• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • محبعلی: مصر و عربستان در مسائل منطقه‌ای اختلاف نظر دارند

    تقدیمی هدف:

    محبعلی: مصر و عربستان در مسائل منطقه‌ای اختلاف نظر دارند/سیسی تخم‌مرغ‌هایش را در سبد عربستان نمی‌چیند

    bb

    بین الملل > خاورمیانه – مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفتگو با خبرهدف سفر پادشاه عربستان به مصر را مورد تحلیل و تبیین قرار داد.

    سفر پر سر و صدای پادشاه سالمند عربستان سعودی به مصر در صدر اخبار منطقه قرار گرفته و تحلیلگران خاورمیانه در پی تحلیل دلایل و پیامدهای این سفر هستند. ملک سلمان که کمتر از عربستان خارج می شود با تشریفات فراوان وارد قاهره شد، اخبار بسیاری از قراردادهای کلان اقتصادی میان دو کشور هم منتشر شده که شاید نشان از آغاز فصل نوینی در مناسبات قاهره – ریاض به شمار آید. برای تحلیل ابعاد این سفر به سراغ قاسم محبعلی رفتیم تا با او اثرات حضور ملک سلمان در مصر را مورد بررسی قرار دهیم. مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفتگو با خبرهدف می گوید: هرچند قراردادهای تجاری قابل توجهی میان دو طرف به امضا رسیده است اما در عین حال، اختلاف نظرها هم میان مصر و عربستان در مسائل منطقه ای بی اهمیت نیستند. مشروح گفتگوی خبرآنلاین با قاسم محبعلی را در ادامه می خوانید.

    ملک سلمان با توجه به سن و سال بالایش کمتر به مسافرت می رود و بر همین اساس سفر او به مصر بسیار مورد توجه قرار گرفت. اولویت های حضور پادشاه عربستان در مصر را چه می دانید؟

    همانطور که اشاره کردید سلمان هم سنش بالا رفته و هم اخبار زیادی مبنی بر بیماری اش منتشر می شود و در نتیجه این سفر بیش از یک سفر عادی مورد توجه قرار می گیرد. اما باید به خاطر داشته باشید مصر جایگاه فوق العاده ای برای سعودی دارد و روابط با این کشور آن هم در شرایطی که عربستان مشکلاتی در یمن و سوریه دارد و با ایران هم در این وضعیت قرار دارد، بسیار می تواند برایش حائز اهمیت باشد. چرا که مصر از نظر قدرت نظامی و همچنین پشتوانه در جامعه عربی در جایگاه قابل توجهی قرار دارد و طبیعتا عربستان تلاش می کند این بازیگر را بیش از گذشته در کنار خود داشته باشد.

    در شرایطی که اخباری مبنی بر مشکلات اقتصادی و کسری بودجه عربستان منتشر شده، از قراردادهای کلان میان دو کشور خبر رسیده و موضوع احداث پلی روی دریای سرخ که مصر و عربستان را به یکدیگر وصل می کند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

    البته این قراردادها در گذشته هم بوده و اتفاق تازه ای نیست ولی موضوع خاص مورد اشاره شما حائز اهمیت است چرا که می تواند قاره آسیا را به آفریقا روی زمین وصل کند. همانطور که می دانید قبلا این ارتباط برقرار بوده ولی از صحرای سینا و مناطق اشغالی می گذرد اما اگر این پل که ملک سلمان و سیسی بر سر احداثش با یکدیگر به توافق رسیدند، ساخته شود تحول مهمی در روابط آسیا و آفریقا پدید می آید. در خصوص بخش های دیگر قراردادهای طرفین باید اشاره کنم که مراودات دو طرف بده و بستانی بوده که همیشه برقرار است. سیسی فراموش نکرده که حکومتی کودتایی است و در این کودتا عربستان یکی از حامیان اصلی اش بوده است. در مقابل آنچه عربستان از مصر انتظار دارد همکاری امنیتی بیشتر است.

    اما عربستان و مصر در برخی حوزه ها با یکدیگر اختلافاتی هم دارند. به عنوان مثال موضوع یمن، از مواردی است که سیسی آنطور که عربستان انتظار داشت در کنار سعودی قرار نگرفت. 

    بله همینطور است. به هر حال روابط خوب دو طرف به این معنا نیست که در همه زمینه ها با یکدیگر هم نظر و هم رای باشند. در خصوص یمن باید اشاره کنم که در دهه ۷۰ میلادی و زمان جمال عبدالناصر همین مصر به گروه علی عبدالله صالح کمک کرد تا علیه گروه زیدی ها و حوثی ها که آن زمان مورد حمایت عربستان سعودی بودند اقدام نظامی انجام دهند. در نتیجه طبیعی است که مصری ها به طور کلی سیاست های نسبتا متفاوتی با عربستان در مورد یمن داشته باشند. اما عربستان تلاش می کند این اختلاف نظرها را کاهش دهد و فضا را به سمت همگرایی فزونتر دو طرف در فضای معادلات منطقه ای سوق دهد.

    روابط عربستان و ایران هم می تواند یکی دیگر از محورهای مذاکرات سیسی و سلمان باشد. به نظر شما با توجه به شرایط خاصی که میان مصر و ایران وجود دارد، عربستان از مصر خواسته تدبیری در این موضوع اتخاذ کند؟

    اساسا مصری ها همیشه نشان داده اند حاضر نیستند همه تخم مرغ های خود را در سبد عربستان بگذارند تا از این طریق بتوانند از کشورهای منطقه خلیج فارس و به ویژه عربستان امتیازاتی بگیرند. در رابطه با ایران هم موضوع همین است. با توجه به اینکه مصر و ایران رابطه ای با هم ندارند، طبیعی است سیسی بخواهد در مقابل ادامه این وضعیت از عربستان امتیازات خاصی را دریافت کند. ضمن اینکه همانطور که شما اشاره کردید عربستان حتما از مصر می خواهد این رویه خود را در قبال ایران استمرار ببخشد. منتهی موضوع این است سعودی حاضر است چه امتیازاتی برای این هدف بپردازد.

    موضوع سوریه هم دیگر اختلاف نظر میان ریاض و قاهره به شماره می رود. آقای سیسی به صراحت از بشار اسد حمایت کرده در حالی که عربستان اصلی ترین مخالف و دشمن نظام فعلی سوریه به شمار می رود. در این رابطه فکر می کنید مناسبات قاهره و ریاض چگونه رقم خواهد خورد؟

    به هر حال شباهت هایی میان سیسی و اسد بسیار است و هر دو از تحولات موسوم به بهار عربی لطمه دیدند و در نتیجه طبیعی است که سیسی از استمرار حکومت اسد حمایت کند. ضمن اینکه همان توضیحی که در مورد سوال شما در خصوص یمن دادم را باز هم باید تکرار کنم که اولا مصر همه تخم مرغ های خود را در سبد عربستان نمی چیند و دوم اینکه طبیعی است دو کشور بر سر برخی موضوعات با یکدیگر تفاوت نظر داشته باشند.

    با این وضعیت چه چشم اندازی در انتظار روابط دوجانبه مصر و سوریه متصور هستید؟

    ببینید در این رابطه باید توجه داشته باشیم که دنیای روابط در جهان عرب همیشه سیال و متحرک بوده و در حال تغییر و تحول دائمی است و هیچ روند ثابتی وجود ندارد. اینکه امروز مصر و عربستان با یکدیگر قراردادهای کلان می بندند هیچ تضمینی ایجاد نمی کند که همین روند همچنان در سالهای آتی ادامه داشته باشد. از سوی دیگر سیسی که می داند در زمینه مسائل سیاسی نمی تواند فضا را تغییر دهد و نارضایتی ها نسبت به عملکرد او جدی است، دست کم می خواهد در فضای اقتصادی تغییراتی را در کشور ایجاد کند و ابزار بهبود اوضاع اقتصادی می تواند عربستان باشد. از سوی دیگر عربستان هم انتظاراتی از مصر دارد که به آن اشاره کردم. در نتیجه خیلی نمی توان چشم انداز بلند مدتی برای دو کشور متصور شد. منافع مشترک حتما وجود دارد اما اختلاف نظرها هم قابل چشم پوشی نیستند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.