• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • همه چیز درباره فناوری تایرهای مقاوم هواپیماها

    تقدیمی هدف:

    همه چیز درباره فناوری تایرهای مقاوم هواپیماها/چرخ‌ها هواپیما چطور در برابر فشار شدید مقاوم هستند؟

    hh

    دانش > فناوری – شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا چرخ‌های هواپیمای غول‌پیکری مانند بوئینگ 777 با وزن حدود 227 تن در زمان فرود با سرعت 270 کیلومتر در ساعت بر روی باند نمی‌ترکد.

    چرخ‌های هواپیما از ماده‌ مشابه تایر خودروها ساخته می‌شود. اما واقعیت در میزان باد درون این چرخ‌ها و همچنین مواد سازنده آن‌ها نهفته است.

    این چرخ‌ها تا حدود 200 پوند بر اینچ مربع باد می‌شوند که شش برابر میزان درون تایر خودرو است. این فشار هوای بالاست که قدرت چرخ‌های هواپیماها را تامین می‌کند.

    البته مراحل ساخت تایر هواپیما شامل مواد محکمتری از لاستیک یک خودروی معمولی است، اما قدرت ترکیبات لاستیکی در درجه اول به جای اینکه در برابر ضربه در زمان فرود مقاومت کند، باعث تورم پرفشار می‌شود.

    چرخ‌های هواپیما معمولا بزرگ نیستند، برای مثال چرخ‌های بوئینگ 737 دارای 69 سانتی‌متر قطر و عرض 20 سانتی‌متر است و بر روی یک رینگ 38 سانتی‌متری قرار دارند. این اندازه بسیار کوچکتر از لاستیک یک تریلی بوده که قطر آن بیش از یک متر و عرض آن 50 سانتیمتر است. اما چرخ هواپیما به دلیل کابل‌های نایلونی یا یک پلیمر مصنوعی به نام آرامید که در زیر آج جاسازی شده‌اند، بسیار قدرتمندتر است.

    طبق قوانین هوانوردی، چرخ‌های هواپیما باید بتواند تا چهار برابر فشار ارزیابی شده برای آن‌ها را حداقل تا سه ثانیه تحمل کنند و قوی‌ترین چرخ‌ها می‌توانند فرود با سرعت حداکثر 463 کیلومتر را طاقت بیاورند.

    الگوی آج ساده که عمدتا برای جلوگیری از سر خوردن هواپیما طراحی شده و کابل‌های تقویت‌کننده که در زیر آن‌ها تعبیه شده‌اند، به تایرهای هواپیماهای مسافربری اجازه می‌دهند تا بتوانند با سرعت بالا روی سطح فرود آمده و روی باند کشیده شوند. این کشیده شدن، عامل دودی است که معمولا در زمان فرود برخی هواپیما دیده می‌شود. بیشتر حوادث پارگی لاستیک‌ها در زمان همین فرآیند فرود اولیه رخ می‌دهند که طی آن، چرخ‌ها کشیده شده و نمی‌چرخند.

    با این‌حال نیز، چرخ‌های هواپیما تا 500 فرود قابل استفاده هستند و پس از آن تحت ترمیم و اصلاح قرار می‌گیرند که با این شیوه، تایر هواپیما تا هفت برابر عمر اولیه‌اش قابل استفاده خواهد بود.

    البته ترکیدن چرخ هواپیما گاهی پیش می‌آید که اغلب دلیل آن، میزان کم باد است. اما هواپیماهای بزرگی مانند ایرباس A380 معمولا بیش از 20 تایر دارند که ثبات کافی را برای یک فرود ایمن بر روی باند فراهم می‌کنند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.