• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • اختلاف نظر موافقان و مخالفان لایحه بودجه 95

    تقدیمی هدف:

    اختلاف نظر موافقان و مخالفان لایحه بودجه 95/ این لایحه متناسب با اقتصاد مقاومتی است یا نه؟

    cc

    سیاست > مجلس – کلیات لایحه بودجه سال 95 امروز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت و صبح امروز 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف هر کدام 10 دقیقه درباره آن سخن گفته و نهایتا تصویبش کردند.

    به گزارش خبرهدف: یکی از مهمترین موضوعاتی که در سخنان موافقان و مخالفان بودجه تکرار می شد موضوع توجه به «اقتصاد مقاومتی» بود. اکثر موافقان میزان توجه به اقتصاد مقاومتي را یکی از نقاط مثبت لايحه بودجه دانستند و اکثر مخالفان، بودجه 95 را بی ارتباط با اقتصاد مقاومتی ارزیابی مي کردند!

    اما نقطه مشترک سخنان موافقان و مخالفان در مورد حذف دهک های پردرآمد جامعه از دریافت يارانه بود. با اين حال درباره  توسعه مناطق محروم، موافقان و مخالفان نظرات متضادی داشتند. افزایش بودجه عمومی کشور موجب نگرانی مخالفان بود که از يکسو آن را غيرقابل تحقق خوانده و از سوي ديگر به تورم زا بودن آن اشاره داشتند. موافقان اما از اينکه بودجه مناسبي شامل حال توسعه روستايي و خدمات بهداشتي و آموزشي شده است، خرسند بودند.

    محورهای سخنان موافقان و مخالفان لایحه بودجه سال 95 کل کشور که صبح امروز کلیات آن به تصویب رسید، در ادامه می آید:

    نام نماینده/ حوزه انتخابیه

    دلایل مخالفت

    عبدالرحمن رستمیان/ دامغان ××مالیات کالاهای آسیب رسان می‌تواند برای دولت درآمد داشته باشد اما متاسفانه در این مورد کوتاهی شده است. به عنوان مثال مالیات سیگار و مساله خرده فروشی دریافت نشد.

    ×× کسب درآمدها باید شاخص پذیر باشد تا کسی جسارت نکند پارتی بازی کند

    ×× روستاها در صندوق توسعه ملی دیده نشده‌اند

    محسن علیمردانی/ زنجان ×× عدم توجه بودجه 95 به موضوع اقتصاد مقاومتی، برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبری

    ×× عدم توجه کافی بودجه 95 به ایجاد اشتغال و حمایت از تولید پرداخته

    ××بر اساس قانون افزایش اعتبارات هزینه‌ای دولت باید سالیانه 2 درصد کمتر از نرخ تورم باشد اما در بودجه‌ 95 این موضوع به فراموشی سپرده شده است.

    میرقسمت موسوی/ گرمی ×× پاسخگو نبودن لایحه بودجه 95 در رفع موانع تولید، استفاده از کالاهای داخلی و متوازن ساختن مناطق محروم و حل مشکلات مناطق مرزی
    سید محمد حسین میرمحمدی/ گلپایگان و خوانسار ××  بودجه‌ 95 عملیاتی نیست و شاخص‌ها و موارد سال قبل مجددا تکرار شده است.

    ×× بی توجهی به  بخش های تولید، صنعت، کشاورزی، و اشتغالزایی

    ×× بودجه راهکاری برای کم کردن هزینه‌های دولت ندارد.

    نادر قاضی پور/ ارومیه ×× بودجه تورمی و به ضرر کارگران، حقوق‌بگیران و بازنشستگان است.

    ×× بی توجهی به اقتصاد مقاومتی/ آیا کمیسیون تلفیق که با کمک دولت 37 هزار میلیارد نسبت به بودجه سال 94 به بودجه 95 افزوده به اقتصاد مقاومتی فکر می‌کرده است؟

    ×× بی تفاوتی بودجه به رشد و توسعه

    مهرداد بائوج لاهوتی/ لنگرود ×× در شرایطی که نرخ تورم در سال جاری 11.5 درصد پیش بینی شده است ولی قرار است مالیات بر ارزش افزوده 50 درصد افزایش داشته باشد.

    ×× بودجه 95 انبساطی است.

    ×× نرخ فروش هر بشکه نفت 40 دلار پیش بینی شده که با نرخ امسال که 30 دلار بود مغایرت دارد.

    ××  43درصد از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در ردیف‌های متفرقه پیش‌بینی شده است/ نظارت مجلس مخدوش شده و دست دلت باز خواهد بود.

    علیرضا سلیمی/ محلات ×× نفت 40 دلاری آن هم دو و نیم میلیون بشکه در روز آرمان گرایانه است.

    ××  هر سال بودجه هزینه‌ای افزایش داده می‌شود امسال هم 37 هزار میلیارد افزایش داشته است در حالی که باید به دنبال کوچک سازی و چابک سازی دولت باشیم.

    ×× با این بودجه  منحنی تورم رو به افزایش بوده و رکود روز به روز بیشتر می‌شود و دولت مجبور است بیش از گذشته قرض کند.

    حسن کامران/ اصفهان ×× ضرورت توجه بیشتر به هنرمندان و خبرنگاران در بودجه 95/ حذف بیمه قالیبافان در حالی که بیمه مداحان پیش بینی شده است.

    ×× توجه نکردن به صادرات مناطق آزاد

    ×× کاهش سهم صندوق توسعه به 20 درصد

    ×× توجه کافی نکردن به بودجه بنیه دفاعی

    عوض حیدرپور/ شهرضا ×× افزایش حدود 30 هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها و عدم تامین منابع موثق و مطمئن برای آن/ دولت کمبود و کسری مشهودی خواهد داشت.

    ××  پول هنگفتی به چرخه‌ی اقتصادی وارد می‌شود و به دنبال آن افزایش تورم لجام گسیخته و فشار بر مردم را شاهد خواهیم بود.

    ××  درآمد 29 هزار و 400 میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده است که این میزان باعث فشار بر مردم، اصناف و کسانی می‌شود که ما می‌خواهیم با رضایت آنها کشور را اداره کنیم.

    سیدمهدی موسوی‌نژاد/ دشتستان ×× وابستگی بودجه به نفت برای سال جاری افزایش چشمگیری داشته است که بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.

    ×× اقتصاد مقاومتی به صورت عملیاتی درنیامده است.

    ×× بودجه واقعی بسته نشده و درآمدها و هزینه ها با هم همخوانی ندارد.

     

    نام نماینده/ حوزه انتخابیه

    دلایل موافقت

    رمضانعلی سبحانی فر/ سبزوار ×× توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه در موضوع اقتصاد مقاومتی، خروج از رکود

    ××توجه به اقشار کم درآمد، استفاده بیشتر از توان بخش خصوصی و حمایت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق فاینانس و دادن تسهیلات به بخش خصوصی جهت فعالیت در جهت ورود جدی‌تر به عرصه‌ اقتصادی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان

    ×× حذف سه دهک بالا از لیست یارانه بگیرها

    ×× افزایش سرمایه‌ بانک‌ها به ویژه بانک مسکن

    ×× اختصاص 500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاها و 2 میلیون تن برای آسفالت جاده‌های روستایی و همچنین برق رسانی و گازرسانی به روستاها و توجه به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

    اسماعیل جلیلی/ مسجد سلیمان ××  توجه به وضعیت کشور در شرایط پسابرجام باید رویکرد برنامه یکساله (قانون بودجه) متناسب با شرایط کشور

    ×× نگاه مجلس و دولت بر تحرک بخشی به تولید و سرمایه‌گذاری، صنعت و خدمات

    کمال الدین پیرموذن/ ارومیه ××پیش بینی راه اندازی صندوق محیط زیست

    ××  شاه بیت ویژگی بودجه سال جاری تقدیم عالمانه بودجه در فرصت طلایی پسا تحریم بوده و باید از این فرصت برای مقاوم سازی اقتصاد، کاهش آسیب پذیری آن، بهبود فضای کسب و کار، عدم وابستگی به درآمد نفت، بسترسازی مطلوب برای سرمایه گذاری خارجی، تقویت بنیه‌ی دفاعی، خروج از رکود و ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کرد.

    ×× در بودجه 95 به هشدارهای مقام معظم رهبری و مطالبات واقعی ملت بها داده شده است.

    ناصر موسوی لارگانی/ فلاورجان ×× اکثر اعداد و ارقام بودجه شفاف است و تقریباً عدد پنهانی در بودجه وجود ندارد؛ همه فعل و انفعالات شفاف و قابل محاسبه و پیگیری است.

    ×× توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی مورد تأکید مقام معظم رهبری

    ×× کاهش وابستگی به نفت

    ×× افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

    ××  نکات قابل توجهی برای کشف فرارهای مالیاتی دیده شده که باعث رشد 36 درصدی درآمدهای دولت خواهد شد

    محمدحسین قربانی/ آستانه اشرفیه ×× شفافت بودجه و عدم تعارض

    ×× افزایش سرمایه بانک‌ها در جهت تسهیل اعطای وام و اعتبارات بانکی به صنعت و افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی صنایع دانش‌بنیان

    ×× اعتبارات جذب نیروهای جدید در حوزه بهداشت و درمان و افزایش بودجه حوزه سلامت در ادامه مسیر طرح ارتقاء نظام سلامت کشور

    ×× پیش‌بینی جوایز صادراتی برای تشویق تولیدکنندگان و صادرکنندگان به حضور در عرصه‌های صادراتی و اختصاص منابع برای حمایت از این بخش

    ×× اعتبارات متفرقه بودجه سالهاي گذشته ساماندهي شده و رديف هايي که در اختيار اشخاص و چهره هاي خاص بود، در اين لايحه شفاف شده است.

    احمد توکلی/ تهران ×× در لایحه بودجه سال جاری قدم مثبتی در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برداشته شد و يارانه نمايندگان و وزرا و اساتيد دانشگاه حذف شد.

    ×× متاسفانه دولت قصد داشت همچون دولت سابق براي پرداخت بدهي هايش از منابع بانک مرکزي استفاده کند که کميسيون تلفيق مانع شد.

    عبدالرضا مصری/ کرمانشاه ×× در شرایط ویژه‌ای که خیلی از شاخص‌ها وضعیت نفت و برجام مشخص نبود بودجه را تهیه و به مجلس تقدیم کرده است.

    ×× با وجود انتقاداتي که به نظام بودجه ریزي کشور وارد است، لايحه خوبی ارائه شده است.

    احمد امیرآبادی/ قم ×× تقویت بودجه بنیه دفاعی که باید به 5درصد منابع عمومی برسد.

    ×× عدم افزایش نرخ‌های مالیاتی و توجه بیشتر به توسعه پایه‌های مالیاتی

    ×× اختصاص 1890 میلیارد تومان برای موضوع امنیت داخلی و 710 هزار میلیارد تومان در بخش فرهنگ

    ×× اختصاص 300 میلیارد تومان به حوزه تولید، ‌ 400 میلیارد تومان به بخش آموزش عالی و آموزشگاه‌ها و 1340 میلیارد تومان به راه روستایی و راه‌آهن

    نگهبان سلامی/ خواف و رشتخوار ×× با این بودجه بسیاری از پروژ های عمرانی نیمه کاره در شهرستان ها به اتمام می رسد.

    ×× از ویژگی های لایحه شفافیت، جامعیت و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و توجه به شعار سال است.

    ×× توجه به حوزه مسکن، حل مشکل تامین مالی بانک ها، توجه به حوزه فرهنگی و افزایش اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی

    ×× اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی

    ××‌ توجه به شرکت های دانش بنیان و پرداخت بدهی دولت به بازنشستگان و کارمندان، افزایش تقویت اعتبارات حوزه دانشگاهی و بحث تقویت بنیه دفاعی کشور

    محمدقسیم عثمانی/ بوکان ×× افزایش سهم صندوق توسعه ملی

    ×× کمک به  طرح‌های اقتصادی، اشتغالزایی، کمک به صنعت و بخش کشاورزی

    ×× اختصاص دو میلیون پوند قیر رایگان است که در بخش پوشش راه‌های روستایی، طرح هادی، آسفالت معابر و کوچه‌ها و آسفالت مدارس

    ×× کارکنان دولت تا حقوق یک میلیون و 300 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف هستند و به ازای هر متر مکعب آب 15 ریال از مشترکین گرفته و صرف آب روستایی می‌شود

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.