• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • گام بلند آلمانی‌ها برای ساخت ۱۰هتل ۵ ستاره در ایران

    تقدیمی هدف:

    گام بلند آلمانی‌ها برای ساخت ۱۰هتل ۵ ستاره در ایران/ آنتالیا دوبرابر ایران هتل ۵ ستاره دارد

    nn

    جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری – دولت برای رفع چالش کمبود هتل، علاوه بر استفاده از ظرفیت های داخلی نیم نگاهی نیز به سرمایه گذاران خارجی دارد، اتفاقی که منجر به حضور سرمایه گذاران از آلمان ، فرانسه، ترکیه و سرمایه گذاران عرب و آسیایی در ایران برای هتل سازی شده است.

    ایران به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای گردشگر پذیر، پس از برجام بارها در لیست مناطقی که باید به آن سفر کرد قرار گرفته است. نشنال جئوگرافیک، گاردین، سی ان ان، فاینشنال تایمز، لوموند و… از جمله رسانه هایی هستند که طی یک سال اخیر، گزارش های متنوعی را درباره سفر به ایران نوشته اند و علاوه بر آن، کشورهایی مانند انگلستان، استرالیا، فرانسه، آمریکا هم پس از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ هشدار سفر به ایران را از سایت های وزارت خارجه خود برداشته اند. علاوه بر این چالش امنیت گردشگر در حالی در میان رقبای منطقه ای ایران، سهم گردشگر خارجی را در کشورهایی مانند ترکیه، مصر و امارات را کاهش داده که ایران می تواند با توجه به ارزش پول پایین تر، کشور را به مقصد امن و ارزانی برای گردشگری تبدیل کند.
    این اتفاق در شرایطی است که هنوز زیرساخت های گردشگری به اندازه کافی آماده پذیرش گردشگر خارجی در ایران نیست. مهم ترین زیرساخت نیز، هتل و زیرساخت های اقامتی برای گردشگران است. هم اکنون براساس بررسی های صورت گرفته، در ایران ۱۰۲ هتل چهار ستاره و ۵۱ هتل پنج ستاره وجود دارد که قطعا ظرفیت جذب ۲۰ میلیون توریست در سال را ندارند. این تعداد هتل‌ در ایران را کنار تعداد هتل‌های پنج ستاره ترکیه قرار دهید؛ فقط در استانبول ۲۳ و در آنتالیا ۱۱۰ هتل پنج ستاره وجود دارد! فراموش هم نکنید ایران برای جذب ۲۰ میلیون توریست باید با ترکیه رقابت کند.

    با این حال، دولت برای رفع چالش کمبود هتل، علاوه بر استفاده از ظرفیت های داخلی نیم نگاهی نیز به سرمایه گذاران خارجی دارد. به طورکیه پس از برجام شرکت ها و کشورهای زیادی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه هتل سازی به ایران رساندند. در مهم ترین اتفاق اما امروز آلمان ها با نشانه گرفتن «گردشگری ایران» به کشورمان آمدند و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قراردادی 10 ساله برای ساخت 10 هتل 5 ستاره در نقاط مختلف کشور امضا کردند.

    در جدول زیر تعداد هتل های ۵ ستاره ایران را مشاهده کنید؛

    ردیف

    شهر 

    تعداد هتل ۵ ستاره

    1

    تهران

    5

    2

    مشهد

    11

    3

    اصفهان

    2

    4

    شیراز

    5

    5

    یزد

    1

    6

    کیش

    7

    7

    بندرعباس

    2

    8

    چالوس

    1

    9

    کرمان

    1

    10

    کاشان

    1

    11

    نور

    2

    12

    اراک

    1

    13

    ارومیه

    2

    14

    همدان

    1

    15

    کرمانشاه

    1

    16

    گرگان

    2

    17

    شاهرود

    1

    18

    لنگرود

    1

    18

    تنکابن

    1

    20

    قشم

    1

    ۱۰ هتل ۵ ستاره ای که آلمان ها در تهران می سازند

    این اتفاق پس از دعوت طرف ایرانی از سرمایه گذاران آلمانی آغاز شد؛ به دنبال دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل در ایران، «پونت چات وال»، مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتاینگن برگر» که به همراه گروه مشاورین خاورمیانه خود به ایران سفر کرده است، در ساعات پایانی روز یکشنبه (9 خرداد) در جلسه‌ای که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و لاله تهرانی، مدیر کل امور حقوقی و امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هتل اسپیناس پالاس در تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای در قالب چند بند برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کشور امضا کرد.

    در همین رابطه «سعید شیرکوند‌»، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت «اشتاینگن برگر» که مرکز ثقل آن، کشور آلمان است را از جمله شرکت‌هایی دانست که فعالیت گسترده‌ای در بسیاری از کشورها دارد و افزود: این شرکت علاقه دارد که فعالیتش را در کشورهای مختلف ادامه دهد، بنابراین ایران را نیز به عنوان یکی از مقاصد خود استفاده کرده است.

    وی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی مسئولان این شرکت خصوصی آلمان با مسعود سلطانی‌فر برای سرمایه‌گذاری در ایران اضافه کرد: این شرکت و سازمان میراث فرهنگی با یکدیگر به توافق‌هایی رسیدند که بر اساس این توافق‌ها، برنامه‌ریزی می‌کنند.

    به گفته او این شرکت علاقمند است تا در جهت تسهیل مراودات بیشتر و بهره‌گیری از دانش هتلداری نیز به صنعت گردشگری کمک کند: این شرکت باید در مدت 10 سال آینده برنامه‌ای از گردشگری ایران در دستور کار قرار دهد و 10 تا 15 هتل 4 و 5 ستاره در ایران تاسیس کند.

    شیرکوند ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی بنابر رسالت اصلی خود تمام امکانات و اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و کمک می‌کند که با دریافت مشوق‌ها و استعدادها و برخی از سوابق و مقررات موجود در کشور، سرعت لازم برای فعالیت این شرکت ایجاد می شود.

    سرمایه گذاران عرب در مشهد هتل می سازند

    علاوه بر این مسعود سلطانی‌فر در دیدار با مسئولان و سرمایه گذاران آلمانی با اشاره به اراده و عزم جدی دولت ایران برای رشد و رونق بخش گردشگری، گفت: بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی با توجه به شرایط پس از برجام تعاملات خوبی با سرمایه‌گذاران خارجی برقرار و زمینه ورود شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در ایران را فراهم کرد. در طول دو سال گذشته تلاش‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این بخش انجام شده است.

    معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای غربی، آسیای جنوب شرقی و حتی ترکیه در بخش گردشگری در کشور اظهار کرد: زمینه احداث 10 هتل 5 ستاره با سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک فراهم شده است، همچنین در شهر مشهد با مشارکت عرب‌ها در حال ساخت چند هتل هستیم.

    او در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه‌گذاری در این بخش را آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر 170 هتل 4 و 5 ستاره توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است. همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود یک ماه قبل با مسئولان گردشگری ترکیه امضا شد، ساخت 10 هتل 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران توسط ترکیه به زودی آغاز می‌شود. از سوی دیگر در حال حاضر سه هتل توسط سرمایه‌گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

    وی با اشاره به در دستور کار بودن ایجاد هتل‌های 4 و 5 ستاره و افزایش 3 برابری این هتل‌ها در بخش تأمین هتل و مراکز اقامتی نیز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در 10 سال آینده، باید سالیانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی اضافه شود.

    او به سفر خود به جمهوری آذربایجان و همچنین مذاکره با مسئولان گردشگری این کشور و احداث زودهنگام 3 تا 5 هتل توسط آذربایجانی‌ها در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است، اشاره کرد.

    سلطانی‌فر در ادامه این دیدار به برگزاری همایش مشترک هلدینگ‌های بزرگ گردشگری دنیا با گروه‌های هتلداری ایران در 3 ماه آینده تاکید کرد.

    لغو تحریم ها و توسعه صنعت گردشگری در ایران

    گام بلند سرمایه گذاران خارجی در ایران درشرایطی است که رئيس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سال گذشته از آینده ای که همراه با توسعه زیرساخت های گردشگری، رشد چشمگیری را در این صنعت برای ما رقم خواهد زد، خبر داد و گفت: هرچند در چشم انداز ۲۰ ساله، ۲۰ میلیون گردشگر را پیش بینی کرده ایم، اما ۳۲ میلیون گردشگر خارجی را هدفگذاری می‌کنیم تا به ۲۰ میلیون نفر، یعنی رقم مطلوبمان برسیم. خوشبختانه در ۲سال گذشته شاهد رشد چشمگیر گردشگران خارجی بودیم و در این زمینه کشور ما حدود ۱۲درصد رشد داشته است که ۳ برابر میانگین جهانی است.

    به گفته او، اگر بخواهیم تنها به برخی شاخص های آماری مهم در حوزه گردشگری اشاره کنیم، باید بگوییم در حال حاضر ۹۵۰ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در کشور توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و تا به حال بدون هیچ هزینه‌ای با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ۱۵کشور دنیا دفاتر گردشگری خارجی‌ ایجاد کرده ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

    البته هتل سازی هم در ایران سرعت گرفته، به گفته سلطانی فر، سرمایه گذاران خارجی بسیار علاقمند به سرمایه گذاری در بخش تاسیسات گردشگری و به ویژه هتل سازی و مدیریت هتل در ایران هستند. در این زمینه می توان از غول هتل‌سازی فرانسه (آکور) یاد کرد که چندی پیش با ایران قرارداد منعقد کرد. از هزار و ۱۰۰ هتل و ۶۰۰ هتل آپارتمان موجود در کشور، ۱۴۰ هتل با درجه ۴ و ۵ستاره فعالیت می کنند. این در حالی است که برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ساله کشور، باید تعداد هتل های ۴ و ۵ ستاره به ۴۰۰ هتل برسد. در این زمینه ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که این اعتبار برای تکمیل ۳۱ هتل ۴ و ۵ ستاره در نظر گرفته می شود و تمامی این هتل ها به بانک های عامل معرفی شده اند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.