• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • برجام برای روحانی پیروزی نمی آورد

    تقدیمی هدف:

    برجام برای روحانی پیروزی نمی آورد/ماجرای نمایندگان ستاره‌دار

    نماینده مردم تبریز در مجلس که روزگاری استاندار دولت دهم بود نکات مهمی را در مورد فراکسیون ولایت؛ حال و آینده سیاسی لاریجانی و تاثیر برجام در انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد.

    خبرگزاری هدف، گروه سیاست: احمد علیرضا بیگی متولد سال ۱۳۴۲ در ارومیه، از سال ۱۳۵۹ و به دنبال تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی، وارد فعالیت در این کمیته‌ها شد و در سال ۱۳۶۰، در حالی که تنها ۱۸ سال داشت، فرماندهی کمیته شاهین‌دژ را عهده‌دار شد. در سال ۱۳۷۰ و پس از تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وی به عنوان اولین فرمانده انتظامی استان جدید اردبیل منصوب و مشغول به خدمت شد. فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی و ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از سوابق و مسئولیت‌های بعدی علیرضابیگی است. وی همچنین فرماندهی انتظامی استان‌های اصفهان و فارس و سمت مشاور وزیر کشور در دولت نهم را عهده‌دار بوده است. علیرضابیگی در شهریور سال ۱۳۸۷ به عنوان یازدهمین استاندار آذربایجان شرقی در جمهوری اسلامی منصوب شد و فعالیت خود را در این سمت آغاز کرد. مدیریت حادثه تلخ زلزله مرداد سال ۱۳۹۱ در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان از جمله مهم‌ترین تجارب وی در مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی است. وی هم اکنون نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی و عضو فراکسیون ولایت است.

    وی معتقد بود حال تولید و صنعت در استان آذربایجان شرقی خوب نیست و آمارهای مراکز رسمی در مورد کاهش نرخ بیکاری از ۱۲ درصد به ۶.۶ درصد آبکی است. زیرا تمام پروژه های عمرانی در این استان خوابیده است.

    علی رضا بیگی گفت: حتی با توزیع عادلانه ۱۷ هزار میلیارد تومان بین واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مشکل تولید حل نمی شود زیرا کارخانه ها مملو از کالا است اما مردم قدرت خرید این کالاها را ندارند، دولت باید فکری به حال قدرت خرید مردم کند.

    وی گفت:حدود ۱۸ ماه پیش رئیس جمهور در سفر خود به پروژه آزادراه تبریز -بازرگان را کلنگ را زدند اما تا کنون حتی یک بیل خاک جابجا نشده است.

    عضو فراکسیون ولایت با انتقاد از عدم تعیین چارچوب های فراکسیون ولایت معتقد بود این عدم تعیین چارچوب ها موجب شده مستقلان بتوانند در زیر مجموعه فراکسیون ولایت تعریف شوند.

    عضو فراکسیون ولایت ادامه داد: هر چه به مقطع انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم امکان تجزیه و تفکیک فراکسیون ولایت افزایش می یابد که تشکیل فراکسیون مستقلان یکی از نشانه های آغاز این تجزیه است.

    بیگی در خصوص نامه جنجالی مطهری نیز گفت: نمایندگان در نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستار عزل و برکناری آقای مطهری شدند زیرا ایشان نمی تواند حرمت نقش نایب رئیسی مجلس را حفظ کند.

    عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس معتقد است برنامه ششم توسعه، دولت‌مدارانه است و تلاش می کند همه اختیارات را در دولت متمرکز کند.

    وی همچنین از ماده ای در لایحه برنامه که سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده را نادیده می گیرد انتقاد کرد و گفت: دولت در چند سال گذشته کاری برای عرضه کردن در شهرها نداشت و از این جهت در تنگنا بود زیرا بیشتر فعالیت های عمرانی و آبادانی در شهر روی دوش شهرداری ها بود. به همین دلیل تلاش کرد بودجه شهرداری ها را کاهش دهد. کمیسیون شوراها این ماده از برنامه ششم را حذف کرده است.

    عضو فراکسیون ولایت مجلس معتقد بود؛ واکنش مجلس در موضوع فیش های حقوقی، واکنش مقبولی در میان مردم نیست. مجلس به نحوی ملاحظه دولت را کرد زیرا دولت خود را برای امتحانی بزرگ در سال ۹۶ آماده می کند. به همین دلیل مجلس امتیازاتی به دولت داده است.

    وی معتقد بود جریان اصولگرایی در حال پالایش درونی است و گفت: اگر آقای ناطق نوری و لاریجانی را با هم قیاس کنیم، نقطه اشتراکشان این است که دیگر در جرگه اصولگرایی نیستند. اینکه اصلاح طلب هستند یا نه، جای بحث است.

    بیگی گفت: انتخابات سال ۹۴ تحت تاثیر شور و غوغای کاذبی بود که از برجام ایجاد شده بود اما برجام امروز، برجام سال ۹۴ نیست. امروز ناکارآمدی برجام ثابت شده است. تاثیرگذاری برجام در انتخابات ۹۶ متفاوت از انتخابات ۹۴ خواهد بود. برجام، برای آقای روحانی پیروزی نخواهد آورد. آقای روحانی با تمرکز بر شکاف ها و مدیریت گسل ها درختی را آب می دهد که جماعتی را به عنوان پایگاه رای خود داشته باشد.

    استاندار دولت دهم با گفت: استانداران، بخشداران و فرمانداران موفق دولت قبل نمایندگان ستاره دار مجلس هستند.

    متن کامل مصاحبه با نماینده مردم تبریز به شرح زیر است:

    شما پیش از این استاندار استان آذربایجان شرقی بودید وضع صنعت و تولید را در پسا برجام در این استان چطور ارزیابی می کنید؟

    استان آذربایجان شرقی استانی صادرات محور است و صنایع قطعه سازی خودرو و صنایع مواد غذایی در این استان فعال هستند. میزان صادرات غیرنفتی در این استان در سال ۸۴ یک میلیارد دلار بود که در سال ۹۱ به ۲.۲ میلیارد دلار افزایش یافت، این رشد ناشی از سرمایه گذاری بود. در حالی دولت در سال ۹۰ نرخ بیکاری را در آذربایجان شرقی ۱۲ درصد اعلام کرد که آن زمان در استان آذربایجان شرقی پروژه های بزرگ سدسازی، احداث مسکن مهر و مسکن روستایی اجرا می شد و علیرغم همه این سرمایه گذاری ها نرخ بیکاری ۱۲ درصد بود لیکن در سال ۹۴ بنابر اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری در شرایطی که هیچ یک از این فعالیت ها صورت نمی گیرد به ۶.۶ درصد کاهش یافته است که حکایت از غیرواقعی بودن آمار دارد.

    در سال ۹۰ در شرایطی آمار بیکاری در آذربایجان شرقی ۱۲ درصد بود، که ۱۰۰ هزار مسکن روستایی و ۱۲۰ هزار مسکن مهر، آزادراه بزرگ ۳۰۰ کیلومتری زنجان به تبریز و پل میانگذر دریاچه ارومیه تاسیس شد اینها فرصت های فوق‌العاده‌ای برای اشتغال در استان بود، بنابراین در شرایطی که در سال ۹۴ همه این فعالیت ها تعطیل است اعلام نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی نشان از آبکی بودن آمارها دارد. مسئولان اعلام می کنند مهاجرت‌ها از آذربایجان شرقی موجب کاهش نرخ بیکاری شده است ما قبول داریم که مهاجرت وجود داشته اما نه تا این حد که نرخ بیکاری به این شدت کاهش یابد.

    فضای اقتصادی کشور به نحوی است که تولید به هیچ عنوان منفعت‌زا نیست و هیچ آدم عاقلی ثروت خود را روی تولید متمرکز نمی کند علت این است که قاچاق و ورود جنس خارجی، بی رویه و پرقدرت انجام می شود. در کشور ما قاچاق بیداد می کند و تولید داخلی را تهدید می کند، هزینه تولید بالاست و امکان رقابت با محصول خارجی برای تولیدکنندگان وجود ندارد. این موضوع سبب از بین رفتن فرصت های شغلی در سراسر کشور شده است.

    دولت بنا دارد ۱۷ هزار میلیارد تومان میان واحدهای تولیدی توزیع کنداین کار مشکلی را حل نمی کند زیرا محصولات در کارخانه های صنعتی تا سقف چیده شده مردم قدرت خرید ندارند و کالاها به فروش نمی رود

    دولت بنا دارد ۱۷ هزار میلیارد تومان را در میان واحدهای تولیدی مستعد توزیع کند ولی موضوع این است که ما مشکل تولید نداریم. محصولات در کارخانه های صنعتی تا سقف چیده شده مردم قدرت خرید ندارند و کالاها به فروش نمی رود حتی اگر این ۱۷ هزار میلیارد تومان هم به درستی توزیع شود مشکل اشتغال حل نمی شود زیرا بازار، خریدار این محصولات نیست، بازار طالب محصولات خارجی است. خریدن جنس خارجی به مراتب به صرفه تر است زیرا دلار به قیمت واقعی عرضه نمی شود. لذا سفرهای تفریحی به ترکیه افزایش یافته است به این دلیل که اگر مردم به کیش سفر کنند ۳۵۰۰ تومانشان به اندازه ۳۵۰۰ ارزش دارد اما اگر به خارج از کشور سفر کنند ۳۵۰۰ تومان شان به اندازه یک دلار ارزش دارد. نتیجه این رانت از بین رفتن فرصت‌های شغلی در واحدهای تولیدی کشور است.

    صنعت ساختمان از کار افتاده و در حوزه ساختمان هیچ فعالیتی صورت نمی گیرد تعداد پروانه های ساختمانی که امروز صادر می شود اگر با گذشته مقایسه کنیم متوجه این تفاوت‌ها خواهیم شد. کارخانه های تولید مصالح ساختمانی تعطیل شده اند و کارگران بیکار شده اند. شاهد رکود کامل صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن هستیم کارگران ساختمانی بیکارند و هر روز دست خالی به خانه هایشان بازمی‌گردند.

    شاهد از کار افتادن کارخانه ماشین سازی هستیم. به بهانه خصوصی‌سازی نیروهای شرکت را تعدیل کرده اند. حدود ۱۸ ماه پیش رئیس جمهور در سفر خود به پروژه آزادراه تبریز -بازرگان را کلنگ را زدند اما تا کنون حتی یک بیل خاک جابجا نشده است.

    برای ریاست مجلس دو گزینه در صحن علنی مجلس مطرح بودند آقای لاریجانی با رای اصول‌گرایان و مستقلان در قالب فراکسیون ولایت توانست برکرسی ریاست مجلس تکیه بزند اما تاکنون جلسات فراکسیون ولایت تشکیل نشده است. سرنوشت این فراکسیون چه خواهد شد؟

    نقاط مشترک اعضای فراکسیون ولایت بسیار محدود است که همین امر موجب انشقاق بین آنها شده است. کارکرد فراکسیون ولایت به دست آوردن رای برای آقای لاریجانی بود کما اینکه بعد از انتخاب آقای لاریجانی به ریاست مجلس جلسات فراکسیون تشکیل نشده و چارچوب اصلی فراکسیون مشخص نیست. عدم تعیین چارچوب های اصلی فراکسیون ولایت موجب شده تا اعضای فراکسیون مستقلین اعلام کنند که آقای لاریجانی معتقد است فراکسیون مستقلین باید زیرمجموعه فراکسیون ولایت قرار گیرد. به نظر می رسد مدلی مثل فراکسیون رهروان مد نظر آقای لاریجانی باشد.

    کارکرد فراکسیون ولایت به دست آوردن رای برای آقای لاریجانی بود کما اینکه بعد از انتخاب آقای لاریجانی به ریاست مجلس جلسات فراکسیون تشکیل نشده و چارچوب اصلی فراکسیون مشخص نیست

    در انتخابات ریاست مجلس دو قطبی در میان نمایندگان ایجاد شد، جمع زیادی از نمایندگان نقطه مشترکشان این بود که رو در روی اصلاحات که نمادش آقای عارف بودقرار داشتند. چون گزینه ای غیر از آقای لاریجانی هم در طرف اصولگرایان نبود، وی توانست رای اکثریت را برای ریاست مجلس به دست آورد.   فراکسیون ولایت، هر چقدر به مقطع انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، به مرحله تجزیه و تفکیک نزدیکتر خواهد شد. تشکیل فراکسیون مستقلین نیز یکی از نشانه‌های این تفکیک و تجزیه است.

    اصولگرایان به دنبال تشکیلات حداکثری هستند ولی موضوعاتی پیش خواهد آمد که اجازه نخواهد داد ما بیش از این کلی گویی کنیم و مجبور خواهیم شد بر مصادیق ورود کنیم.

    نظر شما به عنوان یکی از اعضای فراکسیون ولایت در مورد نامه اخیر علی مطهری به وزیر دادگستری پیرامون فایل صوتی آیت الله منتظری چیست؟

    نایب رئیس مجلس عنوانی است که فرد نمی تواند نماینده بودنش را از آن تفکیک کند و بگوید من صحبتی می کنم که ربطی به نایب رئیس مجلس بودن ندارد و از جایگاه یک نماینده صحبت کرده ام. این که ما شاهد باشیم نایب رئیس مجلس هجویات رسانه های خارجی را تکرار می کند و برای آنها سوژه سازی می کند و درون نظام به عنوان اپوزیسیون نظام نقش آفرینی می کند برای ما سخت است. نمی توان هم به عنوان اپوزیسیون نظام و هم نایب رئیسی مجلس نقش آفرینی کرد. ایشان تلاش کرد نایب رئیسی مجلس و نمایندگی مجلس را از هم تفکیک کند اما به هیچ وجه این دو از هم قابل تفکیک نیست. نمایندگان در نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستار عزل و برکناری آقای مطهری شدند زیرا ایشان نمی تواند حرمت نقش نایب رئیسی مجلس را حفظ کند و با رفتار و گفتارهایش سوژه درست می کند.

    آقای مطهری نمی تواند هم به عنوان اپوزیسیون نظام و هم نایب رئیسی مجلس ایفای نقش کندایشان به جای اینکه در نقش یکی از مسئولین نظام عمل کند به جای اپوزیسیون رفتار می کند این کارکرد خطرناک است و به مصلحت مجلس نیست.

    مهمترین لایحه ای که دولت یازدهم به مجلس دهم تقدیم کرد لایحه برنامه ششم توسعه بود نظر شما در خصوص این لایحه چیست؟

    ما انتظار داشتیم محوریت برنامه ششم بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد، اما این برنامه مجموعه احکامی است که مشکلات اجرایی دستگاه های اجرایی را حل می کند و در واقع منظومه ای برای حل مشکلات دستگاه های اجرایی است. برنامه ششم توسعه، دولت‌مدارانه است و تلاش می کند همه اختیارات را در دولت متمرکز کند. لایحه برنامه ششم از نظر ما برنامه نیست. طبیعتا هر برنامه ای باید افق داشته باشد. افق برنامه ششم باید اقتصاد مقاومتی باشد، اما اینطور نیست. این انسجام در برنامه دیده نمی شود.

    برنامه ششم توسعه، دولت‌مدارانه است و تلاش می کند همه اختیارات را در دولت متمرکز کند

    سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم جزو درآمدهای عمومی محسوب شده است بدین ترتیب شوراهای شهر نقشی در توزیع این منابع ندارند بلکه شوراهای برنامه ریزی استان ها سهمی برای شهرداری ها و فعالیت هایشان منظور می کنند مثل کاری که در مترو صورت می گیرد. همانطور که دولت سهم مترو را سال ها نداده است می تواند در سال های آینده سهم شوراها از مالیات بر ارزش افزوده هم ندهد.

    دولت در چند سال گذشته کاری برای عرضه کردن در شهرها نداشت و از این جهت در تنگنا بود زیرا بیشتر فعالیت های عمرانی و آبادانی در شهر روی دوش شهرداری ها بود. به همین دلیل تلاش می کند بودجه شهرداری ها را کاهش دهد. کمیسیون شوراها این ماده از برنامه ششم را حذف کرده است. دولت در برنامه ششم برای مترو چیزی ندیده است در حال که در برنامه پنجم مواد خوبی در خصوص مترو وجود داشت. البته کمیسیون های تخصصی این موضوعات را به این راحتی رها نمی کنند که بدون متولی باشد.

    نظر شما در مورد نوع رابطه مجلس دهم و دولت یازدهم چیست؟

    اولین فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه ای که خدمت ایشان رسیدیم این بود که در جایگاه مجلس با قدرت عمل کنیم، این موضوع هیچ منافاتی با رفاقت و دوستی با دولت ندارد. در مجلس نهم، برجام با اهمال هایی به تصویب رسید و مجلس نتوانست نقش خود را ایفا کند. چه بسا برجام در صورت بررسی دقیق هم به تصویب می رسید اما همه می فهمیدند که چه اتفاقی افتاده است بالاخره وکیل الدوله بودن برای همه وقایع و زمان ها مذموم است.

    رهبری در دیدار اخیرشان با دولت به مناسبت هفته دولت مجددا روی موضوع فیش های حقوقی تاکید کردند و فرمودند از این موضوع نگذریم، اعتماد عمومی  لطمه دیده است. با توجه به این فرمایشات انتظار داشتیم با وزیری که مسئولیت این کار را برعهده داشت، برخورد شود، اما این کار صورت نگرفت در واقع فقط گزارشی را مرکز پژوهش ها و بعد از آن دیوان محاسبات ارائه داد و از دولت خواستیم ظرف شش ماه نظام جامع حقوق و دستمزد را به مجلس ارائه دهد.

    آیا مجلس در موضوع فیش های حقوقی نجومی به وظیفه خود عمل کرد؟

    در موضوع فیش های حقوقی، افرادی که قصور کردند باید توبیخ شوند. در گزارشی که دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه ارائه داد، اعلام شد که کمیسیون برنامه و بودجه یک سال قبل از افشا شدن پرونده فیش های نجومی به وزیر اقتصاد اعلام کرده است که برخی قوانین و آیین نامه ها باعث می شود مشکلی بزرگ در پرداخت ها برای دولت ایجاد شود.

    واکنش مجلس در موضوع فیش های حقوقی، واکنش مقبولی در میان مردم نیست. مجلس به نحوی در این موضوع ملاحظه دولت را کرد زیرا دولت خود را برای امتحانی بزرگ در سال ۹۶ آماده می کند. به همین دلیل امتیازات و فرصت هایی به دولت داده شده است.

    واکنش مجلس در موضوع فیش های حقوقی، واکنش مقبولی در میان مردم نیست. مجلس به نحوی ملاحظه دولت را کرد زیرا دولت خود را برای امتحانی بزرگ در سال ۹۶ آماده می کند. اگر خلاء هایی در قوانین مربوط به پرداخت حقوق ها از گذشته وجود داشته است، ما باید مصادیق چنین دریافت هایی را از گذشته داشته باشیم ولی تا به حال چنین مصادیقی اعلام نشده است. اگر در دولت گذشته بسترهایی برای دریافت چنین حقوق هایی وجود داشت، مدیران ما خیلی عزت نفس داشتند که با وجود اینکه می توانستند، چنین حقوق هایی را دریافت نکردند.

    حقوق شما دردوران استانداری تان چقدر بود؟

    حقوق استانداری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود اما من برای اینکه دیدم دریافتی ام از دولت کمتر از دریافتی ام از نیروی انتظامی است، ترجیح دادم که دریافتی ام از نیروی انتظامی ادامه پیدا کند. زیرا بنده از نیروی انتظامی مامور به وزارت کشور شدم.

    آقای لاریجانی با حمایت لیست امید در انتخابات قم شرکت کرد و بعد با حمایت اصولگرایان به ریاست مجلس رسید این رفتار دوگانه را چطور ارزیابی می کنید؟

    آقای لاریجانی در جریان انتخابات سال ۸۴ به عنوان برایند اراده‌ی اصولگرایی در صحنه انتخابات حاضر شد و در مرحله اول هم از دور خارج شد. آقای ناطق نوری به عنوان برآیند جریان اصولگرایی در سال ۷۶ در برابر اصلاح طلبان سقوط داشت که حالا وقتی به سرنوشت این دو نگاه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که این دو در پایگاه اصولگرایی نیستند و حتی آقای لاریجانی از لیست امید در انتخابات شرکت کرد.

    اگر آقای ناطق نوری و لاریجانی را با هم قیاس کنیم، نقطه اشتراکشان این است که دیگر در جرگه اصولگرایی نیستند. اینکه اصلاح طلب هستند یا نه، جای بحث است. در واقع، جریان اصولگرایی در حال تجربه پالایش درونی است. جریان اصولگرایی در انتخابات تهران نتوانست گفتمانی را ارائه کند که مورد اقبال مردم قرار گیرد و به واقع این گفتمان در انتخابات مجلس نتوانست به عنوان گفتمان برتر مسلط شود.

    اگر آقای ناطق نوری و لاریجانی را با هم قیاس کنیم، نقطه اشتراکشان این است که دیگر در جرگه اصولگرایی نیستند. اینکه اصلاح طلب هستند یا نه، جای بحث استاگر جریان اصولگر در بیان ایده و آرمان های خود و اغناء توده های مردم نتواند اقدامی انجام بدهد، سرنوشتی حداقلی در انتخابات ۹۶ خواهد داشت.

    خیلی ها معتقدند انتخابات ۹۶ صحنه تقابل برجامی ها و مخالفان برجام است. نظر شما چیست؟

    این نظر درست است. در مجلس صف کشی میان برجامی ها و مخالفان برجام وجود دارد. مردم هم با این نگاه  در انتخابات شرکت می کنند اما قاطبه مردم روبروی برجام خواهند ایستاد زیرا برجام دستاوردی نداشته است. انتخابات سال ۹۴ تحت تاثیر شور و غوغای کاذبی بود که از برجام ایجاد شده بود اما برجام امروز، برجام سال ۹۴ نیست. امروز ناکارآمدی برجام ثابت شده است. تاثیرگذاری برجام در انتخابات ۹۶ متفاوت از انتخابات ۹۴ خواهد بود.

    پیش بینی شما در خصوص انتخابات سال ۹۶ چیست؟

    آنچه می شود از فضای امروز مردم از جایگاه دولت و آقای روحانی می توان برآورد کرد، این است که تا قبل از این مردم سرنوشت هر دولتی را ۸ ساله برآورد می کردند اما امروز به این باور رسیده اند که امکان دارد عمردولتی نیز ۴ ساله باشد.

    برجام، برای آقای روحانی پیروزی نخواهد آورد. آقای روحانی با تمرکز بر شکاف ها و مدیریت گسل ها درختی را آب می دهد که جماعتی را به عنوان پایگاه رای خود داشته باشد. مثل ماجرای مینوخالقی و مسئله کنسرت ها.

    برجام، برای آقای روحانی پیروزی نخواهد آورد. آقای روحانی با تمرکز بر شکاف ها و مدیریت گسل ها درختی را آب می دهد که جماعتی را به عنوان پایگاه رای خود داشته باشد. مثل ماجرای مینوخالقی و مشکل کنسرت هادولت به دنبال ایجاد گسل ها و شکاف هایی است که به واسطه آن بتواند برخی موضوعات را به گروههای انقلابی نسبت دهد. در ماجرای اسیدپاشی اصفهان که دولت تلاش کرد جماعتی را که بیشترین دلدادگی را به اسلام و انقلاب دارد در مقابل فلش اتهام قرار دهد، در پرونده بورسیه ها هم جریان اصولگرایی را در مقابل فلش اتهام رانت خواری قرارداد که در پایان مشخص شد تمام این سیاسی بازی ها و اتهامات بی اساس بوده است.

    حتی در ماجرای مینوخالقی شورای حکمیت حق را به شورای نگهبان داد اما دولت تلاش می کند اینها را به عنوان جنجال هایی نشان دهد تا ذهن مردم را از برجام منحرف کند.

    در مورد برجام، مقام معظم رهبری نوروز ۹۵ جان کلام را بیان کردند و فرمودند «برجام، خسارت محض است».برجام چیزی نیست که بتوان توسعه کشور و رفع مشکلات را با تکیه بر آن برطرف کنیم. باید بر توان داخلی تکیه کنیم.

    بنا بود که بخش قابل توجهی از موتور توسعه کشور از طریق سرمایه گذاری خارجی به راه بیفتد، اما برجام نشان داد روی سرمایه گذاری خارجی بیش از ۲۰ درصد، آن هم در حوزه پتروشیمی و خودروسازی نمی توان حساب کرد. ما باید روی سرمایه گذاری و توان داخلی تکیه کنیم.

    به نظر شما دولت در سال پایانی فعالیت خود از چابکی لازم برای به حرکت در آوردن چرخ توسعه کشور برخوردار است؟

    کسانی که امروز در دولت بر سر مسئولیت هستند، از ابتدا وزیر بودند. آقای نعمت زاده از ۲۸ سالگی وزیر بوده است. آقای زنگنه از ۳۰ سالگی وزیر بوده است. اینها هیچکدام سطوح پایین مسئولیت را تجربه نکرده اند. در واقع اینها پهلوانان دوران ۷ تومنی بودند که هنوز در چارچوب های اقتصاد غیر واقعی آن زمان قرار دارند و نمی توانند قبول کنند که امروز اقتصاد شرایط دیگری دارد.

    هر یک از وزرا چرخه فعالیت اقتصادی شخصی برای خودشان دارند که در موقع تصمیم گیری منافع شخصیشان را در نظر می گیرند. آقای نعمت زاده عضو هیئت مدیره شرکت های پتروشیمی است و در وزارت صنعت معدن و تجارت حضور دارد.

    برخی معتقدند اراده ای در مجلس وجود دارد که افراد شاخص دولت قبل مسئولیت های مهمی نداشته باشند، نظر شما چیست؟

    استانداران، بخشداران و فرمانداران موفق دولت قبل نمایندگان ستاره دار مجلس هستند

    استانداران، بخشداران و فرمانداران موفق دولت قبل نمایندگان ستاره دار مجلس هستند. به عنوان مثال من برای کمیسیون اقتصاد ثبت نام کردم و با توجه به سابقه ام در حوزه اقتصاد فکر می کردم می توانم در کمیسیون اقتصاد فرد موثری باشم اما تعداد اعضای کمیسیون اقتصاد ۴ نفر بیشتر از استاندارد قانونی بود.

    آقای مطهری ماموریت داشت افرادی را از عضویت در کمیسیون اقتصاد منصرف کند. با بنده صحبت کردند. من بر حضورم در کمیسیون اقتصاد پافشاری کردم. اما بعد از آنکه لیست هیئت رئیسه منتشر شد، دیدم که اسم بنده حذف شده و ۳ نماینده دیگری هم انتخاب دومشان کمیسیون اقتصاد بوده، جایگزین شده اند که این امر با آئین نامه داخلی مجلس مغایرت داشت.

    بنده در صحن اعتراض کردم، آقای لاریجانی وارد دانست و دوباره هیئت رئیسه تشکیل جلسه داد. آن ۳ نفر از کمیسیون بیرون گذاشته شدند، مجدداً رای گیری شد اما باز هم من نتوانستم رای مورد نیاز را برای حضور در این کمیسیون به دست بیاورم و در کمیسیون شوراها حضور یافتم.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.