• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • نعمت‌زاده: از ترکان گله‌ای ندارم

    تقدیمی هدف:

    نعمت‌زاده: از ترکان گله‌ای ندارم

    وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت: تولید خیلی از کارخانه‌های ما از ۱۰سال قبل متوقف است

    ss

    اقتصاد > صنعت –

    اقتصاد > صنعت – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نباید تصور کنیم که اگر توافق صورت گرفته، باید کل مسایل کشور نیز حل شود.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری اظهار داشت: توافق برجام به صورت جدی صورت گرفته اما مسائل مربوط به اثرات آن، موضوع دیگری است؛گاها عنوان می شود چند ماه از امضای برجام گذشته، اما اتفاقی نیفتاده، اما باید قبول کنیم که 10 سال نظام بانکی ما ارتباطش با دنیا قطع بوده است. الان بانک‌های ما باید با بانک‌های دنیا تفاهم کنند و ارتباط برقرار کنند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خروج خارجی ها از یکی از رشته‌های خودروسازی  به ما خسارت وارد کرد ولی آنها قبول کردند که خسارت را به ما پرداخت کنند.بنابراین مدتی طول می کشد که این اختلافات برطرف شود.

    نعمت‌زاده عنوان کرد: ما معتقدیم توافق 1+5 از سوی طرفین جدی تلقی شده، اما اثرات آن یک بحث دیگر است. اگر دو شرکت با یکدیگر اختلاف پیدا کردند، باید حل شود. نباید تصور کنیم که اگر توافق صورت گرفته، باید کل مسایل کشور نیز حل شود.

    وی متذکر شد:خوشبختانه امروز صنایع کشور از جهت مذاکره و حل و فصل مسایل خود مشکلی ندارند و بعضی از قطعاتی که به دلیل تحریم که توقیف شده بود، آزاد شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما باید سعی کنیم که ارتباطات بانکی‌مان تقویت شود تا فعالیت‌های اقتصادی را ادامه دهیم.

    علاقه مندان سرمایه گذاری در ایران

    نعمت‌زاده گفت: طی سه سال گذشته حدود 3.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط شورای عالی سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است؛ در بخش صنعت، معدن و تجارت جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی فقط مربوط به 6 ماه اخیر است. ما تقریبا هر هفته مصوبات جدیدی داریم که حاکی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی است.

    وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به بازار و اقتصاد ایران اطمینان پیدا کرده است.

    وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به رشد بخش صنعت،اظهار داشت: ما وضعیت صنعت را تحلیل و بررسی کردیم. خیلی از کارخانه‌هایی که الان متوقف هستند،از 10 سال قبل متوقف بوده، اگر صنعتی تکنولوژی خود را به روز نکند، محکوم به فنا است.

    نعمت‌زاده با اشاره به توقف تولید ارج، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل جابه‌جایی مالکان که عمدتا وابسته به بخش های غیرخصوصی بود، آنها سرمایه‌گذاری نکردند و تبعا لوازمی که تولید می‌کردند، از بازار خارج شد.

    وی اضافه کرد: اگر ایران‌خودرو با همان پیکان می‌ماند، تعطیل می‌شد. اما روی محصولات جدید کار کرد. البته باید بهتر از این عمل کند، اما به‌هرحال سیستم خود را تغییر داد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در سه سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در بخش صنعت داشتیم. نزدیک به 5 میلیارد دلار یا حواله ارزی یا LC داده شده است. از صندوق توسعه ملی کمک گرفته شد. مدت‌ها بود که سرمایه‌گذاری در بخش صنعت متوقف شده بود یا کافی نبود.

    نعمت‌زاده ادامه داد: بنابراین باید میزان این گستردگی را درک کنیم و دیگران وقت وبا همت بیشتر و مطلوب تری این بخش را توسعه دهیم .

    به گفته وی، بیش از 34 تا 35درصد از اشتغال فعال کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است و حدود یک سوم تولید ناخالص ملی در این بخش خلاصه می شود.

    رشد مثبت صنعت

    به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، رشد منفی 10 درصدی در سال 91در بخش صنعت به رشد 5.6درصدی رسید اما در سال گذشته این رشد صفر بود، چرا که فشارهای وارده از سوی رکود و نرخ تورم عاملی بر این مساله شد.

    نعمت زاده افزود: 36طرح کلان را مدنظر قرار داده ایم که بخشی از آن در هفته دولت افتتاح می شود و بخش دیگر آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

    وی افزود: کاهش تورم یکی از نکات بسیار مهم اقتصادی دولت بوده است اما سرعت کاهش تورم، رکود را نمی‌تواند حل کند. البته در تلاش هستیم مشکل رکود را حل کنیم. امسال طبق آخرین گزارش مرکز آمار، رشد کل گروه صنعت 4.2 درصد گزارش شده و پیش‌بینی می‌کنیم این نرخ رشد در ماه‌های آینده افزایش یابد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صادرات و طرح های رونق تولید، اظهار داشت: از ابتدای امسال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرد که حداقل 7500 واحد کوچک و متوسط که با مشکل  نقدینگی مواجه است، بتوانند تسهیلات دریافت کنند. طبق آخرین آمار، حدود 3 هزار واحد کوچک و متوسط بخش اول تسهیلات خود را از بانک دریافت کرده اند.

    نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از 4 هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی و معدنی تکمیل و راه‌اندازی شود، عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 12 طرح ملی را تعریف کرده که وزارت صنعت،معدن و تجارت متولی یکی از این طرح‌هاست که مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان است. در بقیه موارد هم ما عضو هستیم و مسوولیت‌های مختلف مثل افزایش تولید را برعهده گرفته ایم.

    محصولات جدید خودروسازان در راه است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مذاکرات خودروسازان با شرکت های خارجی اظهار داشت: یک قرارداد ایران‌خودرو با یک شرکت فرانسوی بسته و یک قرارداد هم سایپا با یک شرکت فرانسوی منعقد کرده است؛ چند مذاکره با شرکت‌های آلمانی در خصوص خودروهای سبک و سنگین در دستور کار داریم. همزمان با شرکت کره‌ای در حال مذاکره هستیم. من یقین دارم تا پایان امسال چند قرارداد سرمایه‌گذاری در زمینه خودرو خواهیم داشت.
    نعمت‌زاده گفت: ما تاکید داریم 30 درصد از محصولات باید صادر شود و برای آن ضمانت می‌گذاریم.بر این اساس، من فکر می‌کنم با سرعتی که داریم جلو می‌رویم  ان‌شاءاله تا پایان امسال حداقل از دو شرکت محصول جدید خواهیم داشت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی نیز اظهار داشت: این دو بحث جداگانه است؛ یکی فعال کردن واحدهایی است که قبلا به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده بود و دیگری هم 4 هزار و 500 واحدی است که مربوط به طرح‌های جدید است.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: از 16 هزار میلیارد تومان، تاکنون 3 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    وی درباره موانع اقتصادی پیش روی ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی عنوان کرد: از زمانی که سازمان تجارت جهانی حدود 21 سال، پیش شروع به کار کرد، هر سال مقررات سخت‌تر شده است. یکی از مقررات این است که باید تعرفه‌ها تعدیل شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: کار مذاکره سخت‌تر شده است، باید با کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه مذاکره کنیم و مذاکرات طول خواهد کشید.ضمن اینکه باید تعدیل‌هایی در مقررات ما نیز صورت بگیرد؛ مثل تعرفه‌ها یا موانع غیرتعرفه‌ای. باید ورود و خروج کالا آزاد شود.

    نعمت‌زاده با بیان اینکه باید برخی از مقررات تجاری کشور اصلاح شود، گفت: ما هنوز در کالای کشاورزی قوانین خاص داریم که وزیر کشاورزی می‌تواند کالایی را محدود کند. خوشبختانه ما پیشنهادات خود را تهیه کرده ا یم و آماده است که در اختیار دبیرخانه WTO قرار بگیرد.

    از ترکان گله ندارم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سخنان اخیر اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز اظهار داشت: برادر خوب ما بالاخره یک حرف‌هایی زده و خودش باید جواب‌گو باشد. ما از ایشان گله و شکایت نداریم. من فکر می‌کنم شما به عنوان خبرنگار این‌قدر از ایشان سوال کردید که ایشان را عصبانی کردید و از کوره در رفت.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: به طور قطع ایشان سوء نظری ندارند و آقای ترکان مسوول مناطق آزاد هستند و کار کارشناسی کردند.

    وی عنوان کرد: این‌که از ابزار مناطق آزاد می‌توان برای رونق اقتصاد و صادرات بیانجامد، مساله مهمی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اولین منطقه ویژه اقتصادی که سیرجان است، امضای من پای آن قرار دارد. در اولین برنامه 5 ساله ، زمانی که من وزیر بودم  و آقای آل‌اسحاق هم وزیر بازرگانی بود، ما در قالب ماده 19 و 21 مناطق ویژه و مناطق آزاد را پیشنهاد کردیم.

    نعمت‌زاده گفت: بر این اساس، ما از حامیان مناطق آزاد هستیم. اما این‌که فروشگاه بزنیم و برویم از خارج جنس بیاوریم و در آن‌جا بفروشیم، من مخالف هستم.

    مهمترین دستاوردهای معادن

    نعمت‌زاده با اشاره مهم‌ترین دستاورد معدن و صنایع معدنی دولت اظهار داشت: در ابتدای انقلاب تصور این بود که چون معادن اموال عمومی است، باید بخش دولتی آنها را مدیریت کند.درنتیجه چند سالی را این‌گونه از دست دادیم. در خصوص بهره‌برداری بعدا گفتیم مردم بیایند بهره برداری کنند، اما عملا در اختیار دولت ماند. درحالی که دولت نه توان کارشناسی و نه توان اداره مادن را داشت.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم چند کار اساسی انجام دادیم ؛یکی این‌که اکتشاف را آزاد کنیم و در اختیار مردم بگذاریم . امروز مطالعات اکتشافی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و ما امیدواریم رشد اکتشاف و بهره برداری از معادن کشور در آینده خوب باشد، اما لازمه‌اش فعالیت‌های معدنی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کیفیت خودروهای داخلی و این‌که 70 درصد خودروهای داخلی بی‌کیفیت هستند، اظهار داشت: گاها می‌گویند یک خودرو کیفی نیست و یک خودرو کیفی است. بحث قیمت در کیفیت خیلی مهم است.

    وی افزود: عوامل سنجش خودروها قبلا یکسان بود، اما در حال حاضر این عوامل را براساس استانداردهای روز بین‌المللی تغییر داده ایم و در قالب ستاره ارایه می شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به نرخ ارز اشاره کرد وگفت: نرخ ارز جزو وظایف بانک مرکزی است، اما براساس آنچه که در دولت بحث شده، باید  به سمت تک‌نرخی کردن ارز برویم.
    نعمت‌زاده تصریح کرد: این تصمیم در راستای حمایت از تولید داخلی و تنظیم بازار است و جزو سیاست‌هایی است که بانک مرکزی مسوولیت آن را برعهده دارد.که بانک مرکزی هم قول داده تا پایان امسال به ارز تک‌نرخی برسیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتخابات ریاست اتاق بازرگانی اظهار داشت: ما خیلی دلمان می‌خواست در خدمت آقای جلال‌پور باشیم، اما پزشکان تاکید کردند کارهای پرتنش را کنار بگذارد.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر دو نایب رییس اتاق بازرگانی را اداره می‌کنند و به زودی انتخابات برگزار می‌شود.

    وی عنوان کرد: ما همچون گذشته که در انتخابات دخالت نداشتیم، الان هم هیچ تمایلی نداریم که از نمایندگان دولتی در انتخابات باشند.

    فت: نباید تصور کنیم که اگر توافق صورت گرفته، باید کل مسایل کشور نیز حل شود.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف  رضا نعمت‌زاده در نشست خبری اظهار داشت: توافق برجام به صورت جدی صورت گرفته اما مسائل مربوط به اثرات آن، موضوع دیگری است؛گاها عنوان می شود چند ماه از امضای برجام گذشته، اما اتفاقی نیفتاده، اما باید قبول کنیم که 10 سال نظام بانکی ما ارتباطش با دنیا قطع بوده است. الان بانک‌های ما باید با بانک‌های دنیا تفاهم کنند و ارتباط برقرار کنند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خروج خارجی ها از یکی از رشته‌های خودروسازی  به ما خسارت وارد کرد ولی آنها قبول کردند که خسارت را به ما پرداخت کنند.بنابراین مدتی طول می کشد که این اختلافات برطرف شود.

    نعمت‌زاده عنوان کرد: ما معتقدیم توافق 1+5 از سوی طرفین جدی تلقی شده، اما اثرات آن یک بحث دیگر است. اگر دو شرکت با یکدیگر اختلاف پیدا کردند، باید حل شود. نباید تصور کنیم که اگر توافق صورت گرفته، باید کل مسایل کشور نیز حل شود.

    وی متذکر شد:خوشبختانه امروز صنایع کشور از جهت مذاکره و حل و فصل مسایل خود مشکلی ندارند و بعضی از قطعاتی که به دلیل تحریم که توقیف شده بود، آزاد شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما باید سعی کنیم که ارتباطات بانکی‌مان تقویت شود تا فعالیت‌های اقتصادی را ادامه دهیم.

    علاقه مندان سرمایه گذاری در ایران

    نعمت‌زاده گفت: طی سه سال گذشته حدود 3.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط شورای عالی سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است؛ در بخش صنعت، معدن و تجارت جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی فقط مربوط به 6 ماه اخیر است. ما تقریبا هر هفته مصوبات جدیدی داریم که حاکی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی است.

    وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به بازار و اقتصاد ایران اطمینان پیدا کرده است.

    وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به رشد بخش صنعت،اظهار داشت: ما وضعیت صنعت را تحلیل و بررسی کردیم. خیلی از کارخانه‌هایی که الان متوقف هستند،از 10 سال قبل متوقف بوده، اگر صنعتی تکنولوژی خود را به روز نکند، محکوم به فنا است.

    نعمت‌زاده با اشاره به توقف تولید ارج، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل جابه‌جایی مالکان که عمدتا وابسته به بخش های غیرخصوصی بود، آنها سرمایه‌گذاری نکردند و تبعا لوازمی که تولید می‌کردند، از بازار خارج شد.

    وی اضافه کرد: اگر ایران‌خودرو با همان پیکان می‌ماند، تعطیل می‌شد. اما روی محصولات جدید کار کرد. البته باید بهتر از این عمل کند، اما به‌هرحال سیستم خود را تغییر داد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در سه سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در بخش صنعت داشتیم. نزدیک به 5 میلیارد دلار یا حواله ارزی یا LC داده شده است. از صندوق توسعه ملی کمک گرفته شد. مدت‌ها بود که سرمایه‌گذاری در بخش صنعت متوقف شده بود یا کافی نبود.

    نعمت‌زاده ادامه داد: بنابراین باید میزان این گستردگی را درک کنیم و دیگران وقت وبا همت بیشتر و مطلوب تری این بخش را توسعه دهیم .

    به گفته وی، بیش از 34 تا 35درصد از اشتغال فعال کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است و حدود یک سوم تولید ناخالص ملی در این بخش خلاصه می شود.

    رشد مثبت صنعت

    به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، رشد منفی 10 درصدی در سال 91در بخش صنعت به رشد 5.6درصدی رسید اما در سال گذشته این رشد صفر بود، چرا که فشارهای وارده از سوی رکود و نرخ تورم عاملی بر این مساله شد.

    نعمت زاده افزود: 36طرح کلان را مدنظر قرار داده ایم که بخشی از آن در هفته دولت افتتاح می شود و بخش دیگر آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

    وی افزود: کاهش تورم یکی از نکات بسیار مهم اقتصادی دولت بوده است اما سرعت کاهش تورم، رکود را نمی‌تواند حل کند. البته در تلاش هستیم مشکل رکود را حل کنیم. امسال طبق آخرین گزارش مرکز آمار، رشد کل گروه صنعت 4.2 درصد گزارش شده و پیش‌بینی می‌کنیم این نرخ رشد در ماه‌های آینده افزایش یابد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صادرات و طرح های رونق تولید، اظهار داشت: از ابتدای امسال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرد که حداقل 7500 واحد کوچک و متوسط که با مشکل  نقدینگی مواجه است، بتوانند تسهیلات دریافت کنند. طبق آخرین آمار، حدود 3 هزار واحد کوچک و متوسط بخش اول تسهیلات خود را از بانک دریافت کرده اند.

    نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری بیش از 4 هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی و معدنی تکمیل و راه‌اندازی شود، عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 12 طرح ملی را تعریف کرده که وزارت صنعت،معدن و تجارت متولی یکی از این طرح‌هاست که مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان است. در بقیه موارد هم ما عضو هستیم و مسوولیت‌های مختلف مثل افزایش تولید را برعهده گرفته ایم.

    محصولات جدید خودروسازان در راه است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مذاکرات خودروسازان با شرکت های خارجی اظهار داشت: یک قرارداد ایران‌خودرو با یک شرکت فرانسوی بسته و یک قرارداد هم سایپا با یک شرکت فرانسوی منعقد کرده است؛ چند مذاکره با شرکت‌های آلمانی در خصوص خودروهای سبک و سنگین در دستور کار داریم. همزمان با شرکت کره‌ای در حال مذاکره هستیم. من یقین دارم تا پایان امسال چند قرارداد سرمایه‌گذاری در زمینه خودرو خواهیم داشت.
    نعمت‌زاده گفت: ما تاکید داریم 30 درصد از محصولات باید صادر شود و برای آن ضمانت می‌گذاریم.بر این اساس، من فکر می‌کنم با سرعتی که داریم جلو می‌رویم  ان‌شاءاله تا پایان امسال حداقل از دو شرکت محصول جدید خواهیم داشت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی نیز اظهار داشت: این دو بحث جداگانه است؛ یکی فعال کردن واحدهایی است که قبلا به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده بود و دیگری هم 4 هزار و 500 واحدی است که مربوط به طرح‌های جدید است.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: از 16 هزار میلیارد تومان، تاکنون 3 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    وی درباره موانع اقتصادی پیش روی ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی عنوان کرد: از زمانی که سازمان تجارت جهانی حدود 21 سال، پیش شروع به کار کرد، هر سال مقررات سخت‌تر شده است. یکی از مقررات این است که باید تعرفه‌ها تعدیل شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: کار مذاکره سخت‌تر شده است، باید با کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه مذاکره کنیم و مذاکرات طول خواهد کشید.ضمن اینکه باید تعدیل‌هایی در مقررات ما نیز صورت بگیرد؛ مثل تعرفه‌ها یا موانع غیرتعرفه‌ای. باید ورود و خروج کالا آزاد شود.

    نعمت‌زاده با بیان اینکه باید برخی از مقررات تجاری کشور اصلاح شود، گفت: ما هنوز در کالای کشاورزی قوانین خاص داریم که وزیر کشاورزی می‌تواند کالایی را محدود کند. خوشبختانه ما پیشنهادات خود را تهیه کرده ا یم و آماده است که در اختیار دبیرخانه WTO قرار بگیرد.

    از ترکان گله ندارم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سخنان اخیر اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز اظهار داشت: برادر خوب ما بالاخره یک حرف‌هایی زده و خودش باید جواب‌گو باشد. ما از ایشان گله و شکایت نداریم. من فکر می‌کنم شما به عنوان خبرنگار این‌قدر از ایشان سوال کردید که ایشان را عصبانی کردید و از کوره در رفت.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: به طور قطع ایشان سوء نظری ندارند و آقای ترکان مسوول مناطق آزاد هستند و کار کارشناسی کردند.

    وی عنوان کرد: این‌که از ابزار مناطق آزاد می‌توان برای رونق اقتصاد و صادرات بیانجامد، مساله مهمی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اولین منطقه ویژه اقتصادی که سیرجان است، امضای من پای آن قرار دارد. در اولین برنامه 5 ساله ، زمانی که من وزیر بودم  و آقای آل‌اسحاق هم وزیر بازرگانی بود، ما در قالب ماده 19 و 21 مناطق ویژه و مناطق آزاد را پیشنهاد کردیم.

    نعمت‌زاده گفت: بر این اساس، ما از حامیان مناطق آزاد هستیم. اما این‌که فروشگاه بزنیم و برویم از خارج جنس بیاوریم و در آن‌جا بفروشیم، من مخالف هستم.

    مهمترین دستاوردهای معادن

    نعمت‌زاده با اشاره مهم‌ترین دستاورد معدن و صنایع معدنی دولت اظهار داشت: در ابتدای انقلاب تصور این بود که چون معادن اموال عمومی است، باید بخش دولتی آنها را مدیریت کند.درنتیجه چند سالی را این‌گونه از دست دادیم. در خصوص بهره‌برداری بعدا گفتیم مردم بیایند بهره برداری کنند، اما عملا در اختیار دولت ماند. درحالی که دولت نه توان کارشناسی و نه توان اداره مادن را داشت.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم چند کار اساسی انجام دادیم ؛یکی این‌که اکتشاف را آزاد کنیم و در اختیار مردم بگذاریم . امروز مطالعات اکتشافی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و ما امیدواریم رشد اکتشاف و بهره برداری از معادن کشور در آینده خوب باشد، اما لازمه‌اش فعالیت‌های معدنی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کیفیت خودروهای داخلی و این‌که 70 درصد خودروهای داخلی بی‌کیفیت هستند، اظهار داشت: گاها می‌گویند یک خودرو کیفی نیست و یک خودرو کیفی است. بحث قیمت در کیفیت خیلی مهم است.

    وی افزود: عوامل سنجش خودروها قبلا یکسان بود، اما در حال حاضر این عوامل را براساس استانداردهای روز بین‌المللی تغییر داده ایم و در قالب ستاره ارایه می شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به نرخ ارز اشاره کرد وگفت: نرخ ارز جزو وظایف بانک مرکزی است، اما براساس آنچه که در دولت بحث شده، باید  به سمت تک‌نرخی کردن ارز برویم.
    نعمت‌زاده تصریح کرد: این تصمیم در راستای حمایت از تولید داخلی و تنظیم بازار است و جزو سیاست‌هایی است که بانک مرکزی مسوولیت آن را برعهده دارد.که بانک مرکزی هم قول داده تا پایان امسال به ارز تک‌نرخی برسیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتخابات ریاست اتاق بازرگانی اظهار داشت: ما خیلی دلمان می‌خواست در خدمت آقای جلال‌پور باشیم، اما پزشکان تاکید کردند کارهای پرتنش را کنار بگذارد.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر دو نایب رییس اتاق بازرگانی را اداره می‌کنند و به زودی انتخابات برگزار می‌شود.

    وی عنوان کرد: ما همچون گذشته که در انتخابات دخالت نداشتیم، الان هم هیچ تمایلی نداریم که از نمایندگان دولتی در انتخابات باشند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.