• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • ناگفته های جلسه غیرعلنی نفتی

    تقدیمی هدف:

    ناگفته های جلسه غیرعلنی نفتی/خطر سلطه۵۰ساله باشگاه نفت بر دولتها

    aa

    عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تشریح انگیزه‌های برخی مسئولان برای انتعقاد قرار داد های جدید نفتی نسبت به سلطه ۵۰ ساله باشگاه نفت بر دولت ها در پی انعقاد این قرار داد ها هشدار داد.

    محمد دهقان در گفتگو با خبر هدف با انتقاد از برگزاری غیر علنی جلسه بررسی قراردادهای نفتی ناگفته هایی را از این جلسه مطرح کرد.

    نماینده مردم طرقبه و شاندیز اظهار داشت: اولا یک جلسه محرمانه و غیر علنی برگزار کردند در حالیکه ما معتقد بودیم برگزاری غیر علنی این جلسه لزومی ندارد.

    فرصت ۸ دقیقه ای منتقدان در جلسه ۳ ساعته

    عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: نزدیک به سه ساعت جلسه غیرعلنی به تعریف و تمجید از قراردادهای جدید نفتی و وزیر نفت اختصاص یافت و مطالبی که عمق کارشناسی نداشت مطرح شد و تنها ۸ دقیقه به بنده و آقای خادمی به عنوان منتقدان قراردادهای نفتی وقت داده شد و تا آخر جلسه به این ۸ دقیقه پاسخ داده شد.

    وی افزود: مطالبی که ما ارائه کردیم کاملا کارشناسی بود و هر انسان منصفی می فهمید که مخالفت ما با اصل قراردادهای خارجی و سرمایه گذاری نیست. کارشناسان نفتی و  حقوقدانان نظرات مخالف خود را در خصوص الگوهای جدید قراردادهای نفتی اعلام کردند، سیاست های کلی نظام و قانون اساسی در این خصوص کاملا روشن است.

    دهقان با بیان اینکه در مورد الگوی جدید قراردادهای نفتی نیز رهبر انقلاب اظهار نظر کردند و ۱۵ محور را به عنوان ایرادات اعلام فرمودند گفت:خواسته ما کاملا روشن بود،  باید ۱۵ بندی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند اجرا شود؛  سوال ما این بود که چرا یک سال است در برابر اجرای این ۱۵ بند مقاومت کرده و آن را اعمال نکردند؟

    ماجرای ۲ نامه دفتر مقام معظم رهبری در خصوص قرار داد های نفتی 

    وی با بیان اینکه در پی عدم اجرای ۱۵ بند ابلاغی رهبری انقلاب مجددا نامه ای در خصوص عدم اجرای این ابلاغیه از دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است گفت:با وجود ابلاغیه ۱۵ بندی، وزارت نفت ۱۱ بند را اعمال نکرده بود، زمانی که انتقاد کردیم آقای زنگنه گفت نامه اخیر مقام معظم رهبری دیر به دست ما رسیده است این در حالی است که ۱۵ بند مقام معظم رهبری کاملا روشن بود و در نامه دوم دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرده است که ۱۱ بند ابلاغیه اعمال نشده است.

    عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص جمع بندی جلسه غیر علنی بررسی الگوی قرار داد های نفتی گفت: آقای لاریجانی جمع بندی کرد که ما این اشکالات را قبول داریم و موضوع را ساده سازی کرد. ایشان و وزیر نفت ایرادات قراردادها را قبول داشتند و با این جمع بندی که این اشکالات وارد است همان اشکالاتی که ما در ۸ دقیقه اعلام کردیم را تایید کردند.

    وعده لاریجانی و زنگنه در جلسه غیر علنی برای رفع ایرادات الگوی قرار داد های نفتی عملی نشد 

    وی ادامه داد: آقای لاریجانی و وزیر نفت هم اعلام کردند، ما در هیات تطبیق مصوبات نیز به این ایرادات رسیده ایم و برای آنها راه حل پیش بینی کردیم و آن را به هیات وزیران می دهیم، هیات وزیران هم تصویب خواهد کرد و نظر رهبری هم تامین می شود.

    دهقان تصریح کرد:ما انتظار داشتیم همین مطلب عمل شود اما دیدید که مصوبه هیات وزیران بدون تغییر در مصوبه قبلی، مجددا ابلاغ شد و آن ایراداتی که کارشناسان و دفتر مقام معظم رهبری داشتند برطرف نشد.

    عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: خیلی عجیب است که اینها هر جا می روند می گویند ما برای جذب سرمایه گذاری در میادین مشترک و میادینی که ضریب بازیافتش کم است نیاز به سرمایه گذاری داریم در یکسری نقطه ها همسایگان دارند نفت و گاز ما را می برند و باید سرمایه گذار بیاوریم. مقام معظم رهبری هم بر همین نکته تاکید کردند که سرمایه گذاری ها باید در میادین کشف نشده، میادین با ضریب بازیافت زیر ۲۰ درصد و میادین در شمال و شرق کشور  و در میادین مشترک انجام شود. اینها عمل نمی کنند، حاضر نیستند یک بند بنویسند که سرمایه گذاری فقط در این چهار محور صورت می گیرد و مقاومت می کنند.

    وی ابراز تاسف کرد:متاسفانه شان مجلس را در سطح یک اداره ای برای کمک به وزارت نفت آن هم در راستای یک مسیر غلط پایین آوردند. انتظار این بود که مجلس پای مصالح کشور محکم بایستد و اجازه ندهد این خطای بزرگ و این الگوی جدید برای میادینی که سرمایه گذاری داخلی برایش وجود دارد اعمال شود این الگوی جدید نفتی قرار است برای سال های طولانی اقتصاد و سیاست کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

    دهقان تاکید کرد:اگر مر قانون اساسی اجرا شود تصویب این قراردادها در صلاحیت هیات وزیران نیست تایید الگوهای قراردادهای نفتی شان قانون گذاری دارد و باید در مجلس تصویب شود. آنچه در ماده ۷ تصویب شده حتما ایراد و اشکال داشته است شاید در زمان تصویب این بند نمایندگان مجلس و شورای نگهبان دقت نداشتند که این بند چقدر مهم است. ما معتقدیم قانون باید حتما اصلاح شده و الگوی جدید قراردادهای نفتی در مجلس به تصویب برسد.

    وی با بیان اینکه ما روز یکشنبه( ۳۱ مرداد) بنا داشتیم که طرح دو فوریتی اصلاح قانون را در دستور کار صحن علنی قرار دهیم گفت: با برگزاری جلسه غیرعلنی عملا به این طرح ضربه زدند.

    دهقان تصریح کرد: ما تلاش زیادی کردیم تا پیام خودمان را به گوش نمایندگان برسانیم اما برخی دوستان ما سیاسی فکر می کنند و همه حرف های وزیر نفت را قبول دارند. برخی دوستان نیز کارهای زیادی سرشان ریخته و وقت ندارند ببیند چه مشکلی برای کشور ایجاد شده است.

    نقشه بر آب شده رونمایی از الگوی جدید قرار داد های نفتی در انگلیس 

    عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: بالاخره آنچه که نگران کننده است این است که یکسری کارشناسانی که تعلق خاطری به کشور ندارند و بیش از آنکه در کشور ما تعلق خاطر داشته باشند، به خارج تعلق خاطر دارند اینها بیایند یکسری الگوها طراحی کنند و دنبال این باشند که در انگلیس و لندن این الگو را رونمایی کنند.

    دهقان گفت: آنها بنا نداشتند این موضوع را فاش کنند، اما یکسری از افراد حق طلبی که در کشور این موضوع را رصد می کنند، به ویژه نیروهای اطلاعاتی و افراد نظارتی کشور اجازه ندادند این الگوی نفتی در انگلیس رونمایی شود.

    این حقوقدان مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نفت اصرار دارد همان الگویی که توسط برخی کارشناسان خارجی و برخی کارشناسان داخلی که تعلق خاطرشان به خارج کم نیست و وابستگانشان در خارج زندگی می کنند تنظیم شده است را به کشور تحمیل کند در صورت اجرای این قرار دادها طی سال های متمادی از این الگوها صدها قرارداد بیرون می آید که منافع بیگانگان را بیش از منافع ما تامین می کند.

    وی اضافه کرد:تا این انتقادات مطرح می شود یک عده که می خواهند حرف سیاسی بزنند حرف بسیار سخیفی می زنند که شما با سرمایه گذاری مخالفید. کدام آدم عاقلی با سرمایه گذاری مخالف است؟ ما به سرمایه گذاری داخلی و خارجی اعتقاد داریم برخی دیگر به سرمایه‌گذاری داخلی اعتقاد ندارند و فقط به سرمایه گذاری خارجی اعتقاد دارند.

    دهقان تاکید کرد: وقتی می خواهید ثروت کشور را در اختیار بیگانگان قرار دهید، سرمایه گذاری را در جایی قرار دهید که هم به نفع ما باشد هم بیگانه. باید منافع کشور ملاک قرار گیرد هر جا اختلاف داشتیم بالاخره این کشور رهبری دارد و باید به آن پایبند باشیم.

    این حقوق دان مجلس ابراز تاسف کرد: مقاومت هایی که در مقابل نظر دلسوزان و مسئولان بلندپایه کشور صورت گرفته، نظر کارشناسان نفتی لحاظ نشده است و خطری برای تعطیل شدن آینده شرکت نفت و به حاشیه رفتن متخصصان داخلی دارد کشور را تهدید می کند.

    لاریجانی و زنگنه به تعهدات خود در جلسه غیر علنی عمل نکردند

    عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: ما از این خبری که بعد از جلسه غیرعلنی پخش شد که هیات وزیران تصویب کردند، ناراحتیم اگر دروغ است باید دولت تکذیب کند. اگر راست است آن تعهداتی که آقای لاریجانی و وزیر نفت در جلسه غیرعلنی دادند، به آن عمل نکردند.

    دهقان باتشریح انگیزه برخی مدیران برای انعقاد چنین قرار داد هایی گفت:یک احتمال این است که اینها می خواهند یک قراردادی را سریع ببندند  زیرا از قبل قول و قرار هایشان را با شرکت هایی که پیش از این ده ها میلیارد تومان به مقامات ایرانی رشوه دادند، گذاشته اند و نظام و کشور را در عمل انجام شده قرار دهند که کسی نتواند آن را بر هم بزند.

    وی افزود: مثل قرارداد کرسنت که حتی یک ریال به دست ما نیامد و بیش از ۱۴ میلیارد دلار تا الان محکوم شدیم و ۶ میلیارد دلار دیگر نیز در شرف محکوم شدن قرار داریم.

    دهقان انگیزه دیگر برخی مسئولان کشور در خصوص پافشاری بر این قرار داد ها راتبلیغات سیاسی خواند و گفت: دولت با انعقاد این قراردادهای می خواهد بگوید  مشکلات ایران با دنیا حل شده است و قرارداد بستیم.

    خطر دلالی باشگاه نفت بین حکومت و شرکت های خارجی

    وی در تشریح انگیزه مهم برخی مسئولان از انعقاد این قرار داد ها گفت:طبق این قراردادها، باید شرکت های داخلی و خارجی با مشارکت هم پروژه های نفتی را انجام دهند. اینها شرکت های داخلی را با مدیریت خودشان تحت عنوان باشگاهی ایجاد کردند این باشگاه هم پیمان شرکت های خارجی و زیرمجموعه شرکت های خارجی خواهند شد و به عنوان دلال و رابطی بین شرکت های بزرگ خارجی با حکومت ایران انجام نقش خواهد کرد.

    این حقوقدان مجلس هشدار داد: در این صورت چند قرارداد که ببندند برای سال های متمادی در کشور حاکم هستند. هر دولتی که بیاید چون اینها رابط بین شرکت‌های خارجی و حکومت هستند و در اصل در میدان های نفتی ما تسلط دارند، بر دولت ها سلطه پیدا خواهند کرد. این کار، کار صلاحی برای کشور نیست.

    دهقان ادامه داد: ممکن است برخی انگیزه های شخصی در خصوص سلطه و اثرگذاریشان بر کشور و زیر سوال بردن استقلال کشور داشته باشند.

    وی گفت: هیچکس مخالف سرمایه گذاری نیست. رهبر انقلاب می گویند سرمایه گذاری را به چهار محوری که بیشتر احتیاج داریم ببریم اما اینها این کار را انجام نمی دهند.

    دهقان در پایان اظهار داشت:چرا نزدیک به یکسال در برابر نظرات کارشناسی و مدتی هم در برابر نظرات مقامات ارشد نظام مقاومت می کنند؟

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.