• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • چرا روسیه به تحریم جدید علیه ایران، “نه” گفت؟

    تقدیمی هدف:

    چرا روسیه به تحریم جدید علیه ایران، “نه” گفت؟/ آمریکایی ها معترفند با آزمایشات موشکی، برجام نقض نشده

    aa

    بین الملل > دیپلماسی – جلسه شورای امنیت سازمان ملل امروز بدون نتیجه ای درباره برنامه های موشکی ایران خاتمه یافت. تحلیل آرایش نیروهای بین المللی در مواجهه با آزمایشات موشکی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث قرار گرفت.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف، امروز آمریکا و فرانسه در شورای امنیت تهدید به تحریمهای جدید بنا بر ادعای نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت به خاطر آزمایشهای موشکی ایران داشتند. ولی این تهدید با نه قاطعنامه روسیه، پایان یافت. چگونگی اجرای این تهدیدات و آرایش نیروهای بین المللی درگیر در بحث آزمایشات موشکی ایران، موضوع گفتگوی ویژه خبری بود که دیشب در شبکه 2 سیما برگزار شد.
    توکل حبیب زاده، استاد دانشگاه به صورت حضوری در این برنامه حضور داشت و بهشتی پور کارشناس حقوق بین الملل به همراه صفراف، رئیس مرکز مطالعات ایران شناسی مسکو به صورت تلفنی وارد گفتگو شدند. کامران نجف زاده خبرنگار واحد مرکزی خبری از نیویورک نیز آخرین تحولات شورای امنیت سازمان ملل را تلفنی گزارش کرد.
    در ادامه مشروح این نشست را می خوانید.

    فکر می کنید رزمایش موشکی ما ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است؟
    حبیب زاده:
    منعقد شدن برجام، پذیرش صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای کشور است. اجرایی شدن برجام نیز قرار بود تغییر اساسی در بررسی موضوع ایجاد کند و منجر به روابط جدید ایران و 1+5 می شود و نسبت به فعالیتهای ایران اعتماد حاصل شود.
    ایران همه تعهدات خود درباره برجام را انجام داده. انتظار می رفت کشورهای 1+5 نیز بهانه های غیرحقوقی خود را برای برچسب زنی و ادعای تخطی ایران از تعهدات خود را کنار بگذارند. آمریکایی ها مدعی هستند ایران بیانیه مستقل که ضمیمه قطعنامه 2231 را نقض کرده. در بند 3 این بیانیه از ایران درخواست شده تا هیچ فعالیت مرتبط با موشکهای بالستیک طراحی شده برای حمل کلاهک هسته ای را انجام ندهد. وقتی برنامه هسته ای ما صلح آمیز شناخته می شود، دیگر کلاهک هسته ای وجود ندارد که با این موشکها حمل شود. فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بوده و فتوای حرمت ساخت و استفاده از سلاحها توسط مقام معظم رهبری صادر شده و برای ما بسیار الزام آور است. فعالیت ما اصلا نظامی نبوده که بخواهیم موشک حامل کلاهک هسته ای را طراحی کنیم. موشکهای ما سلاح متعارف تلقی می شود و نقض بند3 بیانیه هم نیست.

    بهشتی پور کارشناس مسایل راهبردی و استاد حقوق بین الملل به صورت تلفنی وارد گفتگو شد.
    چطور شد این موضعگیری ها توسط غرب صورت می گیرد؟
    بهشتی پور:
    همه گروه 1+5 موضع واحد ندارند. آمریکا، اسراییل و بعضا فرانسوی ها موضع دارند. کل 1+5 را دارای موضع واحد نمی دانیم. موضع دفاعی ایرانی هرگز قابل مذاکره نبوده و نیست. تامین امنیت، حق مسلم هر کشور است. بنابراین محدودیت موشکی برای ما قابل تصور نیست. آنها نیز پذیرفته اند این موضوع به صورت توصیه بوده و الزام آور برای ایران نیست. قصد اسراییل از اول، مخالفت با توافق بین ایران و غرب به خصوص برجام بود. الان هم دنبال جلوگیری از اجرایی شدن برجام است.
    رجب صفراف، مدیرکل مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه به صورت تلفنی وارد گفتگو شد.
    روسیه پاسخ نه به تحریمهای جدید داد. چرا به غربیها، روسیه جواب نه می دهد؟
    صفر اف:
    روسیه به اینجا رسیده که در سیاست امروز آمریکا، تحریم، جای سیاست را گرفته و این تحریمها با منافع آمریکا همسوست. کشورهایی که می توانند سیاست مستقل داشته باشند، با این تحریمها، مجبور به همکاری با آمریکا می شوند. روسیه از کشورهایی است که سیاست خود را دارد و از منافع خود دفاع می کند و نظر مشخص خود را درباره وضع جهانی دارد. در موضوع تصمیم آخر آمریکا و متحدان او درباره ایران، تعجب آور است برنامه های موشکی را به هسته ای، خلط کنند. روسیه به این نتیجه رسیده که ایران مستقل است و حق مسلم دفاع از منافع خود را دارد و باید امنیت خود را تامین کند. روسیه به شورای امنیت اجازه نمی دهد که تحریمها برای ایران تکرار شود. هیچ کشوری از جمله آمریکا اجازه ندارد تحریمهای اقتصادی و سیاسی علیه کشورهای دیگر از جمله ایران، وضع کند. روسیه به هیچ وجه به تحریمهای شورای امنیت رای مثبت نمی دهد. تصمیم اخیر گروه های صهیونیستی در آمریکا که با نزدیک شدن انتخابات، احساس شکست می کنند این است کمی لابی های یهودی را در آمریکا آرام کنند. ولی این طرح با شکست قوانین بین الملل روبرو می شود و موضع مسکو مشخص است که مخالفت می کند.
    چرا آمریکا و فرانسه این موضعگیریها را دارند. چین چه موضعی دارد؟
    بهشتی پور:
    اگر می بینید روسیه موضع نه قاطع دارد، تحت تاثیر دو عامل است. اول اینکه روسیه خود دچار تحریم است و متوجه شده وعده وعیدهای آمریکایی ها دروغ بوده و با آمریکا در موضوع تحریم مخالفند. چین هم به دلایل اقتصادی در این باره کاملا مخالف است. ما در مذاکره یک چیزهایی می دهیم و چیزهایی می گیریم. ایران موفق شده موضوع موشکها را به توصیه تبدیل کند نه مصوبه شورای امنیت. بعد هم طراحی کردن موشکها اصولا برای سلاح هسته ای نیست. ایران نیز بلافاصله خود را مخالف قطعنامه نشان داد.
    یعنی ما برجام را به رسمیت شناختیم ولی قطعنامه را خیر؟
    بهشتی پور:
    قطعنامه را چه بخواهیم و چه نخواهیم، اجرا می شود. فقط دولتها می توانند تعبد خود را اعلام کنند یا نکنند. قطعنامه آمد قطعنامه های قبلی را فسخ کرد. ایران صراحتا گفت که حاضر به اجرای همه قطعنامه نیست. آنها دیگر نمی توانند در این فضای جدید، بهانه های تبلیغاتی گذشته خود را دنبال کنند.
    اگر تحریم در شورای امنیت به نتیجه برسد، چه اثر حقوقی بر برجام دارد؟
    حبیب زاده:
    یکی از تعهدات طرفین، این است که دنبال تحریم جدید نباشند. این البته به معنی نقض برجام از سوی ایران نیست. آنها تعهد داده اند تحریم جدید علیه ما وضع نکنند. آنها تعهد دارند به بهانه واهی دنبال تحریم ایران نباشند. این به این معنی نیست ما دستمان برای هر اقدامی باز باشد و مدعی شویم هیچ تحریمی نمی شویم. در ماده 39 منشور ملل متحد، اقدام تهدیدآمیز هر کشوری برای صلح، مورد بررسی شورای امنیت قرار می گیرد. ما نباید به تاریخ مذاکرات برجام برگردیم. بخشی از قطعنامه اخیر شورای امنیت، بیانیه مستقلی است که بند 3 آن را برای ما بهانه کرده اند. موضوع این است که آزمایش موشکی ایران، نقض برجام است؟ نقض قطعنامه است یا نقض حقوق بین الملل؟ آزمایش موشکها، نقض هیچ کدام نیست. به موجب حقوق بین الملل هر کشوری حق دارد دفاع مشروع در مقابل تهدیدات داشته باشد. اتحادیه های نظامی مانند ناتو نیز برای همین منظور شکل گرفته. کشورها حق دفاع مشروع دربرابر تهدیدات دارند که لازمه آن نیز تسلیحات متعدد است. باز هم تست سلاحهای متعارف، تمهیدی برای انجام دفاع مشروع است. در بیانیه ضمیمه قطعنامه نیز اولا امر توصیه ای است نه الزام آور. بعد هم جهت جلوگیری از طراحی موشکهای با کلاهک هسته ای است. اصل حسن نیت را در برجام و قطعنامه داریم.

    نجف زاده، خبرنگار واحد مرکزی خبر از نیویورک وارد گفتگو شد.
    آخرین اخبار از شورای امنیت چیست؟
    نجف زاده:
    خانم سامانتا پاول از طرف آمریکا میگوید شواهد نشان می دهد موشکهای ایران توانایی حمل کلاهک را دارد البته باید بررسی فنی بیشتری شود. نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز بیانیه دارد که این آزمایشها مغایرتی با برجام ندارد. آمریکایی ها نیز به این نکته معترفند، ولی بحث بر سر این است که آزمایشهای موشکی ایران، قطعنامه 2231 را نقض کرده یا نکرده.

     

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.