• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • محیط‌بانان آمریکایی،‌ کانادایی، استرالیایی و آفریقایی چقدر درآمد دارند و چگونه کار می‌کنند؟

    تقدیمی هدف:

    حدود ۱۰ روز پیش در طول ۴۸ ساعت سه نفر از محیط بانان ایران در دو

    cc

    درگیری متفاوت با شکارچی ها شهید شدند

    جامعه > محیط زیست – حدود ۱۰ روز پیش در طول ۴۸ ساعت سه نفر از محیط بانان ایران در دو درگیری متفاوت با شکارچی ها شهید شدند. این اتفاق در ایران قبلا هم رخ داده بود، اما وضعیت محیط بانان در دیگر کشور هادر مقایسه با ایران چگونه است؟ در هر کشوری افراد چگونه به یک محیط بان تبدیل می شوند؟ درآمد آنها چگونه است؟

    خبر هدف:

    cc

    cc

    «بزرگترین خطر مرگ است.» این جمله یک محیط بان در پارک ملی کنگو است که در یکی از مرگ بار ترین پارک های ملی جهان کار می کند.

    در 10 سال گذشته در جهان تقریبا 1000 محیط بان کشته شده اند، که 80 درصد آنها توسط شکارچیان تجاری و شبه نظامیان مسلح کشته شده اند.

    هفته گذشته در طول 48 ساعت سه نفر از محیط بانان ایران در دو درگیری متفاوت با شکارچی ها شهید شدند. این اتفاق در ایران قبلا هم رخ داده بود، آیا اتفاقاتی از قبیل قتل محیط بان ها توسط شکارچیان در کشور های دیگر هم رخ می دهد؟

    وضعیت محیط بانان در ایران

    در ایران در کنار ویژگی های اصلی که هرفرد برای استخدام در یک سازمان دولتی باید داشته باشد باید حداقل 175 سانتی متر قد داشته باشند، وزن آنها با قدشان متناسب باشد و در یک تست آمادگی جسمانی شرکت کنند تا اجازه ورود به دوره یک هفته ای محیط بانی را داشته باشند.

    در این دوره فرد به مناطق مختلف مانند مناطق بیابانی برده می شود و اگر از این دوره موفق بیرون بیاید تبدیل به یک محیط بان می شود.

    محیط بانان ایران وظیفه دارند در صورت انجام آتش سوزی در محدوده به خاموش کردن آتش بپردازند، جلوی ورود دام های غیر قانونی را به محدوده خود بگیرند، اجازه صیادی غیرقانونی را ندهند، مانع قاچاق چوب شوند و …

    گفتنی است نظام درجه بندی هم برای محیط بانان ایران ابلاغ شده است که در آن محیط بانان بر اساس سابقه، تخصص، مدرک تحصیلی و … درجه بندی می شوند.

    محیط بان ها در ایران به طور ماهیانه میانگین 1 میلیون و 400 هزار تومان یعنی سالانه 16 میلیون و 800 هزار تومان حقوق می گیرند.
    در 50 سال اخیر 119 نفر از محیط بانان ایران کشته شده اند.

    محیط بانان در ایالت متحده آمریکا

    در ایالت متحده آمریکا محیط بان فردی است که از منابع ملی آمریکا (حیوانات، محیط زیست و …) و مناطق محافطت شده این کشور ها حفاظت می کند. مسئولیت های روزانه او تامین امنیت بازدید کنندگان از منطقه تحتف حفاظت آنها، حفاظت از همه منابع محیط زیستی محافظت و اجازه ندادن به تیراندازی غیرقانونی به حیوانات است.

    برای محیط بان شدن در امریکا باید مدرک دانشگاهی مرتبط با این شغل داشت؛ مدارکی مانند مدیریت پارک و اوقات فراغت، مطالعات زیست محیطی، علوم محیط زیست، مدیریت محیط زیست، حیات وحش و جنگلداری، مدیریت حیات وحش و …

    دانش آموزان کالج در کنار گرفتن این مدارک برای استخدام به عنوان یک محیط بان باید تجربه کاری هم داشته باشند تا با توجه به مدرک تحصیلی و تجربه کاریشان به آنها درجه ای داده شود.

    بر اساس آخرین اطلاعات، محیط بانان آمریکایی به طور میانگین سالانه 35 هزار دلار درآمد دارند. میزان درآمد آنها با افزایش سابقه کار افزایش پیدا می کند.

    تاکنون در پارک ملی آمریکا 33 نفر از محیط بانان در حین انجام وظیفه به علت های مختلف جانشان را از دست داده اند؛ 8 نفر از آنها به علت تیراندازی، 6 نفر به علت غرق شدن، 6 نفر تصادف رانندگی، 3 نفر حوادث هوایی، 2 نفر سکته قلبی، 2 نفر تصادف با موتورسیکلت، 2 نفر حوادث آب و هوایی و 4 نفر دیگر هم به دلایلی هم چون بیماری مرتبط با کار و … جان خود را از دست داده اند.

    گفتنی است 3 نفر از این محیط بان ها زن بوده اند.

    البته وضعیت محیط بانان در ایالت مختلف آمریکا متفاوت است برای مثال در ایندیانای آمریکا میانگین درآمد سالانه محیط بانان حدود 25 هزار دلار است، البته حداقل حقوق محیط بانان در این ایالت بیش از 20 هزار دلار و حداکثر حقوق آن ها هم زیر 30 هزار دلار است.

    محیط بانان در کانادا

    محیط بانان در کانادا باید منابع طبیعی را مدیریت و امنیت عمومی را در پارک ها یا مناطق عمومی برقرار کنند. آنها باید فعالیت های دیگری هم چون کمک به دانشمندان در انجام تحقیق، نظارت بر حیات وحش، جابجایی حیوانات در صورت لزوم و… را هم انجام دهند. محیط بان های کانادا همچنین باید جلوی شکار غیرقانونی را بگیرند و علیه اینگونه فعالیت‌ها مدرک جمع کنند.

    یک دانش آموز دبیرستان کانادایی برای تبدیل شدن به یک محیط بان باید نمره های بالایی در زیست شناسی، تربیت بدنی، جغرافیا و ریاضی داشته باشند.

    اما کسی که در کانادا می خواهد یک محیط بان شود باید این ویژگی ها را داشته باشد؛ مدرک کمک های اولیه از یک بیمارستان معتبر و مشخص، گواهی نامه رانندگی، نداشتن هیچ سابقه جنایی، داشتن بدنی قوی و نداشتن مشکلات جسمانی.

    گفتنی است در این کشور محیط بانان همان قدرت بدنی را دارند که آتش نشان ها دارند. در کانادا در آمد محیط بانان متناسب با محل انجام کار به طور میانگین سالانه 52400 دلار درآمد می گیرند.

    در محیط زیست شهر گاتینیو کانادا تاکنون 9 محیط بان جان خود را از دست داده اند؛ 6 نفر به علت تصادف رانندگی، حمله حیوانات و فاجعه های طبیعی، 3 نفر هم به علت غرق شدن، برق گرفتگی و مرگ تصادفی.

    محیط بانان در استرالیا

    محیط بانان استرالیایی وظیفه دارند تا فضای پارک های ملی را برای بازدیدکنندگان امن کنند، در شرایط اورژانس کمک کنند و به بازدید کننده های پارک ها حفاظت شده، ارزش های محیط زیست را آموزش دهند.

    در این کشور بدون داشتن هیچگونه مدرک محیط بانی هم می توان این کار را انجام داد، اما با داشتن مدرک و تجربه به شکل راحت تری می توان در استرالیا یک محیط بان شد.

    روش دیگری هم که می شود در این کشور یک فرد محیط بان شود دریافت مدرک دانشگاهی مانند جغرافیا است. همچنین با کارآموزی در حفاظت از زمین ها و مدیریت زمین هم می توان در استرالیا تبدیل به یک محیط بان شد.

    حداقل در آمد برای محیط بانان در این کشور 41 هزار دلار است و حداکثر درآمد هم 72 هزار دلار است. محیط بانان در این کشور به طور میانگین هفته ای 39.8 ساعت کار می کنند.

    پارک ملی ویرونگا جهنمی برای محیط بانان

    پارک ملی ویرونگا که در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقا قرار دارد، 7800 کیلومتر مربع وسعت دارد و قدیمی ترین پارک ملی آفریقا است. در سال های اخیر شکار و جنگ های داخلی کنگو این مکان را به یکی از مناطق خطرناک برای محیط بان ها تبدیل کرده است. آخرین بار یک ماه پیش شورشیان دو نفر از محیط بانان این پارک ملی را کشتند و تعداد کشته شدگان محیط بانان این پارک ملی را به 150 نفر رساندند.

    در سال های اخیر در این پارک ملی مسئولیت محیط بانان به نوعی تغییر کرده است آنها که مسئولیت اصلی شان حفاظت از محیط زیست است هم اکنون باید در خط مقدم یک درگیری پیچیده قرار بگیرند که به گفته آکسفام بزرگترین تراژدی انسانی پس از جنگ جهانی دوم است.

    در این درگیری ها تاکنون 6 میلیون شهروند عادی کشته شده اند.

    47237

    کلید واژه ها: محیط بان – محیط زیست-
    مطالب مرتبط
    • محکومیت 3 ماه و 1 روز حبس شکارچی 2قطعه کبک در کهگیلویه و بویراحمد
    • شکارچی کبک در ارتفاعات ماسوله دستگیر شد
    • پینشهاد عضو شورای شهر تهران: خیابانی به نام شهدای محیط بان نام گذاری شود
    • عکس | قتل عام بوفالوها برای نسل کشی سرخپوست‌ها!

    gps1

    مطالب مرتبط :

    علت گرایش خانواده ها به قلیان کشی

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.