• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • انتظارات مدیران دولتی از کمیسیون فرهنگی

    تقدیمی هدف:

    انتظارات مدیران دولتی از کمیسیون فرهنگی/ لطفا سیاسی نباشید

    پس از مشخص شدن ترکیب جدید کمیسیون فرهنگی مجلس، تعدادی از مدیران دولتی عرصه هنر از مطالبات و خواسته‌های بخش دولتی در فرآیند قانونگذاری و سیاست‌های راهبردی اهالی بهارستان سخن گفتند.

    مساله مهمی چون پیگیری اجرایی مطالبات اهالی فرهنگ و هنر در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران گرچه باید از اولویت‌های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همه ادوار باشد ولی در ایام برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهالی فرهنگ و هنر دیدند که متاسفانه چه در ائتلاف منسوب به اصلاح طلبان و چه ائتلاف اصولگرایان استراتژی تدوین شده ای پیرامون این موضوع از سوی احزاب سیاسی ارائه نشد و آنچه در ماجراهای انتخاباتی دیده شد کم‌توجهی و حتی بی‌توجهی به مطالبات فرهنگی و هنری مردم و اهالی فرهنگ و هنر در شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

    و اما این ماجرا وقتی رنگ جدی‌تر به خود گرفت که پس از پیروزی افراد در انتخابات و هنگام اعلام آمادگی برای حضور در کمیسیون‌های مختلف، کمترین اقبال به کمیسیون فرهنگی مجلس شد و در ابتدا تنها چهار نماینده برای حضور در این کمیسیون ثبت نام کردند و اکثریت افراد حضور در کمیسیون های اقتصادی و امنیت ملی را بر کمیسیون مهمی چون کمیسیون فرهنگی مجلس ترجیح دادند.

    با اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که اولویت اول مردم و دولت مسائل اقتصادی است اما به نظر می آید میانگین مطالبات فرهنگی جامعه و دولت دست کمی از مسائل اقتصادی ندارد. کما اینکه این حضور موثر فرهنگ زیر سایه قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات ارزشمند مقام معظم رهبری است که می تواند در پیشبرد امور اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی نقش ارزنده ای ایفا کند. به هر حال کمیسیون فرهنگی مجلس دهم هم اینک نیز با چالش های بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر با توجه به مطالبات دولتی و مردمی روبه روست که اگر همین حالا هم برای رتق و فتق آنها اقدام کند، فرصت کم می آورد.

     کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که در تعریف آن آمده این کمیسیون برای انجام وظایف محوله در محدوده فرهنگ و هنر، ارشاد و تبلیغات، صدا و سیما و ارتباطات جمعی، تربیت بدنی، جوانان، زنان و خانواده تشکیل می شود که همین نگاه کلی می تواند اهمیت آن را جلوه گر کند. علی مطهری، احمد سالک، نصرالله پژمانفر، جمشید جعفرپور، محمد اسماعیل سعیدی، سید صادق طباطبایی نژاد، محمد علی وکیلی مهدی شیخ، سید فاطه ذوالقدر، سید احسان قاضی زاده هاشمی، احد آزادی خواه، غلامرضا کاتب، علیرضا ابراهیمی، پروانه سلحشور، طیبه سیاوش عنایتی، احمد مازنی، اصغر مسعودی اعضای این دوره کمیسیون فرهنگی مجلس هستند که با ریاست نصرالله پژمان فر مامور قانون گذاری و در بسیاری از موارد نظارت بر فعالیت های فرهنگی هنری کشور شده اند؛ ماموریتی که با توجه به سخنان و نگرانی های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر ماموریتی بسیار دشوار و پرمسئولیت است. در این راه فارغ از مطالبات مردمی که به شدت و بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گیرد، مطالبات دولتی نیز می تواند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. کما اینکه در زیر سایه این تعاملات فی مابین دولت و مجلس است که می توان به پیگیری مطالبات مردمی عرصه فرهنگ و هنر پاسخ لازم داد.

    گروه نهنر خبرگزاری هدف

    zz

    zz

    ظر به اهمیت موضوع و دغدغه های متعددی که هنرمندان و مدیران در حوزه قانونگذاری و نقش مجلس در بهبود اوضاع فرهنگی هنری کشور دارد با تعدادی از مدیران دولتی عرصه هنر درباره خواسته ها و اولویت هایی که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می تواند در اجرای آنها نقش موثری ایفا کند، گفتگوهایی را انجام داده که می خوانید.

    لطفا تئاتر ببینید

    مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خواسته های بخش دولتی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته مهمی که قبل از هر مساله ای علاقه مندم به آن اشاره کنم حضور مستمر یکایک نمایندگان محترم به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی در تالارهای اجرای تئاتر چه در تهران و چه در حوزه های انتخابیه عزیزان است که این موضوع مهم ترین خواسته بنده از دوستان است زیرا قطعا با دیدن مستمر تئاتر چه در تهران و چه در حوزه های انتخابیه می توان ملموس تر با مشکلات و دغدغه اهالی شریف تئاتر ایران آشنا شد. من بر این باورم این حضور مستمر می تواند باعث ارتقای جایگاه و اهمیت تئاتر در میان مدیران به ویژه مسئولان استانی شود و کاری کند که این عزیزان با توجه بیشتر به هنر تئاتر در مجلس اقداماتی انجام دهند.

    وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با هنر نمایش به نظر می رسد کمیسیون فرهنگی مجلس می تواند در رفع موانع قانونی و مقرراتی برای حضور موثرتر بخش غیردولتی در ارتقای سخت افزار تئاتر و ایجاد سالن های نمایشی یاری گر باشد و اگر اعضای محترم کمیسیون فرهنگی در تدوین برنامه ششم این موضوع را جدی بگیرند و شرایط حضور بخش غیردولتی تسهیل پیدا کند می توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در عرصه تئاتر باشیم.

    مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می توانند در این دوره فضایی را فراهم کنند که در زمان موافقتنامه های اعتباری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها سهم تئاتر و هنرهای دیگر مشخص باشد. ترغیب مدیران ملی، استانی و شهرستانی برای واگذاری مدیریت اماکن فرهنگی به انجمن های هنری نیز می تواند در دستور کار کمیسیون محترم فرهنگی مجلس باشد.

    نقش کمیسیون فرهنگی در راهبری حوزه موسیقی

    فرزاد طالبی مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ضمن تبریک به اعضای جدید کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین کمیسیون های مجلس است که حضور در این مجموعه مسئولیت خطیر و سنگینی است و امیدوارم اعضای محترم به موفقیت های چشمگیری در این عرصه دست یابند. اگر بخواهیم به نقش کمیسیون در راهبری حوزه موسیقی کشور اشاره ای داشته باشیم ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که هنر موسیقی پرمخاطب ترین هنر نه در ایران بلکه در سراسر جهان شناخته می شود. همچنین قدرت موسیقی در معرفی فرهنگ یک کشور در چارچوب ملی و بین المللی است یعنی از ابزار موسیقی هم در عرصه تعاملات جهانی و هم در موضوع وحدت ملی می توان به بهترین شکل استفاده کرد.

    مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی تصریح کرد: از این منظر توجه و حمایت جدی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از فعالیت های «مثمر» موسیقایی بسیار راهگشا خواهد بود.

    موضوع پیوست فرهنگی را جدی بگیرید

    مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر این باوراست: فرهنگ یکی از مهمترین حوزه های مبتلابه جامعه است و قطعا همه ارکان جامعه با فرهنگ و هنر درگیر است اما در ‌این سال‌ها متاسفانه کار جدی در این حوزه صورت نگرفته است. همین نشان می دهد که یک جای کار می لنگد. همه اینها در حالی ‌است که هر سال بودجه فرهنگی بالایی در مجلس تصویب می شود و گردش مالی در این حوزه زیاد است اما این بودجه در میان ‌نهادهای مختلف و گاه غیر کارشناس پراکنده است. برای همین آن پیوست فرهنگی که باید اتفاق بیفتد در تمام این سال‌ها رخ نداده است ‌مثلا در بحث معماری و شهرسازی و سامان اماکن عمومی ما می بینیم این امر محقق نشده است. ‌

    وی افزود: بحث جدی ما با مجلس شورای اسلامی کمک به رشد بودجه در بخش هنر و فرهنگ آن هم در نهاد تخصصی مثل وزارت ‌ارشاد و زیر مجموعه های آن است. به طور خاص در حوزه تجسمی می توانم به قانون تخصیص بودجه نیم درصد یا یک دهم درصد از ‌محل بودجه های عمرانی سازمان ها و نهادهای دولتی به خرید آثار تجسمی که دو سال به صورت تقریبا ناقص تصویب و اجرا شد ‌اشاره کنم که در این زمینه خواسته ما این است که این قانون کارشناسی شده تر و لازم الاجرا تر در مجلس پیگیری شود. در این قانون باید نهادهای ‌دولتی موظف شوند که این خرید هنری را از محل بودجه های عمرانی خود انجام دهند و در ادامه اگر این قانون اجرا نشد پاسخگو ‌باشند. ‌نکته دیگر در ارتباط با پیوست فرهنگی می تواند توجه مجلس به نمادهای شهرها و یادمان ها و یادبودها باشد. کمک به نهادهای ‌خصوصی مانند تئاترهای خصوصی و گالری های خصوصی باید در کمیسیون فرهنگی مجلس جدی گرفته شود. ما با حجم انبوهی از ‌هنرمند رو به رو هستیم که اماکن کمی برای فعالیت این تعداد هنرمند داریم. حمایت و نظارت کمیسیون فرهنگی مجلس می تواند در حل این ‌مشکل راهگشا باشد. ‌

    مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: متاسفانه در این سال‌ها همواره نگاه مجلس سیاسی بوده است. به این معنا که هم امور سیاسی در آن از اهمیت ‌بالایی برخوردار بوده و هم نگاه به باقی مسائل حتی حوزه فرهنگ و هنر سیاسی بوده است. ما از کمیسیون فرهنگی مجلس ‌انتظار داریم که فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی به کلیت فرهنگ بیندیشد و قدمی در راه اعتلای آن بردارد. وقتی خارج از سمت ‌و سوی سیاسی به هنر نگاه شود می توان انتظار داشت سودش به هنرمند برسد. ‌

    سخنان سه مدیر هنری دولت در حالی مطرح می شود که اگر در دوره های پیشین فعالیت کمیسیون فرهنگی مجلس توجه بیشتری به این مطالبات می شد و نمایندگان به برنامه ریزی های کلان حوزه فرهنگ توجه بیشتری می کردند، قطعا حوزه های مختلف هنر امروز در جایگاه رفیع تری قرار داشت. همچنین از تمامی اعضای مجلس انتظار می‌رود که پیوست‌های فرهنگی را در همه امور از سیاسی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی و … در نظر بگیرند و بار دیگر به این نکته توجه کنند که رهبر معظم انقلاب در اکثر دیدارها و سخنرانی‌های خود به اهمیت مسایل فرهنگی تاکید دارند و بعضا به صراحت از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد می‌کنند که این تاکیدات بار مسئولیت را برای همه مسئولان کشوری سنگین‌تر می‌کند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.