• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • دعوای حقوقی علیه ایالت متحده را در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت می‌کنیم

    تقدیمی هدف:

    ظریف در صحن علنی مجلس:

    دعوای حقوقی علیه ایالت متحده را در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت می‌کنیم/توافق هسته‌ای به معنی پایان خصومت طرف مقابل نیست/ در حوزه موشکی مذاکره نکردیم

    bb

    وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که توافق هسته‌ای به معنی پایان خصومت طرف مقابل نیست گفت: در حوزه موشکی مذاکره نکرده‌ایم و نگاه ما تقویت بنیه دفاعی کشورمان است.

    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری خبرهدف، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس برای ارائه گزارش در خصوص اجرای برجام و انجام سرمایه‌گذاری‌ها در داخل کشور پس از اجرای آن طی سخنانی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که به دلیل حضور مردم در صحنه و مقاومت آنها طرف‌های بین‌المللی که همواره جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را یک مانع برای رسیدن به اهداف‌شان تلقی می‌کردند و از فشار و تحریم و تلاش برای تحمیل اهداف‌شان دست برنمی‌داشتند، حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری 92 و همچنین حضور باشکوه‌‌شان در انتخابات مجلس این فرصت را از آنها گرفت تا نتوانند اهداف شومی که در سر داشتند و تلاش جدی برای فاصله انداختن و جدایی بین حاکمیت و مردم را به سرانجام برسانند.

    وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما توانستیم بهانه‌ها و موانعی که بر سر راه ملت قرار داشت از میان راه برداریم و البته این به معنای پایان بهانه‌جویی‌ها و تلاش برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران نیست، چون نه ذات کشورهای دیگر تغییر می‌کند و نه ما در حوزه‌های غیر هسته‌ای مذاکره می‌کردیم.

    ظریف با اشاره به توافق هسته‌ای تأکید کرد: این توافق به این معنا نیست که دشمنی‌ها و خصومت‌های طرف‌ مقابل پایان یابد زیرا آنها همواره جمهوری اسلامی ایران را مانعی بر سر راه خود می‌دانند،‌ همچنین به این معنا نیست که طرف مقابل کارشکنی‌های خود را کنار گذاشته باشد.

    وزیر امور خارجه گفت:‌ ما همواره همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند باید بر اساس اعتماد به مردم و اعتماد به حمایت آنان و مقاومت مردم و اعتماد به خدا تلاش کنیم و با اعتماد به خدا تلاش کنیم که حق خودمان را از طرف مقابل بگیریم، از زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تا به امروز به دنبال پیگیری حق ملت ایران بوده‌ایم.

    ظریف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم دستاوردهای برجام را در زمینه مسائل اقتصادی بررسی کنیم اول باید بر این نکته تأکید داشته باشیم که اگر برجام نبود امروز شرایط اقتصادی ما در چه وضعی قرار داشت که بنده باید اعلام کنم اگر مذاکرات هسته‌ای و برجام نبود، قرار بود که تحریم‌ها افزوده شود، کمااینکه در طول مسیر چندین سال گذشته سال و ماهی نبود که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

    وی افزود: حتی با شرایط گذشته اگر روند اجرای تحریم‌های قبلی علیه فروش نفت ایران ادامه می‌یافت، امروز جمهوری اسلامی ایران فروش نفتش به کم‌تر از 200 هزار بشکه رسیده بود و حتی فروش نفت ایران در آینده‌ای نزدیک به صفر می‌رسید به‌طوری‌که فروش نفت که در سال 90 به حدود 2.5 میلیون بشکه رسیده بود، به‌تدریج به شکلی این حجم را پایین آوردند که در سال 92 فروش نفت بین 850 تا 900 هزار بشکه رسید و این روند بر اساس مصوبات تحریمی کنگره آمریکا که ما آن را غیرقانونی و ظالمانه می‌دانیم ادامه پیدا می‌کرد.

    وزیر خارجه افزود: اما به برکت مقاومت مردم نه‌تنها این روند متوقف شد، بلکه همان طور که خدمت شما نمایندگان گزارش خواهم داد، تولید و صادرات نفت ما علی‌رغم بازار بد نفتی به بالاتر از 2 میلیون بشکه رسید که این مهم یکی از دستاوردهای بسیار خوب به شمار می‌رود.

    ظریف ادامه داد: ما همواره باید شکرگزار هدایت‌های رهبری، مقاومت مردم و توان ایران برای گرفتن حقوق مردم باشیم و خدای ناکرده چنین تصور نشود که اگر وضعیت قبل ادامه داشت، امروز شرایط به‌گونه‌ای دیگر بود، البته ما در دولت و گروه مذاکره‌کننده از دستاوردها و پیشرفت‌هایی که داشتیم خوشحالیم،‌زیرا این دستاوردها در حدی بوده که باعث شده دوستان ما 3 سال قبل را فراموش کنند که این به خودی خود موهبت الهی است که دوستان فراموش کردند در 3 سال گذشته چه تحریم‌ها و فشارها علیه این ملت بزرگ تحمیل می‌شد، اما این مردم بزرگ مقاومت کرده و این فضا و امکان را فراهم کردند تا در این محیط پر دغدغه منطقه با آرامش و امنیت به‌سمت پیشرفت و اهداف اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

    ظریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع مبنایی فشار و تحریم‌ها گفت: حل‌وفصل مسئله PMD و ابعاد احتمالی نظامی که با همکاری بسیار خوب دستگاه‌های مختلف حاصل شد، مبنای تحریم‌ها را از بین برد.

    وی افزود: همچنین از لحاظ حقوقی لغو تحریم‌های شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین‌المللی و تصمیمات آنها تماماً مبنای حقوقی‌شان را از بین برد و تصمیمات اتحادیه اروپا و دستورات اجرایی برای عدم انجام بسیاری از مصوبات کنگره تماماً باعث شده مبنای تحریم‌ها از بین برود.

    وزیر خارجه با اشاره به وجود آمدن شرایط مناسب نسبت به حضور کشورهای خارجی در ایران اظهار داشت: سرازیر شدن هیأت‌های خارجی به ایران نشان‌دهنده این واقعیت است که دنیا ایران را محلی امن برای همکاری می‌داند و وظیفه ماست که این امنیت را به رخ دنیا بکشیم و همچنین وظیفه داریم به دنیا اعلام کنیم که ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی و حضور گردشگران امن‌ترین محیط است.

    ظریف با اشاره به دستاوردهای عملی برجام گفت: زمانی که برجام و حتی قبل از آن توافق ژنو شروع به اجرا کرد، یعنی در آذرماه سال 92، دست کشور برای دستیابی به منابع مالی خودش باز شد.

    وی ادامه داد: بر همین اساس ماهیانه 700 میلیون دلار وارد خزانه کشور به‌صورت نقدی شد که البته نمی‌خواهم اینجا سیاه‌نمایی کنم، اما در آن زمان خزانه کشور پول نقدی زیادی نداشت.

    وزیر خارجه تأکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای عملی برجام آزادی وجوه مسدود ایران بود، امروز ممکن است ما از مشکلات نقل و انتقالات بانکی صحبت کنیم که ان‌شاءالله کم‌کم حل شده و بیش‌تر از آن هم حل خواهد شد، اما این واقعیت را کسی زیر سؤال نمی‌برد که ما به منابع مالی خودمان دسترسی داریم و کسی نمی‌گوید منابع شما قابل دسترس نیست، باید تأکید کنم منابع جمهوری اسلامی ایران در خارج در دسترس است.

    ظریف بیان کرد: امروز بانک‌های زیادی به‌طور فزاینده با جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی ایران و سایر بانک‌ها ارتباط بانکی ایجاد کرده‌اند و این ارتباطات رو به گسترش است.

    وی تأکید کرد: البته در این حوزه موانعی ازجمله موانع موذی‌گرایانه مخالفان چه در بخش دولتی و غیردولتی آمریکا و همچنین مشکلات و موانعی به دلیل پیشرفت قوانین بانکی در طول 9 سال اخیر که ایران با سیستم بانکی جهان فاصله گرفته بود، وجود دارد.

    وزیر خارجه گفت: در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی یا همان LCها بر اساس آماری که تا 11 خرداد جمع‌آوری شده است، 4 هزار و 172 مورد گشایش اعتبارات اسنادی یا LC داشته‌ایم که هر روز این آمار در حال افزایش است.

    ظریف افزود: بانک‌های متعددی در اروپا، ژاپن و کره عواید نفتی ایران را از شرکت ملی نفت دریافت می‌کنند و شرکت نفت هم می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

    وی تأکید کرد: مطالبات نفتی جمهوری اسلامی ایران که سال‌ها خارج از دسترس ما بود به کشور برگشته است، بر همین اساس 5 میلیارد دلار بدهی شرکت اینوک امارات به کشور برگشته است.

    وی ادامه داد: همچنین بیش از 2 میلیارد دلار بدهی شرکت شل به ایران که به بهانه تحریم‌ها این وجوه را نزد خود نگه داشته بودند، به کشور بازگشته است.

    ظریف در ادامه تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی دعوای حقوقی علیه ایالت متحده در دیوان بین‌المللی دادگستری را در همین چند روز ثبت خواهد کرد و بر اساس آن قانون‌شکنی آمریکا را به دنیا نشان می‌دهیم. امروز ما این امکان را داریم که با فراغت و خیال آسوده بتوانیم در مجامع بین‌المللی از حقوق ایران دفاع کنیم.

     

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.