• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • تلاش ناکام دلواپس ها برای متهم کردن دولت در پرونده 2میلیارددلاری

    تقدیمی هدف:

    تلاش ناکام دلواپس ها برای متهم کردن دولت در پرونده 2میلیارددلاری/بازهم پای احمدی نژادیها در میان بود

    bb

    سیاست > دولت – مخالفان تلاش دارند از هر موضوعی، هیاهویی بزرگ علیه دولت به راه اندازند، ماجرا آنجا جالبتر می‌شود که در میانه این هیاهوها یکباره پای دولت احمدی‌نژاد هم به میان می‌آید.

    به گزارش خبرهدف برای مخالفان سرسخت دولت، برجام هسته‌ای، یارانه‌ نقدی، دیپلماسی دولت، لایحه بودجه و …فرقی ندارد، عزم که بر حمله و تخریب دولتی‌ها باشد هر روز از یک گوشه علم مخالفت بلند می‌شود. آنچنان که طی روزهای اخیر نیز «پرداخت 2 میلیارد دلار غرامت از دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا» دستاویزی برای آنها شده است تا ضمن هجمه به دولت، این موضوع را به مذاکرات هسته‌ای مرتبط کرده و عنوان کنند برجام نتوانسته است دستاوردی برای کشور داشته باشد و از این موضوع به شلیک دو میلیارد دلاری آمریکا به برجام تعبیر کنند.

    ماجرا از آنجا آغاز شد که دیوان عالی آمریکا چهارشنبه (اول اردیبهشت ۱۳۹۵) در حکمی اعلام کرد که حدود ۲ میلیارد دلار دارایی بلوکه ایران باید به خانواده‌های آمریکایی‌های کشته شده در بمب‌گذاری ۱۹۸۳ پایگاه تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملاتی که گفته می‌شود ایران در آنها دست داشته، پرداخت شود. امری که به سرعت با واکنش وزیر خارجه کشورمان روبر شد که تاکید کرد ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد.»  سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این حکم را «دستبرد به اموال جمهوری اسلامی ایران» دانست.

    پشت پرده دلارهای غرامت گرفته شده

    داستان دلارهای به غرامت گرفته شده اما با روایت‌هایی که مسئولان ارشد دولت از پشت پرده پنهان توقیف دو میلیارد دلار از دارایی های ایران کردند وارد فاز جدیدی شد تا باز هم پای تصمیمات دولت قبل به میان آید.

    آنجا که ولی‌اله سیف رئيس كل بانك مركزي در واكنش به توقیف بیش از دو میلیارددلار از دارایی‌های کشورمان با حکم دیوان‌عالی آمریکا گفت: متأسفانه در دولت گذشته، هنگام خرید اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری‌های دلاری، سهل‌انگاری‌ شده و دقت کافی و احتیاط‌های لازم صورت نگرفته است.

    سيف با اشاره به اینکه مبادلات دلاری (U-Turn) با جمهوری اسلامی ایران به صورت یک استثنا بر رژیم تحریم‌های دلاری آمریکا علیه ایران مجاز دانسته شده بود اظهار كرد: «متأسفانه دقت و احتیاط لازم در این مورد انجام نشده است و این‌گونه زمینه تضییع حقوق ملت ایران را پدید آوردند».

    مردان هسته‌ای هم به میدان آمدند

    حمید بعیدی نژاد، رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران نیز در واکنش به آنهایی که عمکرد دولت یازدهم و برجام را به این بهانه زیر سوال می‌برند، در قالب یادداشتی به ذکر چند نکته پرداخت و عنوان کرد«اقدام سرمایه گذاری توسط مسوولان وقت بانک مرکزی ایران که به خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا به عنوان یک کشور متخاصم انجامید با سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران هماهنگ نبوده است.

    به گفته بعیدی نژاد این موضوع (خرید اوراق) در همان زمانی اتفاق افتاد که پرونده هایی در آمریکا علیه ایران مطرح بود و اصلاحیه قانون جدید مصونیت دولت ها در آمریکا، امکان ضبط اموال دولت ها برای پرداخت به قربانیان آمریکایی را مجاز شناخته بود. خارج نکردن این اموال با شروع روند تحریم های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال ۲۰۰۶ میلادی که کاملا متصور بود به تحریم بانک مرکزی می انجامید، یک بی احتیاطی روشن بوده است.

    بعیدی نژاد در ادامه توضیح می دهد که دخالت و رأی دیوان عالی آمریکا به عنوان عالی ترین مرجع قضایی آمریکا بعد از رای دادگاه اولیه و به دنبال اعتراض بانک مرکزی ایران در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت و عملا هر گونه انتخابی را از دست دولت ایران و امکان دخالت سیاسی از بین برد. این اتفاق بیش از یک سال قبل از شروع حتی مذاکرات تفاهم ژنو بود.

    این چهره دیپلمات البته این را هم عنوان کرده است که «ایران این اقدام آمریکا را به هیچ وجه به رسمیت نمی شناسد و حق خود را برای بازگرداندن این اموال از هر طریق قانونی و بین المللی محفوظ می داند»

    دولت روحانی کوتاه نمی‌آید

    روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور که این روزها در کنار مسئولیت های اجرایی خود وظیفه دشوار پاسخ دادن به منتقدان دولت را هم بر دوش می کشد، این اقدام آمریکا را مصداق دستبرد زدن و قلدری کردن دانست و گفت:‌ دولت از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند تا اصل پول و سود آن را از آمریکا پس بگیرد.

    جهانگیری اما کنایه ای را هم روانه دولت قبل کرد و اشاره به اینکه بعضی‌ها ذوق می‌کنند که این اتفاق به این دولت مرتبط است، خاطرنشان کرد«دولت در این اتفاق نقشی نداشته است بلکه در دولت قبل در دوره‌ای تصمیم گرفته شد بخشی از منابع بانک مرکزی در اروپا مدیریت شود. بنابراین با بی تدبیری کامل دو میلیارد دلار اوراق آمریکایی خریداری شد و در بانک اروپایی نگه داشته شد، بنابراین آمریکا به راحتی توانست ابتدا این اوراق را مسدود کرده و سپس آن‌ها را مصادره کند.»

    سیاسیون چه می گویند؟

    هرچند  منتقدان دولت در درون و بیرون پارلمان تلاش دارند بدون توجه به اصل ماجرا، دولت روحانی را مسئول چنین اقدامی معرفی کنند و برجام را دستاودی ناچیز برای دولت قلمداد کنند، اما بنا به گفته حمید قنبری مدیر اداره بررسی های حقوقی بانك مركزی رای دادگاه آمریكایی علیه دارایی های ایران ربطی به برجام ندارد و ایالات متحده آمریكا با این تصمیم، خود را به عنوان یكی از ناامن ترین كشورها برای نگهداری ذخایر ارزی بانك­های خارجی نشان داده است.

    سيد مويد حسيني صدر نماینده خوی در خانه ملت نیز سوءاستفاده امروز آمریکایی از اموال ایرانی بلوکه شده را نتیجه رفتارهای دولت قبل می داند و معتقد است« دولت قبل با اشتباه محاسباتي اقدام به خريد اوراقي مربوط به شركت هاي آمريكايي كرد كه اين باعث سوء استفاده آنها شده است.»

    وی با تاكيد بر اين كه در آمريكايي ها مجبورند عاقلانه رفتار كنند، عنوان کرد امیدواریم اين مشكل هر چه سريع تر حل و حقوق مردم ايران حفظ شود چرا که به حقوق جمهوري اسلامي ايران تجاوز شود ما به هيچ وجه اغماض نمي كنيم و باج نمي دهيم و اگر امروز از موضع صلح طلبي صحبت مي كنيم صلح طلبي ما قدرتمندانه است.

    غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینكه برداشت دو میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریكایی ها نقض برجام است، معتقد است«دولت احمدی نژاد بهانه های زیادی به غربی ها داده كه امروز ملت ایران باید پاسخ این ندانم كاری ها را بدهد. بر اساس گفته های رییس بانك مركزی، برداشت 2 میلیارددلاری آمریكا از اموال ایران به دلیل خطاها، اشتباهات و قانون شكنی های دولت احمدی نژاد بوده است.»

    چنانچه احمد حکیمی پور دبیركل حزب اراده ملت ایران هم با بیان این كه مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران از سوی آمریكا هیچ ارتباطی با برجام ندارد گفت: این یك موضوع حقوقی است و باید از مجاری حقوقی پیگیری شود. بنا به گفته این چهره اصلاح طلب این مساله طبیعتا ارتباطی به دولت تدبیر و امید ندارد و در نتیجه ناكارآمدی دولت گذشته پیش آمده است.

    مصطفی کواکبیان دبیركل حزب مردم سالاری هم اذعان دارد با یك كالبد شكافی، مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران از سوی آمریكا بی تدبیری دولت های نهم و دهم را نشان می دهد.

    دبیركل حزب مردم سالاری البته از كسانی كه با اصل مذاكره و برجام مخالف بودند هم خواسته تا از این موضوع سوء استفاده نكنند چه آنکه به گفته او همه باید دست به دست هم داده و روی منافع خود ایستادگی كرده و آمریكا را وادار به عقب نشینی كنیم.

    دلارهای غرامت گرفته شده صدای آمریکایی ها را هم در آورد

    بیرون از مرزهای ایران و در قلب آمریکا نیز این اقدام دیوان عالی آمریکا با انتقادی همراه شده است. آنگونه که ‘جان رابرتس’ رئیس دیوان عالی آمریكا به دخالت كنگره در روند صدور رای علیه ایران مبنی بر لزوم پرداخت نزدیك به 2 میلیارد دلار به قربانیان حوادث تروریستی سال 1983 بیروت شدیدا اعتراض و اقدام كنگره را با اصل ‘تفكیك قوا’ و قانون اساسی آمریكا مغایر دانست.

    به نوشته تارنمای آمریكایی ‘فوربس’، رابرتس و یكی دیگر از قضات دیوان عالی این كشور به نام ‘سونیا سوتومایور’ در مخالفتی ‘عجیب و غریب’ در این خصوص تصریح كرده اند.

    این در حالی است كه ‘روث گینسبرگ’ یكی دیگر از 9 قاضی دیوان عالی در واكنش به این انتقاد جدی گفته است:«این اقدام كنگره در نوشتن قوانینی كه بسیار خاص هستند اقدام غیرمعمول و نامتعارفی نیست. در قانون سال 2012 (علیه ایران)، قانونگذاران فقط استاندارد جدیدی وضع كردند كه تصریح می كند اگر ایران دارایی های خاصی داشته باشد، قربانیان حملات تروریست ای كه با حمایت این كشور انجام شده اجازه خواهند داشت به طور قانونی نسبت به این دارایی ها ادعا كنند.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.