• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • «پول‌»هایی که نماینده را وامدار صاحبان ثروت می‌کند نه وکیل مردم

    تقدیمی هدف:

    «پول‌»هایی که نماینده را وامدار صاحبان ثروت می‌کند نه وکیل مردم/«قانون انتخابات»زیر تیغ اصلاح می‌رود

    aa

    سیاست > انتخابات – حفره‌ها و روزنه‌های قانون انتخابات که زمینه را برای خرید و فروش رای فراهم کرده است، هر دو نهاد ناظر و مجری انتخابات را به فکر انداخته که قانون فعلی را زیر تیغ جراحی و اصلاح ببرند.

    لیلا چرمچیان

    «پول»،«خرید و فروش»،«رای»، سه واژه ای که با روشن شدن چراع هر انتخابات کنار هم قرار می‌گیرند، هم نشینی که گویا در انتخابات های اخیر رنگ و بویی جدی تر به خود گرفته است آنچنان که زنگ خطر را برای مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات به صدا در آورد و آنها را در کنار همدیگر در مقابل سه واژه‌ای قرار دهد که فراتر از ذهنیت رنگ عینبت هم به خود گرفته اند.

    وقتی راس هرم نظارتی وارد می شود

    «یکی از مشکلات عمده در جریان برگزاری انتخابات خرید و فروش آراست که متاسفانه رواج زیادی پیدا کرده است و همین مسئله باعث می‌شود مجلس شورای اسلامی مرکزی برای سرمایه‌داران و پول‌داران باشد، یعنی هر کسی پول بیشتری دارد می‌تواند مجلس برود که باید جلوی تمامی تخلفات در انتخابات گرفته شود.» این جملات نه تحلیل یک فعال سیاسی از در معرض خطر قرار گرفتن سلامت انتخابات، بلکه بخشی از سخنان اخیر آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

    این سخنان آیت الله جنتی به عنوان کسی که در راس هرم نظارتی انتخابات قرار گرفته است، زنگ خطری را در بحث سلامت انتخابات به صدا در آورد، هشداری که پیشتر تنها از سوی مجریان انتخابات چون وزارت کشور شنیده می شد ولی هم صدایی اخیر دو نهاد برگزار کننده انتخابات حکایت از آن دارد که روزنه های باز شده در انتخابات های مختلف خصوصا انتخابات مجلس کار را به جایی رسانده است که باید نسبت به نحوه ورود افراد به نهادهایی چون قوه مقننه با دقت و وسواس بیشتری ورود کرد. چراکه تجربه نشان داده که سلامت انتخابات ایران امری نیست که مخالفان جمهوری اسلامی بی توجه از کنار آن عبور کنند، بلکه بالعکس به هر حربه ای متوسل می‌شوند تا از طریق انتخابات مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند.

    البته آنچه این روزها آیت الله جنتی نسبت به آن هشدار می‌دهد، موضوعی نیست که فضای سیاسی کشور بی خبر از آن باشد، چه آنکه پیشتر هم از دریچه‌های مختلف جسته و گریخته مطالبی در این حوزه مطرح شده است. همه به یاد دارند سال 93 همزمان با برملا شدن فسادهای اقتصادی معاون اول دولت احمدی‌نژاد، از چک‌های محمدرضا رحیمی در زمان ریاست وی بر دیوان محاسبات کشور به نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم سخن به میان آمد، ماجرایی که ستار هدایت‌خواه از چهره های نزدیک به دولت سابق آن را این طور توصیف کرد« در ایام انتخابات ۸۶ وقتی که فعالیت‌های انتخاباتی مجلس هشتم شورای اسلامی شروع شد٬ مسوول دفتر آقای رحیمی٬ رئیس وقت دیوان محاسبات در تماسی به من گفت اگر تهران هستید به دیوان بیایید٬ چون آن زمان در حوزه انتخابیه بودم٬ مسئول دفترم به دیوان رفت. بعد از مدتی مسئول دفتر بنده گفت که دفتر آقای رحیمی چکی به مبلغ سه میلیون تومان به من داده و گفتند که صرف هزینه‌های تبلیغاتی شود. مشکوک شدم و به مسوول دفتر گفتم آن را نگه دارد تا خودم برگردم و بعد که برگشتم به تعدادی از دوستان موضوع را گفتم و بررسی کردیم که آقای رحیمی چک‌هایی به مبلغ سه تا پنج میلیون تومان به ۱۵۰ نماینده مجلس که آقای رحیمی فکر می‌کرد دوباره نماینده مجلس می‌شوند داده است. بعد‌ها مشخص شد آقای رحیمی سوء استفاده‌هایی در این زمینه کرده است. سال 90 هم تعدادی چک به نمایندگان داده شده بود که رحیمی می‌خواست با آن چک‌ها٬ تعداد زیادی از نمایندگان را مطیع خود سازد»

    در همان مقطع زمانی که افکار عمومی و فعالان سیاسی ماجرای رشوه معاون اول احمدی‌نژاد به 150 نماینده مجلس را نه از منظر وجود خلاءهای قانونی در قانون انتخابات، بلکه از منظر برملا شدن فسادهای اقتصادی دولت‌های نهم و دهم بررسی می‌کردند، عبدالرضا رحمانی فضلی پرده از بخشی دیگر از تخلفات و فسادهای انتخاباتی برداشت، تخلفات و فسادهایی که نبود قانونی متقن بسترهای ظهور آن را زمان انتخابات فراهم می‌کند، وی در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به دستگیری یک باند قاچاق مواد مخدر که طی دو سال، دو هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند، گفت: اگر چنین گردش مالی وارد چرخه اقتصادی شود، اثرات منفی زیادی دربر خواهد داشت و هشدار داد که بخشی از این پول در حوزه سیاست وارد می‌شود و افراد در قالب انتخابات و غیره به آن ورود می‌کنند و حوزه قدرت نیز آلوده می‌شود.

    وزیر کشور صراحتا با بیان اینکه پول‌های کثیف در مسیر انتقال قدرت و سیاست قرار می‌گیرد، افزود: «به عنوان مثال وقتی نامزد شورای شهری دو میلیارد تومان خرج می‌کند، از او پرسیده می‌شود این پول را از کجا آوردی، می‌گوید دوستان کمک
    کرده‌اند. ولی باید گفت بخشی از این پول‌های کثیف و قاچاق به همان جا نفوذ کرده است. این پول‌ها در همه جا نفوذ کرده و تأثیر خود را گذاشته است.»

    این ماجرا آنجا عجیب تر می شود که حتی خود حاضران در قوه مقننه نیز معتقد به ردپای چنین پول هایی در انتخابات هستند. آنچنان که بنا به گفته مصطفی افضلی فرد عضو کمیسیون اصل نود مجلس نهم، «خرید و فروش رأی نمونه‌های عینی دارد‌ و حتی در برخی ‌مناطق کشور این کار، ‌امری عادی به حساب می‌آید، به گونه‌ای که حتی مسئولان رغبتی برای مقابله با آن ندارند.»

    این عضو کمیسیون اصل نود مجلس معتقد است اگر در بحث خرید و فروش آرا ـ که از جمله فرایند‌های زشت انتخابات است ـ قاطعانه مقابله نکنیم و مسئولان از خود ضعف نشان دهند و به خاطر اینکه در بخشی از حوزه‌ها فراگیر شده است عمل نکنند، باعث خواهد شد، به امری فراگیر ‌تبدیل شود. همچنین قانون شکنان ‌تشویق خواهند شد تا بار دیگر این کار را ‌انجام دهند.

    وی با اشاره به بحث پول‌های آلوده نیز عنوان می کند« برخی‌ها از این منابع ‌می‌خواهند با تبانی‌ به جایی برسد. این فرقی ندارد که شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و یا حتی ریاست جمهوری باشد. در هر صورت این کار محکوم است و کسانی هم که از این راه به پستی رسیده‌اند، باید در خدمت دلالانی باشند که از آن‌ها پول گرفته‌اند و دیگر به فکر خدمت به مردم نخواهند بود.»

    هم صدایی مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان در مقابله با پول های کثیف

    اما اگر امروز هشدار اخیر آیت الله جنتی به عنوان یکی از دلسوزان سلامت انتخابات در مورد پدیده خرید و فروش رای را در کنار دغدغه‌های اسفند 94 وزیر کشور درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه رقابت‌های انتخاباتی خصوصا در تعیین نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر قرار دهیم و هشدارهای تقنینی و نظارتی مجلسی ها را هم لحاظ کنیم، مشخص می‌شود که قانون انتخابات فعلی خصوصا در بخش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات حفره‌هایی جدی دارد که براحتی راه را بر اعمال نفوذ ها خصوصا از ناحیه کسانی که از طریق نامشروع درآمدهای کلان کسب کرده و می‌‌کنند باز می‌گذارد.

    آیت الله جنتی پیرو هشدار خود در زمینه خرید و فروش رای در انتخابات‌ها در مورد اصلاح قانون انتخابات عنوان می کند«این موضوع هم از جمله مواردی است که شورا نمی تواند به تنهایی در آن ورود کند و نیازمند هماهنگی با مجلس است و ما باید در این زمینه پیشنهادات مان را به مجلس ارائه دهیم تا هماهنگی در زمینه اصلاح قوانین صورت گیرد، اصلاح قوانین انتخابات از جمله انتظارات ما از مجلس است.»

    در همین راستا هم عباسعلی کدخدایی که بعد از مدت ها دوری از شورای نگهبان دوباره به این نهاد نظارتی بازگشته است الکترونیکی شدن انتخابات را مانع خوبی برای جلوگیری از خرید و فروش آرا می داند.

    کدخدایی با اشاره به این که یکی از آسیب های نظام انتخاباتی بحث خرید و فروش آراست، می گوید« طبیعتا این آسیب باید هر چه سریعتر رسیدگی شود و ان شاءالله در نظام جامع انتخاباتی این مشکل حل خواهد شد. در این راستا یکی از پیشنهادات برای حل این قضیه این است که ثبت نام از رای دهندگان قبل از انتخابات باشد، این اقدامی است که هم اکنون در بیشتر کشورها صورت می گیرد و رای دهندگان از قبل ثبت نام می کنند؛ این موضوع می تواند کمک زیادی در جلوگیری از خرید و فروش آرا داشته باشد.

    این راهکار شورای نگهبانی ها همان راهکاری است که چند سالیست از سوی دولت و مجلس هم مطرح می شود ولی هربار گذرا به آن نگریسته شده است. هم صدایی اخیر این سه نهاد مرتبط با انتخابات شاید همان کورسوی امیدی باشد که اینبار قانون انتخابات زیر تیغ جراحی قرار گیرد.

    هشدارهای اخیر هر چند به نظر نمی‌رسد اکثر نامزدهای انتخابات در نهادهای مختلف را در برگیرد، اما ضروری به نظر می رسد که باید جدی گرفته شود و بر اساس آن قانون انتخابات به سمتی هدایت شود که کاندیداهای انتخابات منابع مالی خود و حامیان مالی‌شان را رسما و شفاف به مجریان و ناظران، بی هیچ اغماضی از جانب قانونگذار اعلام کنند، با مشخص شدن این مساله مردم نیز قطعا با فراغ بال بیشتری در انتخابات مشارکت می‌کنند و در فردای نشستن افراد جدید بر مسند نهادهای تصمیم گیر در نظام جمهوری اسلامی این اطمینان ایجاد می‌شود که این نمایندگان جدید الورود دغدغه‌های موکلین خود را که با رای آنها و نه خرید و فروش رای بر سرکار آمده اند، می‌شناسند و در جهت تامین آن و نه ایجاد رانت‌ برای صاحبان در آمدهای ناشمروع و اسپانسرهای دیروز خود حرکت می‌کنند .

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.