• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • واگذاری‌های سه سال اخیر کاری بود، کارستان

    تقدیمی هدف:

    واگذاری‌های سه سال اخیر کاری بود، کارستان

    واگذاری 1420 میلیاردریال سهم به بخش خصوصی در15سال | امسال 20عرضه انجام می شود

    ss

    اقتصاد > اقتصاد کلان – رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: طی سه سال گذشته در زمینه برگزاری مزایده‌ها، کار بسیار بزرگی در دولت انجام شده است.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف  میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در خرداد ماه سال 1380 تا به امروز، نزدیک به یک هزار و 111شرکت در لیست واگذاری ها به بخش خصوصی قرار گرفته اند.

    به گفته وی تا امروز حدود 49 درصد این شرکت ها واگذار شده اند، دولت در 11 درصد موارد به دنبال واگذاری نیست و 11 درصد دیگر نیز از لیست واگذاری خارج شده‌اند.

    وی افزود: از ۲۹ درصد باقی‌مانده ۱۱ درصد قابلیت واگذاری ندارند و ۱۸ درصد باقی‌مانده که ۲۰۰ شرکت هستند امسال در دستور کار ما قرار دارند. مشخص است که در این مورد از برنامه عقب هستیم و البته همه گذشتگان ما نتوانستند در این مورد کارشان را مطابق برنامه انجام دهند و ما هم در انجام وظایف‌مان طوری عمل نکردیم که تا پایان سال ۱۳۹۳ خصوصی‌سازی را تمام کنیم و همچنان ۲۰۰ شرکت برای واگذاری داریم و علاوه بر آن ۱۱۶ شرکت دیگر هم در لیست وجود دارد که احتمال می‌رود نتوانیم آنها را واگذار کنیم.

    پوری حسینی با بیان این که طی سه سال گذشته از نظر برگزاری مزایده ها، کار بسیار بزرگی در این سازمان انجام شده است، ادامه داد: تا پایان سال 1394 تعداد 49 میلیون و 132 هزار و 251 نفر در سهام عدالت ثبت نام شدند و از ابتدای امسال، دیگر مجوزی برای ثبت نام نداشتیم.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی با ارائه اماری از کل واگذاری ها ادامه داد: واگذاری های انجام شده در طول 15 سال گذشته در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده که 300 میلیارد ریال آن در قالب واگذاری به عموم مردم (اعم از مزایده، سهام تدریجی و سهام ترجیحی)، 300 میلیارد ریال در قالب رد دیون و 300 میلیارد ریال دیگر در قالب سهام عدالت بوده است.

    وی گفت: هم اینک 60 شرکت سرمایه‌پذیر داریم که تا امروز 49 مورد آنها قیمت‌گذاری شده اند و سهامشان به مشمولان تخصیص یافته است.

    وی اضافه کرد: حدود 110 هزار میلیارد ریال متعلق به 11 شرکت باقی مانده است که البته برخی از آنها وضعیت نامطلوبی داشته و سودی ندارند و یا زیان انباشته دارند که از جمله آنها می توان به پالایشگاه نفت آبادان، شرکت های خدمات بازرگانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در مقابل، 300 هزار میلیارد ریال سهام شرکت ها برای سهام عدالت قیمت‌گذاری شده که البته در بین آنها نیز برخی شرکت‌های کم بازده، کم‌سود‌ده و زیان‌ده (مانند شرکت دخانیات) نیز وجود دارند.

    وی درباره‌ شرکت‌هایی که قیمت‌گذاری شده‌اند نیز گفت: برای چیزی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری صورت گرفته که داخل این مبلغ همه سهام‌های خوب و عالی نیستند، بلکه بعضی از آنها کم‌بازده و بعضا زیان‌ده هستند مثل شرکت دخانیات که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به دخانیات است و سودی هم تولید نمی‌کند. در مقابل شرکت‌هایی با P/E دو، سه، چهار، پنج وجود دارند که جور بقیه را می‌کشند و آبروداری می‌کنند.

    وی افزود: تا امروز ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود به خزانه واریز کردیم. البته آنچه که از شرکت‌ها گرفته‌ایم بیش از این مبلغ بوده، در مقابل طی مصوبه موجود ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر هم باید از شرکت‌های سرمایه‌پذیر بابت مشمولین سهام عدالت بگیریم. اگر موفق شویم این مبلغ را اخذ کنیم ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز خواهیم کرد.

    پوری حسینی با بیان این‌که مطمئن نیست این ۶۰۰۰ میلیارد تومان به طور کامل اخذ و به خزانه واریز شود، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته به ازای مبلغی که به خزانه ریخته‌ایم بابت افزایش سرمایه رفته، چرا که آقایان در افزایش سرمایه شرکت کردند و ما هم مجبور بودیم در افزایش سرمایه شرکت کنیم. در نتیجه احتمال دارد ما حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب مشارکت در افزایش سرمایه از دست دهیم، لذا این عدد قطعی نیست.

    وی افزود: البته این‌طور نیست که موعد همه این ۶۰۰۰ میلیارد تومان نرسیده باشد، متاسفانه بعضی‌ها هم موعدش گذشته و ما نتوانسته‌ایم مبلغ مورد نظر را از آنها بگیریم، چراکه بعضی از شرکت‌ها مشکلاتی دارند. مثلا مپنا که ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان پول سهام عدالت را نداده به ما فشار می‌آورد که این مبلغ را از او نگیریم و می‌گوید از دولت طلبکار هستیم در نتیجه شما این مبلغ را تهاتر کنید. ما هم که تهاتر بلد نیستیم خودشان را باید این کار را کنند. پالایشگاه نفت بندرعباس نیز چنین وضعیت دارد.

    رییس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: با فرض این‌که ما در این ۶۰۰۰ میلیارد تومان حداکثر ۱۰۰۰ میلیارد تومان را در افزایش سرمایه از دست دهیم ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان سود از بابت مشمولین سهام عدالت برآورد کردیم که تا پایان سال به خزانه واریز شود. امکان دارد در پایان سال مبلغی بیش از این یا بیشتر از این به خزانه واریز شود، چرا که این عدد یک مقدار برآوردی است.

    پوری حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این آزادسازی ظاهرا نزدیک انتخابات ریاست جمهوری قرار است انجام شود و از این طریق تبلیغات صورت گیرد، تاکید کرد: بخشی از کار از دست ما خارج است، چرا که ما زمان انتخابات را تعیین نکرده‌ایم. از طرفی زمان سررسید ۱۰ ساله سهام عدالت که تصادفا با زمان انتخابات تقریبا یکی شده را هم ما انتخاب نکردیم و اصلا قصد تبلیغی وجود ندارد، ولی شهادت می‌دهم که دوستان یک تفکیک زمانی قائل شدند تا تصمیم‌گیری‌ها تحت‌الشعاع انتخابات نباشد که اتفاق زشت و مشمئزکننده‌ای که در سال‌های پیش رخ داد، اتفاق نیفتد.

    وی افزود: ما حداکثر فشار را تحمل می‌کنیم که این شائبه‌ها پیش نیاید یا باید با ما همکاری شود که زودتر از انتخابات این کار را انجام دهیم یا این‌که دیرتر انجام شود که انتخابات گذشته باشد، ولی در آن صورت از من نپرسید که چرا آزادسازی سهام عدالت دیر شد.

    رییس سازمان خصوصی سازی درباره‌ی واگذاری‌ها در چند سال اخیر توضیح داد: از نظر ما همین مقدار که فروخته شده کار مهمی بوده است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.