• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • گفتگوی موسویان با رادیو آمریکا

    تقدیمی هدف:

    گفتگوی موسویان با رادیو آمریکا :امام با مقابله به مثل شیمیایی علیه صدام مخالفت کرد

    بین الملل > دیپلماسی – عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین کشورمان در گفتگو با شبکه رادیویی آمریکا گفت: آیت الله خمینی با مقابله به مثل ایران در استفاده از سلاحهای شیمیایی مخالفت کرد و این بزرگترین تضمین برای غرب است.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف

    ظظ

    ، سیدحسین موسویان در گفتگویی یک ساعته با شبکه رادیویی آمریکا به سوالات دیوید دلگادو، مجری برنامه در مورد برجام، توان موشکی ایران، منافقین و روابط ایران و آمریکا پاسخ داده است. این گفتگوی داغ طبق گزارش مجری برنامه در لیست 100 پرشنونده ترین گزارشهای خبری شبکه های رادیویی آمریکا قرار گرفته است که ترجمه اهم این گفتگو را در ادامه می خوانید:

    س: چرا ایران نمیتواند به آمریکا اعتماد کند؟
    ج: دلیل آن سیاستهای آمریکا در 60 سال گذشته است. من در کتاب خود در مورد روابط ایران و آمریکا مفصل این دلایل را توضیح داده ام تا مردم آمریکا بدانند چرا ایران به آمریکا اعتماد ندارد. دخالت آمریکا در کودتا علیه مصدق، تحمیل دیکتاتوری شاه به ایران، حمایت از تجاوز صدام به خاک ایران، سیاست تغییر رژیم در ایران و تحمیل بدترین تحریمها از جمله این دلایل است.
    س: برجام مخالفین زیادی در آمریکا از جمله کنگره دارد. اما چطور با این وجود آمریکا در مورد برجام با ایران توافق کرد؟
    ج: آمریکا در مورد بحران هسته ای ایران سه راه در پیش رو داشت: جنگ، تحریم یا دیپلماسی. جنگ را درافغانستان و عراق تجربه کرده بود و نتایج فاجعه بار آن را لمس کرده بود و قصد تکرار این اشتباه را نداشت. آمریکا تحریم ایران را 10 سال تجربه کرد و شکست خورد چون با افزایش تحریم، ایران افزایش توان هسته ای خود را افزایش داد.آمریکا فهمید که ایرانیها توان مقاومت در مقابل تحریم را دارند و به توسعه توان هسته ای ادامه خواهند داد و از نقطه گریز هم خواهد گذشت. لذا فقط دیپلماسی ماند. آمریکا دیپلماسی جدی هسته ای را هم از شهریور سال 1392 با دیدار کری-ظریف آغاز کرد و روی چهار اصل توافق شد که اولاً ایران شفافیت حداکثری را بپذیرد و تضمین های لازم در مورد عدم انحراف به سمت بمب هسته ای را بدهد و آمریکا و قدرتهای جهانی هم حق ایران در مورد غنی سازی و آب سنگین را بپذیرند و تحریمهای هسته ای را بردارند.

    س: با این وجود بدبینی ها در واشینگتن در مورد برجام وجود دارد!
    ج: همه قدرتهای جهانی قبول دارند که برجام جامع ترین توافق عدم گسترش سلاحهای هسته ای در تاریخ است؛ زیرا شامل شفافیتهای حداکثری و همه تضمینهای لازم در مورد عدم انحراف به سمت ساخت بمب هسته ای است. برجام ظرفیتی فراتر از توافق با ایران دارد و میتواند کاربرد منطقه ای و جهانی داشته باشد. اگر اوباما و قدرتهای جهانی در مورد عاریسازی خاورمیانه و جهان از بمب هسته ای حسن نیت دارند وجدی هستند، اصول برجام را اجرا کنند تا خاورمیانه و جهان از سلاح هسته ای عاری شود

    س: مخالفین میگویند ایران در خط کره شمالی حرکت میکند و قصد دارد بمب بسازد.آنها هم اول با قدرتهای جهانی توافق کردند و اجازه بازرسی دادند بعد زیرزمینی کارشان را کردند و بمب ساختند. آیا ایران همین نیت را دارد؟
    ج: یک تفاوت بزرگ بین ایران و کره شمالی هست. ایران دارای یک حکومت دینی است. هر دو رهبر عالی ایران بعد از انقلاب، یعنی آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای فتوای مذهبی در مورد حرام بودن سلاحهای کشتار جمعی دارند که این تعهدی فراتر از ان پی تی است.
    بهترین دلیل صداقت ایران هم دوره ای است که صدام در تجاوز به ایران از بمب شیمیایی استفاده کرد و آمریکا و اروپا هم حمایت کردند و حدود یکصد هزار ایرانی کشته و مجروح شدند، اما آیت الله خمینی با مقابله به مثل ایران در استفاده از سلاحهای شیمیایی مخالفت کرد. این بهترین تضمین است زیرا ایران در زمان جنگ هم در مورد استفاده از سلاحهای کشتار جمعی مقابله به مثل نکرده است و این اثبات می کند که ایران هیچگاه بعد از انقلاب دنبال بمب نبوده است.

    همه مشکلات از زمان غنی سازی ایران بوجود آمد. من درکتاب هسته ای خود توضیح داده ام که:
    اولًا قبل از انقلاب، این آمریکا بود که توان هسته ای ایران را بنیانگذاری کرد و میخواست شاه قدرت هسته ای شود.
    ثانیا،ً بعد از انقلاب اسلامی، ایران نه به دنبال غنی سازی بود و نه آب سنگین. تنها درخواست ایران تکمیل نیروگاه بوشهر و تامین سوخت از خارج بود. ایران 15 سال برای این خواست مذاکره کرد و آمریکا حتی با یک نیروگاه هسته ای هم مخالفت کرد. لذا آمریکا با سیاست مانع تراشی خود، ایران را مجبور کرد برای تامین سوخت خودکفا شده و غنی سازی راه بیاندازد.

    س:آیا فتوای مذهبی رهبر ایران شامل همه سلاح شیمیایی است یا سلاح هسته ای را هم شامل میشود؟
    ج: فتوا شامل همه سلاحهای کشتار جمعی اعم از هسته ای و شیمیایی و بیولوژیک میشود و ایران آن را هم کتبا به شورای امنیت سازمان ملل داده است.

    س:اگر ادعای شما درست است پس چرا در سایت نظامی پارچین نشانه های برنامه ساخت بمب هسته ای ایران یافت شد؟
    ج: این یک ادعای بیجا است. آژانس بین المللی انرژی اتمی مستمرا تصریح کرده که ایران نه بمب هسته ای دارد و نه نشانه ای دال بر انحراف ایران به سمت ساخت بمب هسته ای یافت شده است. آژانس بعد از ده هزار ساعت – نفر بازرسی فشرده شامل بازرسی از پارچین صراحتا عدم انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت بمب هسته ای راتایید کرد. ادعای آژانس در مورد یک احتمال بود که بعد از برجام هم ایران اجازه دسترسیهای لازم را به آژانس داد. آنها هم هیچ نشانه ای پیدانکردند و لذا پرونده بسته شد.

    س:مخالفین میگویند که ایران دسترسیهای لازم را به آژانس نداده است!
    ج: این هم یک ادعای بیجاست. بعد از برجام آژانس رسما تایید کرده که ایران دسترسیهای لازم را داد.اسناد. پرونده اتهامات مبنی بر احتمال برنامه ساخت بمب در ایران( پی ام دی) بسته شد و به تاریخ پیوست.

    س:مخالفین میگویند که ایران اکنون هم اجازه دسترسی به سایت های نظامی را نمیدهد!
    ج: ایران دسترسی لازم را داد و پرونده بسته شد.هیچ کشوری هم به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه نمیدهد هروقت میلش کشید به هرسایت نظامی دسترسی داشته باشد. آمریکا هم اجازه نمیدهد. معاهده ان پی تی مجوز نمیدهد که آژانس هر وقت خواست هر سایت نظامی را در کشورهای عضو بتواند بازرسی کند.

    س: سازمان مجاهدین گفته اند که هفت نفر از ایران دوبار تبادل هیئت با کره شمالی داشته و در مورد ساخت کلاهک هسته ای همکاری میکنند!
    ج: چنین دیدارها و گفتگوهایی رسما تایید نشده است.
    اولاً خوب است بدانید که روابط ایران با کره جنوبی بسیار وسیع تر و استراتژیک تر از روابط با کره شمالی است. اگر یک تعداد کمی تبادل هیئت با کره شمالی وجود دارد، دهها برابر آن با کره جنوبی وجود دارد.
    ثانیاً،ایران با چین، روسیه و بلوک شرق هم روابط مهمی در مورد تکنولوژی صلح آمیز هسته ای دارد. اگر آمریکا و اروپا هم درها را باز کنند، ایران همان همکاریهای صلح آمیز هسته ای را با بلوک غرب هم خواهد داشت.آمریکا و غرب چند دهه است ماده چهار ان پی تی در مورد انتقال تکنولوژی صلح آمیز هسته ای را در مورد ایران نقض کرده اند.سیاست جهان غرب در مورد بستن درهای تکنولوژی صلح آمیز هسته ای به ایران موجب کشیده شدن ایران به جهان شرق برای تامین نیازهایش شد.
    ثالثا،ایران در مورد سلاحهای متعارف هم با روسیه و چین و بلوک شرق روابط مهمی دارد. اما این غرب بود که راه همکاری در مورد سلاحهای متعارف با ایران را بست .آمریکا وغرب صدها میلیارد دلار پیشرفته ترین سلاهای متعارف را در اختیار عربستان وهمسایگان ایران قرار میدهند اما تا ایران یک قرارداد با روسیه می بندد، جیغ و داد راه میاندازند.

    س: برای اینکه ایران تهدید آمریکاست!
    ج: آمریکا، ایران، روسیه، چین، سوریه و لیبی و….را تهدید تلقی میکند. قرارنیست هرکشوری که آمریکا آن را تهدید تلقی کرد، بمیرد. آنها به حیات و فعالیتها ادامه خواهند داد.
    اما ایران در مورد سلاحهای کشتار جمعی سه حرف با آمریکا و جهان غرب دارد.
    حرف اول اینکه براساس معاهده ان پی تی آمریکا و قدرتهای جهانی موظف بوده اند که همه سلاحهای را نابود کنند. چهل سال است که آمریکا و قدرتهای جهانی با حفظ سلاحهای هسته ای خود، معاهده ان پی تی را نقض کرده اند. بیست هزار بمب هسته ای موجود آمریکا و روسیه نقض آشکار معاهده ان پی تی است.
    حرف دوم اینکه آمریکا و قدرتهای جهانی مدعی مبارزه با سلاحهای هسته ای هستند اما در عمل هم روابط استراتژیک با اسراییل، پاکستان و هند دارند در حالیکه این کشورها ان پی تی را قبول ندارند ضمن اینکه بمب هسته ای هم ساخته اند.
    حرف سوم ایران هم این است که شما بدترین تحریمها را علیه ایرانی اعمال کرده اید که هم عضو ان پی تی است و هم بمب هسته ای ندارد و هم برنامه ساخت بمب هسته ای ندارد.

    س: اما آمریکا با پاکستان روابط استراتژیک ندارد!
    ج: بیشترین کمکهای مالی آمریکا به پاکستان واسراییل است.

    س: اما ایران تجهیزات هسته ای از طریق عبدالقدیرخان از پاکستان مخفیانه وارد کرد!
    ج: وقتی غرب پانزده سال با حق مشروع ایران مقابله کرد، همه راههای قانونی و مشروع تامین تجهیزات و تکنولوژی صلح آمیز هسته ای را به روی ایران بست، در حقیقت ایران را مجبور کرد به هرطریق ممکن حق مشروع خود را کسب کند. اما اتهام برنامه ساخت بمب دروغ بود و بازرسیهای آژانس در طول 12 سال هم ثابت کرد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده است. جمعبندی آژانس هم ملاک و معیار مقررات جهانی است با این وجود نمیدانم چرا دست از این اتهام دروغین برنمیدارند.

    س: مجاهدین خلق مدعی هستند که ایران با همکاری کره شمالی دنبال بمب هسته ای است!
    ج: من واقعا متاسفم که منبع اطلاعات غربی ها، گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی که قبل از انقلاب، آمریکاییها را کشتند و بعد از انقلاب هم هفده هزار ایرانی بیگناه را ترور کردند. رییس جمهور، نخست وزیر، رییس قوه قضاییه و دهها وزیر و نماینده مجلس را در ایران ترور کردند و درتجاوز صدام به ایران هم همراه متجاوز به خاک کشور خودشان تجاوز کردند. شما منبع تان چنین گروه تروریستی است که حتی تا دوسه سال قبل هم در لیست گروههای تروریستی دولت آمریکا بودند. استناد شما به ادعاهای گروهک تروریستی منافقین مثل این است که به ادعاهای داعش در مورد آمریکا و غرب استناد شود.

    س: جدای از این سازمان، اخیرا سرویس اطلاعاتی آلمان هم اعلام کرده که ایران به طور غیرقانونی دنبال تجهیزات هسته ای است که کاربری نظامی دارند!
    ج: اگر سرویس اطلاعاتی آلمان مدرکی دارد که باید به آژانش یا دولت ایران ارائه دهد. سرویسها اطلاعاتی کشورها ادعاههای مختلف علیه یکدیگر دارند. سرویسهای اطلاعاتی ایران هم علیه آنها ادعاهای زیادی دارند. در بحث هسته ای، معاهده ان پی تی و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاک مقررات جهانی است نه نظرمنافقین یا یک سرویس اطلاعاتی. آژانس رسما تایید کرده که ایران به همه تعهداتش عمل کرده و برنامه هسته ای ایران هم صلح آمیز بوده است.

    س: اما آزمایش موشک بالستیک ضد برجام است چون این ظرفیت را دارد که بعدا کلاهک هسته ای حمل کند. نیویورک تایمز هم از قول مخالفین برجام نوشت که اوباما روی توان موشکی به ایران باج داد. این حرف درست است؟
    ج: حرف شما در مورد ظرفیت مثل این است که بگویید فروش نفت خطرناک است چون ظرفیت این را دارد که ایران با پولش فلان کار را انجام دهد. ایران نه موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد و نه بمب هسته ای. درست است که ایران قدرت موشکی دارد. منشاء قدرت موشکی ایران هم به دوران تجاوز صدام به خاک ایران برمیگردد. زمانی که قدرتهای جهانی به صدام موشک دادند و بر اثر اصابت صدها موشک به ایران، دهها هزار ایرانی کشته و مجروح شدند و ایران مجبور شد برای دفاع از خود به قدرت موشکی دست یابد. قدرت موشکی ایران هم قانونی و مشروع است وهم صرفا در محدوده سلاحهای متعارف . آمریکا و قدرتهای جهانی دهها میلیارد دلارسلاح موشکی و غیر موشکی به همسایه های ایران میفروشند، آنگاه میخواهند ایران را در دفاع از خود محدود کنند. بعد از انقلاب یک کشور عربی به خاک ایران تجاوز کرد و یک میلیون ایرانی شهید و مجروح شدند. تهران باید توان دفاعی کشور را تقویت کند تا واقعه تجاوز به ایران تکرار نشود.

    س: کتاب شما در مورد موضوع هسته ای روابط ایران و آمریکا چه نکته ای دارد؟
    ج: کتاب هسته ای من که چهار سال قبل منتشر شد، نظرات ایران و غرب را در کنار هم گذاشته تا خواننده به واقعیات بحران هسته ای پی ببرد واقعیاتی که مردم آمریکا هیچگاه نشنیده اند تا بدانند که مسبب این بحران سیاستهای آمریکا بوده است. ضمن اینکه راه حل بحران هسته ای هم ارائه شده است. کتاب ایران و آمریکای من هم ثابت میکند که ایران همیشه و در همه دولتها اعم از دولت هاشمی یا خاتمی یا احمدی نژاد برای حل تخاصمات حسن نیت بخرج داده اما آمریکا نخواسته است. حتی در مورد دولت آقای احمدی نژاد هم نشان داده ام که ایشان تلاشها و حسن نیت های زیادی بخرج داد که طرف آمریکایی امتناع کرد.

    س: یک شنونده پرسید نظر مردم ایران در مورد آمریکا چیست؟
    ج: مردم ایران با مردم آمریکا دشمنی ندارند.دهها آمریکایی توریست سالیانه به ایران میروند و از میهمان نوازی ایرانیها متحیر میشوند. مشکل ایران با سیاستهای دولت آمریکاست. البته خیلی از مردم کشورهای عرب متحد آمریکا از مرم آمریکا متنفرند درحالیکه دولتهایشان متحد استراتژیک واشینگتن هستند. شما آمریکاییها هم دیدید که پانزده نفر از نوزده نفر حمله به برجهای دوقلوی نیویورک اهل سعودی بودند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.