاملان و دست نشانده های اسرائيل بوده اند. خیر اینها گروهی تندرو و رادیکال هستند که با رفتارهای نسنجیده خود منافع ملی کشور را به چالش می کشند.

    نامه آقای ظریف به بان کی مون و مقامات سیاسی بین المللی برای تشریح وضعیت تنش های منطقه ای را چطور ارزیابی کردید؟

    اقدام هوشمندانه و به جایی صورت گرفت. به هر حال باید بپذیریم که یک ضربه ای زده شده و باید برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود. این نامه بهترین اقدامی بود که می توانست از سوی ایران صورت گیرد. به هر حال اقدامات رادیکال در هر کشوری صورت می گیرد ولی اینکه چنین اقدامی با حمایت دولت مواجه نشود و اتفاقا برعکس مورد نقد دولت قرار گیرد بسیار رفتار شایسته ای است. به یاد داشته باشیم شجاعت پذیرش اشتباه بسیار با ارزش است. این نامه آقای ظریف به جهان این پیام را می رساند که ما می دانیم رفتار اشتباهی صورت گرفته و جلوی تکرار مجددش را هم می گیریم، ولی در عین حال شفاف سازی هم در مورد رفتارهای عربستان سعودی صورت می گیرد و جهانیان از منحرف شدن از اصل موضوع باز داشته می شوند.

    در پایان به نظر شما در حوزه داخلی چه باید کرد که اقداماتی چنین هزینه ساز برای کشور دوباره تکرار نشود؟

    باید در ابتدا افرادی که به سفارت انگلستان حمله کردند و اعلام شد آنها شناسایی و دستگیر شده اند معرفی شوند تا مشخص شود کسانی که قبلا چنین هزینه ها و خساراتی بر کشور وارد کرده اند چگونه مجازات شده اند؟ به هر حال کسی که چنین خسارتی بر کشور تحمیل کرده است حتما باید مجازات شود و طبق اعلام مقامات مسئول این اتفاق در خصوص حمله کنندگان به سفار بریتانیا هم رخ داده است. اگر این اتفاق افتاده باشد می توان امیدوار بود در خصوص حلمه کنندگان به سفارت عربستان هم چنین رویه ای تکرار می شود. دولت باید با جدیت پیگیر این ماجرا باشد تا این گروه های خودسر بدانند که نیم توانند به این راحتی هر روز از دیوار یک سفارت بالا بروند و هزینه این حماقت آنها را کل نظام و جامعه پرداخت کنند

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.