• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • از اهدای عضو تا ماندن در زیر آوار

    تقدیمی هدف:

    از اهدای عضو تا ماندن در زیر آوار؛ روایتی از «فداکاری» معلمان برای نجات دانش آموزان

    aa

    جامعه > آموزش – قصه فداکاری معلمان پایان یافتنی نیست. فداکاری و ایثارگری معلمان برای نجات جان دانش‌آموزان یکی از زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت و حکایت مردانیست که سرمشق زندگی‌شان صبر و مقاومت، ایثار و مهربانی است.

     سال‌هاست که اخبار متعددی از فداکاری معلمان می‌شنویم. کمتر کسی است که «حسن امیدزاده» معلم کلاس پنجم ابندایی روستای بیجار سرشفت که در زمستان 76 با به خطر انداختن جان خود، جان 30 دانش آموز را از مرگ نجات داد، نشناسد. او برای نجات جان دانش‌آموزانش از آتش بخاری نفتی، خود را به آتش زد و دچار سوختگی شد و پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی در سال 91 با زندگی وداع کرد. از خودگذشتگی آقای معلم نه فقط در کتاب ها بلکه در قلب‌ها ثبت شده است و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. یا معلم دیگری از توابع محروم استان اردبیل که برای نجات جان دانش‌آموزش نیمی از کبد خود را به وی اهدا کرد؛‌ «مرتضی اصغری» با 5 سال آموزش متوالی به دانش آموز بیمارش در منزل، «محمدعلی احمدی» با اهدای اعضای فرزندش به 5 بیمار، «احسان موسوی» با پیگیری مداوای دانش آموزش که قادر به حرکت نبود و هزاران معلم دیگر…

    این موارد تنها مواردی محدود از ایثارگری و گذشت معلمان است که این روزها چون ستاره ای در آسمان تعلیم و تربیت می درخشند.

    انگار قصه فداکاری معلمان پایان یافتنی نیست و حالا خبر درگذشت معلم فداكار سيستانی كه رسانه ای شد ياد همه معلمان فداكاری زنده شد كه در همه حال معلمي مي كنند و هميشه ثابت می كنند فداكاری آنها تنها محدود به كلاس درس نمي شود، معلماني كه جان خود را از دست مي دهند تا دانش آموزانشان زنده بمانند.

    حمیدرضا گنگوزهی، معلم روستای مرزی نوکجو در استان سیستان و بلوچستان در اولین روزهای پس از پایان تعطیلات نوروز 95، جانش را برای نجات دانش‌آموزانش از دست داد. گنگوزهي به همراه همكارش عبدالغفور شهنوازی برای فراری دادن 3 دانش‌آموزی كه در نزديكي ديواری در حال ريزش در حوالي مدرسه مشغول بازی بودند، اقدام كردند، دانش‌آموزان را نجات دادند، اما خود در زير آوار ماندند.

    اما فداکاری های معلمان فقط به این چند مورد ختم نمی شود در طول سال‌های گذشته معلمان بسیاری بودند که بدون هیچ چشم‌داشتی در سخت‌ترین و دشوارترین لحظات تصمیم‌گیری با ایثار جان، آفریننده باشکوه‌ترین جلوه‌های معلمی شدند. از كردستان تا سيستان و از آذربايجان تا خوزستان، از خراسان تا فارس و هرمزگان همه اين سرزمين مهد پرورش انسان های بزرگي است كه تاريخ به آنها افتخار مي كند. در این میان حتی اسامی برخی معلمان فداکار در جشنواره جلوه‌های معلمی برگزیده و از آنها نیز تقدیر شد.

    در جدول زیر فداکاری برخی معلمان که در خبرگزاری های رسمی انتشار یافته، آمده است:

    ردیف نام نام خانوادگی استان تاریخ شرح فداکاری
    1 زهرا معافی قزوین سال تحصیلی 93 نجات 40 دانش‌آموز از مسمومیت شدید حاصل از گازگرفتگی و خودش منجر به مسمومیت شد و پس از یک هفته درمان به محل خدمت بازگشت.
    2 فاطمه مولوی همدان اردیبهشت 94 نجات دانش‌آموز از کانال آب رودخانه و جلوگیری از غرق شدن شد و منجر به بی‌هوش شدن خودش در رودخانه و نجات او توسط فرد دیگری شد.
    3 هاجر مفیدی محمودآبادی خراسان رضوی سال تحصیلی 93 با وجود شکستگی پا و مرخصی استعلاجی به دلیل نبود معلم جایگزین 3 ماه آخر سال به دانش‌آموزانش در منزل خود درس داد.
    4 علیرضا هادی نژاد یزد 93-94 به دلیل قرار گرفتن دبستان توحید در 90 کیلومتری مرکز استان، دانش‌آموز معلول را خودش به کلاس درس می برد و همچنین مسئولیت امور شخصی، آموزشی، پرورشی و بهداشتی دانش‌آموز در مدرسه را خودش به عهده داشت.
    5 عسگر زاهدانزانی اردبیل نجات دو دانش‌آموز از غرق شدن در رودخانه
    6 مهری عندالله تهران از سال 92 باوجود داشتن بیماری سرطان و انجام 4 عمل جراحی طی دو سال گذشته همچنان در کلاس درس حاضر می‌شود
    7 سیاوش صالحی خوزستان نجات دانش‌آموز از سیل شهر ایذه
    8 علیرضا شفیعی اصفهان نجات مصدومین تصادف، نجات دانش‌آموز بیهوش شده و نجات دانش‌آموز بیمار قلبی
    9 عبدالله اسلامی چهارمحال بختیاری سال تحصیلی 94 ساخت یک آموزشگاه  با 15 کلاس با نام دبیرستان متوسطه یک (مهین کریمی) به نام همسر مرحومش که فرهنگی بود.
    10 ریحانه بهشتی خراسان رضوی مهر 94 این معلم ورزش پس از فوت ناگهانی، اعضای بدنش اهدا شد و به چند نفر جان دوباره بخشید.
    11 شبو یوسفی کردستان نجات دانش‌آموزان از آتش‌سوزی، تهیه کتاب، وسایل مدرسه، پوشاک، عینک و صبحانه دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان دارای بیماری‌های خاص، کمک نقدی و غیرنقدی به خوابگاه مدرسه و جذب دانش‌آموزان روستاهای اطراف برای ادامه تحصیل و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان یتیم.
    12 انیس شاه رحمانی یزد از سال 90 مراقبت از 11 کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست با هزینه شخصی و تلاش برای جلب حمایت خیرین، 24 سال خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه.
    13 کاظم صفرزاده لرستان مهر 93 یکی از دانش‌آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی امام جعفر صادق(ع) ویسیان دچار جراحت شدید در ناحیه پا شد و نیازمند اقدامات درمانی بود. معلم این مدرسه با خودرو به همراه دانش‌آموز مجروح و دو نفر دیگر از دانش‌آموزان عازم مرکز درمانی می‌شوند اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات، مرکز درمانی این منطقه نمی‌تواند وضعیت دانش‌آموز مجروح را بهبود بخشد و بنابراین معلم این دانش‌آموزان با وجود بارندگی شدید تصمیم می‌گیرد دانش‌آموز مجروح را برای درمان به بیمارستان خرم‌آباد انتقال دهد اما در مسیر خودرو این معلم فداکار در سیل گرفتار شد و هر چهار سرنشین خودرو جان خود را از دست می‌دهند.
    14 علی بهاری اردبیل شهریور 92 برای نجات جان دانش‌آموزش نیمی از کبد خود را به وی اهدا می‌کند.
    15 معصومه خوش کام تهران پس از عمل جراحی دیسک کمر با وجود تجویز پزشک به استراحت مطلق با تخت بیمارستان در کلاس درس حضور یافت و به کار خود ادامه داد.
    16 مرتضی اصغری آذربایجان شرقی از سال 90 5 سال به طور رایگان برای تدریس به خانه دانش آموز بیمارش مراجعه کرد و همچنین روند درمان وی را نیز پیگیری می‌کرد.
    17 کاظم جعفری آذربایجان غربی هزینه حج خود را برای درمان دانش‌آموزش که مبتلا به سرطان بود اهدا کرد.
    18 ثریا مطهرنیا کردستان اردیبهشت 94 شناسایی و حمایت از 90 دانش‌آموز و تامین هزینه درمان، شناسایی 220 دانش‌آموز بی‌بضاعت و پرداخت 60 مورد کمک هزینه، پیگیری 42 مورد جراحی فوق تخصصی برای دانش‌آموزان تا انجام کامل درمان و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان نیازمند جراحی‌های ترمیمی استان
    19 احسان موسوی کرمان از سال 92 با هزینه شخصی خود دانش‌آموزی را که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود به عرصه تعلیم و تربیت بازگرداند.
    20 شکرعلی فرزاد کهیلویه بویر احمر آذر 93 مدیر یکی از هنرستان‌های شبانه روزی که بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد و با رضایت اعضای خانواده 9 عضو بدن وی به 7 بیمار نیازمند اهدا شد.
    21 ادهم مظفری کردستان براي نجات يكي از شاگردانش خود را به داخل رودخانه اي خروشان انداخت و بعد از اينكه جان دانش آموزش را نجات داد خود در آب غرق شد.
    22 محمدعلی محمدیان کردستان بهمن 92 زماني كه متوجه بيماري شاگردش و ريزش موي او شد موهاي سرش را تراشيد و با اين فداكاري خود نگذاشت روحيه شاگردش بر اثر اين بيماري ضعيف شود.
    23 فاطمه مولوی همدان اردیبهشت 94 در اقدامی شجاعانه جان دانش‌آموزش را که به داخل آب افتاده بود، نجات داد و پس از مدتی، خود نیز با تلاش فراوان از رودخانه خارج شد.
    24 غلامرضا توبک خراسان شمالی اردیبهشت 93 معلمی که 15 دانش‌آموز دبستانی را برای کوهپیمایی به اردوی خارج از مدرسه برده بود، هنگامی که ماری سمی قصد حمله به دانش‌آموزان را داشت خود را به روی مار پرتاب کرد و مار سمی او را نیش زد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.