• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • «ظریف برانید» و به تصادفات جاده‌ای نه بگویید

    تقدیمی هدف:

    «ظریف برانید» و به تصادفات جاده‌ای نه بگویید تا در جاده ها کشته نشوید

    zz

    جامعه > سلامت – کمپین ملی «نه به تصادفات جاده ای» با شعار «بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» با دعوت از مردم برای پیوستن به آن، در صدد کاهش هرچه بیشتر تصادفات در جاده ها و پیشگیری از تبعات خانوادگی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و … این معضل است.

    طبق آمارِ بالاترین میزان تصادفات و تلفات جاده ای در پیک سفرهای نوروزی اتفاق می افتد. عامل انسانی همیشه سهم بالایی در تصادفات جاده ای داشته است. تصادفاتی که سالانه جان حدود ۱۸ هزار نفر را می گیرد و چند صدهزار نفر را معلول می کند.

    اما برای کاهش تصادفات جاده ای، چندروزی است که کمپین نه به تصادف راه افتاده و اتفاقا مورد اقبال چهره های مختلف قرار گرفته است؛ از هنرمندان و ورزشکاران تا وزرا و اعضای هیات دولت.

    بانی این کمپین سازمان جوانان هلال احمر است که طرحی را در 16 سال گذشته به نام طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برگزار کرده است. در این طرح جوانان هلال احمر در سراسر کشور با برپایی چادرهای ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در مبادی ورود و خروج شهرها به ارائه خدمات به مسافران نوروزی می پردازند.

    ایران با آنکه یک درصد جمعیت جهان را دارد، اما سهم جهانی آن از سوانح رانندگی ۲ درصد است. آمارها نشان می دهد؛ تعداد تصادفات جاده ای و کشته های سوانح در نوروز سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. همچنین از سال گذشته کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای آغاز به کار کرد تا با دعوت از مردم و انتقال پیام های آگاهی بخش و مهم، با یادآوری یکسری از نکات به فرهنگ سازی برای رانندگی صحیح کمک کند.

    پیشگیری از تصادفات و تبعات اقتصادی و اجتماعی

    در این رابطه مسعود آسیما، مسؤل اجرایی کمپین ملی تصادفات نوروز به خبرهدف می گوید: کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای با شعار «بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم» و استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و … و با دعوت از مردم برای پیوستن به آن در صدد کاهش هرچه بیشتر تصادفات در جاده ها و پیشگیری از تبعات خانوادگی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و … این معضل است.

    آسیما می گوید: این کمپین با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، طراحی پیام ها و پوسترهای گرافیکی، تولید پیام های هشدار دهنده، تیزرها و زیرنویس های تلویزیونی و انتشار آن در رسانه ها به خصوص صداوسیما و فضای مجازی تلاش دارد تا با ایجاد حساسیت بیشتر بین مردم، رانندگی بهتر در نوروز را ترویج کند. مراسم آغازین این کمپین نیز با حضور افراد مشارکت کننده در این طرح و دعوت از هنرمندان، ورزشکاران، اصحاب رسانه و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله دکتر محمد شریعتمداری معاون رییس جمهور و حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.

    مسؤل اجرایی کمپین ملی در تصادفات نوروز در ادامه می گوید: همچنین رییس جمهور در مسیربازگشت از گرمسار از چادرهای این کمپین بازدید کردند و در این امر مشوق ما بودند که این قوت قلبی برای اجرای هرچه بهتر این طرح در سال جدید است. همچنین در طول 20 روز اجرای طرح، طوماری در کنار چادرهای سازمان جوانان هلال احمر نصب می شود که از مردم می خواهد در طول سفر سبقت غیر مجاز نگیرند، با سرعت مطمئنه حرکت کنند، کمربند ایمنی خود و سرنشینان خودرو را ببندند، درهنگام عدم تعادل، خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند حتی اگر 10 دقیقه تا مقصد فاصله داشته باشند، از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده نکنند، که افرادی که به این کمپین می پیوندند این طومار را امضا خواهند کرد.

    او با اشاره به آمار تصادفات جاده ای می گوید: این کمپین با استقرار در مبادی ورودی شهرها و پارک ها نقشه های راهنما، امدادی و … در اختیار مسافران قرار می دهند. در این طرح 20 هزار جوان هلال احمری در هزار پایگاه ثابت و سیار در کل کشور به مردم خدمات و هشدار می دهند. همچنین یک فضایی را برای استراحت مسافران آماده می کنند که اگر در حین رانندگی خسته شده اند یا مشکلی برایش پیش آمد در آنجا توقف و استراحت کنند و بعد از استراحت به مسافرت خودشان ادامه بدهند. این کمپین سال گذشته هم اجرا شد، اما امسال با کمک رسانه ها، شخصیت های اجتماعی و فضای مجازی با نام جدید، مفصل تر و جامع تر برگزار خواهد شد و در طول سفرهای نوروزی این کمپین هم ادامه دارد. این کمپین که فعالیتش را از مدت ها پیش آغاز کرده است، استقرار پایگاه ها و چادرها را از 26 اسفندماه در سراسر کشور برپا می کند و تا 14 فروردین هم ادامه خواهد داشت.

    به گفته آسیما؛ این کمپین کاملا مردمی و ملی است که برای عموم آزاد است و شهروندان هم می توانند به این کمپین بپیوندند. علاوه بر 20 هزار نفری که در طول این طرح همکاری می کنند و از تعطیلات خودشان بدون هیچ چشم داشتی می زنند و به صورت داوطلبانه کمک می کنند تا تصادفات در جاده ها کم شود سایر مردم هم می توانند به این کمپین بپیوندند.

    فعالیت ۲۷۰۰ پایگاه برای خدمات رسانی به مردم

    علی اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر در مراسم آغازین کمپین ملی «نه به تصادفات جاده ای» در جمع ۷۵۰ تن از سرتیم های طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» گفت: جمعیت هلال احمر با حضور داوطلبان به عنوان پایه های اصلی خدمت، خدمات ارزنده ای ارائه می کند.

    دبیرکل جمعیت هلال احمر علاوه بر بیان 3 نکته ایمنی در رانندگی همچون خودداری از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رانندگی در شرایط خواب آلودگی، گفت: در رانندگی همیشه حق با سلامتی است و حتی اگر به لحاظ قوانین راهنمایی و رانندگی حق با ما باشد وظیفه داریم به سلامتی خود و دیگران توجه کنیم. امیدواریم تا در نوروز ۹۵ شاهد هیچ حادثه ناگواری در جاده های کشور نباشیم.

    سوگندنامه جوانان هلال احمر برای ارايه خدمات به مسافران نوروزی

    چندی پیش هم در شانزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای که پنج شنبه هفته گذشته با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولان برگزار شد، سوگندنامه جوانان هلال احمری برای ارایه خدمت به مسافران نوروزی قرائت شد. مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در جهت تسهیل سفرهای نوروزی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد، گفت: سازمان جوانان هلال احمر قرار است بیش از 20 هزار جوان داوطلب را در طرحی به نام ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در 1000 پایگاه ثابت و سیار در مبادی ورودی شهرها و پارک‌ها مستقر کند تا برای هموطنان سفری سالم و ایمن رقم بزند.

    او ادامه داد: هرچند آمارها کاهش چند درصدی تصادفات را نشان می‌دهد، اما ما هنوز شاهد کشته شدن روزانه 50 نفر در جاده‌ها هستیم و 16 برابر آن نیز مجروح داریم. اضافه شدن روزانه 100 معلول به جمعیت کشور، عدد کمی نیست و لازم است در این باره اقدامات اساسی صورت گیرد.

    حبیبی به آمار 1080 نفر کشته در سوانح جاده‌ای در نوروز سال گذشته اشاره و اظهار کرد: 40 درصد علت این آمار بر اثر واژگونی وسیله نقلیه بوده است. ما با همراهی مسئولان، هنرمندان، جوانان و اندیشمندان کمپینی ایجاد کردیم تا به مردم بگوییم بیگدار به جاده نزنند و با احتیاط برانند.

    رئیس سازمان جوانان هلال احمر، رعایت سه پیام عدم سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رانندگی نکردن در حین خستگی و خواب‌آلودگی را باعث کاهش تصادفات دانست و گفت: امیدوارم روزی برسد که دیگر در عید نوروز حوادث تلخ تصادفی را نداشته باشیم.

    کرامت انسانی یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر

    همچنین حجت الاسلام معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر که به این کمپین پیوسته است، جوانان را امید ایران در همه عرصه‌ها خواند و گفت: سازمان جوانان هلال احمر، تابلوی اساسی جمعیت هلال احمر است. یکی از اهداف اصلی این جمعیت کرامت انسانی و به ارمغان آوردن سلامتی است.

    او در ادامه تاکید کرد: در ایام نوروز که زمان شادی مردم است، به علل متعدد سفرها تبدیل به غم و مصیبت می‌شود. تعداد کسانی که جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند، نگران کننده است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها به مسئولان تاکید کرده‌اند که این آمارها کاهش یابد. دین به همه ما برنامه‌ریزی و شناخت را می‌آموزد. نگذاریم حتی یک نفر نیز مشکل داشته باشد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.