• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • چکیده مهمترین اخبار اقتصادی امروز

    تازه‌ترین خبرها از سیاست مسکنی دولت/ادعای عجیب شرکت ملی گاز/خودرو کماکان گران و‌ بی‌مشتری

    در اخبار امروز سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس، مطالب مهمی از جمله شبهه ربوی بودن اوراق مشارکت بانک مرکزی، ادعای ورشکستگی شرکت ملی گاز، خودرو کماکان گران و‌ بی‌مشتری، بررسی ممنوع‌الخروجی‌ بدهکاران مالیاتی، افت کیفیت ADSL مخابرات، تحلیل استاد اقتصاد دانشگاه وایدنر پنسیلوانیا و اخبار مهم دیگر را می‌خوانید.

    تقدیمی هدف:

    شبهه ربوی بودن اوراق مشارکت بانک مرکزی
    عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان تعیین نرخ سود متناسب با نرخ تورم نیست، گفت: شورای فقهی بانک مرکزی با اوراق مشارکتی که بانک مرکزی در گذشته و سال‌های اخیر منتشر کرده مخالف بود زیرا مشارکتی وجود نداشت.
    ادعای ورشکستگی شرکت ملی گاز با وجود طلب 5 هزار میلیاردی
    شرکت ملی گاز در حالی ادعای ورشکستگی می‌کند که در 13 ماه گذشته از 5 هزار میلیارد تومان درآمد قانونی خود ناشی از حذف بخشی از رانت پتروشیمی‌های گازی صرف‌نظر کرده و برای وصول آن هیچ اقدامی نکرده است. اما این درآمد که باید به حساب دولت و مردم واریز می‌شد با تعلل شرکت ملی گاز ایران،  به جیب پتروشیمی‌های گازی سرازیر شده است.
    عقب نشینی مسئولان قیمت خودرو را برنگرداند/ خودرو کماکان گران و‌ بی‌مشتری
    اظهارنظرهای ضد و نقیض وزیر صنعت و خودروسازان در حالی باعث افزایش 2 تا 3 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار شد که وعده‌های عدم افزایش قیمت‌ها تا پایان سال، دیگر باعث برگشت قیمت‌ها نشد و بازار همچنان با عرضه خودروهای گران و بدون مشتری روبرو است. در این شرایط، قیمت خودرو در بازار بالا است و اکثر مشتریان که قدرت خرید خودرو با این قیمت‌ها را ندارند، فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند. از سویی، فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت محصولات خود نیستند.
    همزمان با الکامپ هیچ نمایشگاه موازی برگزار نمی‌شود
    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: امسال با هماهنگی با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها مقرر شده که همزمان با برپایی نمایشگاه الکامپ هیچ نمایشگاه موازی در محل نمایشگاه‌های تهران برگزار نشود و با حذف نمایشگاه‌های موازی سالن‌های الکامپ اضافه شده است. کاظم آیت‌اللهی افزود: سالن‌هایی که با خرج نمایشگاه‌های موازی به الکامپ تعلق گرفته بود، اکنون پر شده و اندکی هم که مانده پیش‌بینی می‌شود که کاملا پر شوند.
    بررسی ممنوع‌الخروجی‌ بدهکاران مالیاتی با حضور دو نماینده رئیس‌ جمهور
    در نخستین جلسه کمیته ماده 76 در دولت یازدهم بر رسیدگی به وضعیت ممنوع‌الخروجی‌ بدهکاران مالیاتی تاکید شد. در این جلسه قرار شد گزارشی از وضعیت ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و جلسه آینده در اختیار کمیته قرار گیرد.
    رشد اقتصادی منطقه یورو در آستانه توقف قرار گرفت
    رشد اقتصادی در 17 کشور عضو بلوک یورو تنها چند ماه پس از ظهور رکود اقتصادی که 5/1 سال به طول انجامید، در آستانه توقف دوباره قرار گرفته است. مقامات منطقه یورو اعلام کرده‌اند که اقتصاد این منطقه تنها1/0 درصد در دوره زمانی ماه های جولای تا سپتامبر رشد یافته که نسبت به رشد 3/0 درصدی سه ماهه گذشته کاهش نشان می‌دهد.
    افت کیفیت ADSL مخابرات به دلیل نبود پهنای باند
    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: وقتی پهنای باند وجود ندارد، در کیفیت سرویس ADSL تاثیر می‌گذارد اما با تعامل با وزارت ارتباطات بزودی این مشکل را حل خواهیم کرد. مظفر پوررنجبر تصریح کرد: اگر لازم باشد، هزینه بیشتری می‌کنیم و مشکل پهنای باند را برطرف خواهیم کرد.
    کاهش قیمت گوجه، سیب‌زمینی و پیاز تا چند روز آینده
    در حالی ‌که قیمت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی در ایام محرم 200 درصد افزایش یافت، دبیر اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت گوجه، سیب‌زمینی و پیاز تا چند روز آینده خبر داد. علی حاج‌فتحعلی دلیل افزایش قیمت گوجه‌فرنگی را شکاف مقطعی بین مناطق تولید کشور عنوان کرد و گفت: با ورود محصول گوجه چابهار طی 10 روز آینده قیمت گوجه‌فرنگی نیز کاهش می‌یابد.
    تحلیل استاد اقتصاد دانشگاه وایدنر پنسیلوانیا از آثار نامطلوب پایین نگه داشتن نرخ سود بانکی
    استاد اقتصاد کلان و بین‌الملل دانشگاه وایدنر پنسیلوانیای ایالات متحده آمریکا طی تحلیلی نرخ سود بانکی را چاقوی دولبه دانست و با تشریح صدمه‌های وارده از سوی این چاقو به دو طرف معامله (پس‌اندازکنندگان و سرمایه‌گذاران) به تشریح آثار سوء پایین نگه داشتن نرخ سود بانکی پرداخت.
    تلاش دولت برای پرداخت تسهیلات 13 تا 14 درصدی مسکن
    مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه2/1 میلیون واحد مسکن مهر باقیمانده از دولت قبل توسط دولت یازدهم تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود، گفت: هیچ گونه نگرانی در این باره وجود ندارد. حسین عبده تبریزی با بیان اینکه ثبت‌نام‌های جدید مسکن مهر متوقف شده است، خاطرنشان کرد: دولت سعی می‌کند تا با نرخ 13 تا 14 درصد تسهیلات بدهد، لذا باید تفاوت سود تسهیلات توسط دولت کمک شود.
    مسکن مهر 17 درصد به تورم اضافه کرد
    عضو شورای پول و اعتبار گفت: مسکن مهر سهم 42 درصدی در افزایش پایه پولی کشور داشت، تورم را تا 17 درصد افزایش داد و اقتصاد کشور را فلج کرد. محمد‌‌ حسن‌نژاد اظهار داشت: دست بردن به جیب بانک مرکزی و برداشت پول توسط دولت از بانک مسکن و بانک مرکزی باعث شده است تا آثار منفی مسکن مهر بر آثار مثبت آن بچربد.
    گزارش میدانی فارس از مشکلات مسکن ویژه تهرانسر
    امضای پیش‌قرارداد مسکن ویژه تهران در حالی آغاز شد و ادامه دارد که گزارش‌های میدانی از سرعت ساخت برخی واحدهای مسکونی و توقف برخی واحدهای دیگر و نیز داشتن معارض برخی پروژه‌ها در سایت تهرانسر خبر می‌دهد.
    موافقت ایران‌ایر برای برقراری مجدد پرواز ایران-آمریکا با بوئینگ‌های 747
    مدیرعامل ایران‌ایر گفت: به دنبال درخواست دولت از ایرلاین‌ها برای اعلام آمادگی در برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا، هما آمادگی کتبی خود را به این منظور به مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سازمان هواپیمایی اعلام کرد. فرهاد پرورش گفت: ایران‌ایر قبلاً نیز پرواز مستقیم به نیویورک داشته است و در صورت صدور مجوز، آمادگی برقراری دوباره این پرواز‌ها با بوئینگ‌های 747 هستیم و در این‌باره هیچ مشکلی نداریم.
    دلایل رشد شاخص و بازدهی بورس/ در چه صنایعی باید سرمایه‌گذاری کرد؟
    یک تحلیل گر ارشد بازار سهام با تأکید بر اینکه بازار به سبب چشم‌انداز مثبت بازار، نسبت قیمت به سود (P/E) افزایش یافته است، گفت: اینکه شرایط تا کجا به پیش خواهد رفت و چه صنایع یا شرکت‌هایی به واقع مستحق نسبت‌ قیمت به درآمدی بالائی هستند، سوالی است که در پاسخ به آن باید منطقی اندیشید.
    کاهش قیمت سکه و ارز/ دلار 3007 و سکه 918 هزار تومان
    سکه طرح جدید امروز با 6500 تومان کاهش، 918 هزار و 500 تومان و دلار با 2 تومان افزایش 3007 تومان به فروش رسید.
    موافقت وزارت ارتباطات با آزادسازی واردات اینترنت
    معاون وزیر ارتباطات از طرح آزادسازی واردات پهنای باند به کشور خبر داد و گفت: موافق هستیم که بخش خصوصی زیر نظر شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت در کشور را تامین و توزیع کند. نصرالله جهانگرد در حاشیه نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ همچنین همچنین از تدوین استراتژی باند پهن در کشور برای افزایش سرعت و کیفیت دسترسی خبر داد و گفت: بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد.
    اعضای کمیسیون انرژی درباره کرسنت با روسای قوای مقننه و مجریه دیدار می‌کنند
    عضو کمیسیون انرژی گفت: کمیسیون انرژی بنا دارد اطلاعات و اسنادی را در جلسه با افراد مطلع درباره قرارداد کرسنت به دست آورده است در اختیار رئیس مجلس و رئیس جمهور قرار دهد.
    ورشکستگی شرکت ملی گاز و صرف‌نظر از درآمد 5 هزار میلیارد تومانی؟
    شرکت ملی گاز در حالی ادعای ورشکستگی می‌کند که در 13 ماه گذشته از 5 هزار میلیارد تومان درآمد قانونی خود ناشی از حذف بخشی از رانت پتروشیمی‌های گازی صرف‌نظر کرده و برای وصول آن هیچ اقدامی نکرده است.

    خبرگزاری فارس

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.