• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • کدخدایی:شورای نگهبان استفساریه مجلس درباره نظارت استصوابی را رد کرد

    تقدیمی هدف:

    کدخدایی:شورای نگهبان استفساریه مجلس درباره نظارت استصوابی را رد کرد/واکنش به احتمال ردصلاحیت قالیباف

    سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان برای اعلام نظر درباره برگزاری انتخابات الکترونیک منتظر پاسخ وزارت کشور به نامه این شورا است.

    به گزارش خبرهدف ،عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز کشتار خونین 17 شهریور و شهادت امام محمدباقر(ع) به سالگرد فاجعه دردناک منا اشاره کرد و گفت: این فاجعه بی‌کفایتی آل‌سعود را به اثبات رساند.

    اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

    *طبق نامه وزارت کشور برای بررسی زوایای انتخابات الکترونیک چندین جلسه کارشناسی تشکیل شده و مباحث کیفی، ایمنی و امنیتی آن مورد بررسی قرار گرفت.

    *در تاریخ 15 شهریور نامه‌ای از سوی معاونت اجرایی و انتخاباتی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد تا به سوالات درباره دستگاه‌های شمارش آراء، نرم افزارها، شبکه‌ها، بانک‌های اطلاعاتی، ارتباطات و تبادل اطلاعات و پروتکل‌های امنیتی پاسخ داده شود.

    * شورای نگهبان اکنون منتظر پاسخ وزارت کشور به موارد مذکور است تا در جلسات آتی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک اظهارنظر کنیم.

    *{در رابطه با طرح استفساریه تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس } این طرح به نوعی درصدد کاهش اختیارات شورای نگهبان بود که اعضای محترم نسبت به آن ایراداتی را داشتند. این طرح حق اظهارنظر شورای نگهبان را درباره صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی محدود کرده بود و مغایر با اصل 99 قانون اساسی تشخیص داده شد؛ تفسیری که شورای نگهبان از اصل 99 داشت با توجه به واژه‌ای که در این مصوبه برای اولین بار تحت عنوان رای سالم به کار گرفته شده بود، دچار ابهام بود.

    *با توجه به اینکه واژ‌ه‌ای در مصوبه مجلس درباره طرح استفساریه اصل 52 قانون اساسی تحت عنوان «رای سالم» به کار رفته است، اعضای شورا معتقد بودند که سلامت رای در همه انتخاباتها محرز است و به اتفاق آرا نظرشان این بود که این بخش از طرح ابهام دارد و باید اصلاح شود که به مجلس نیز اعلام شده است.

    *{با اشاره به بررسی نامه‌های واصله از سوی دیوان عدالت اداری در این شورا } برخی از این نامه‌ها خلاف شرع بوده و برخی نیز هیچ مغایرتی نداشتند.

    *شورای نگهبان، طرح اصلاح تبصره ده ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشناخت.

    *{در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و همچنین مجلس دهم به برخی گفته شد که وارد عرصه انتخابات نشوند، چون رد صلاحیت خواهند شد}‌ این دروغ و کذب محض است. بررسی صلاحیت‌ها فاصله طولانی دارد.

    * در شورای نگهبان وقتی نتیجه منفی است، قبل از اعلام رسمی به خود فرد کاندیدا که حیثیتی در جامعه دارد مسئله مطرح می‌شود تا اگر مایل بود از انتخابات انصراف دهد، اما ما هیچ‌گاه از ماه ها قبل به مسئله صلاحیت‌ها و انتخابات ورود نمی‌کنیم. این مسئله نه وظیفه قانونی ماست و نه امکان عملی دارد هیچ گاه هم این مسئله مطرح نبوده است.*{در مورد تعهدنامه مالی FATF و اینکه آیا این تعهدنامه نیاز به تصویب جدید مجلس دارد یا خیر} آنچه تحت عنوان قرارداد FATF مطرح است، کارگروهی است که جهت مبارزه با پولشوئی فعالیت می‌کند که از سال 89 این مسئله مطرح شد.

    *در آن سال، با هدف ایجاد گشایش روابط مالی و بانکی کشورمان با سایر کشورها این تعهدنامه پذیرفته شد پس از آن، این طرح به تصویب مجلس رسید اما در آن زمان با اشکالات شورای نگهبان مواجه شد و مجلس با همکاری قوه قضاییه ایرادات شورا را رفع کرد و این تعهدنامه به تایید شورای نگهبان نیز رسید اما اکنون، طبق سندی که وزیر اقتصاد آن را به امضا رسانده است، باید اشکالات دو بندی که شورای نگهبان بر آن اعمال نظر دارد رفع شود و بر اساس همان سند، اجرای FATF در کشور، منوط به اجرای قانون اساسی است.

    *بر طبق قانون اساسی، جهت لازم‌الاجرای شدن، این تعهدنامه ابتدا باید به تصویب مجلس برسد؛ در غیر این صورت لازم‌الاجرا نخواهد بود.

    *{در مورد رد صلاحیت احتمالی قالیباف شهردار تهران در صورت نامزدی در انتخابات آینده} از الآن نمی‌توان در مورد آینده پیش‌گویی کرد و ما در زمان بررسی صلاحیت‌ها، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، حتماً در بررسی صلاحیت اشخاص اعمال خواهیم کرد.

    *{در مورد اینکه برخی نمایندگان خواستار استفساریه‌ای در خصوص قراردادهای نفتی جدید شده‌اند}آنچه که در هیئت وزیران مطرح است، این است که این قراردادها به عنوان قرارداد نفتی نیست بلکه ضوابطی است که بر قراردادهای نفتی آینده حاکم خواهد بود اما اگر مجلس در این خصوص مصوبه‌ای داشته باشد، مورد بررسی شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و قانون در سال 90 یا 91 در اساسنامه شرکت نفت، این اجازه را به دولت داده است که ضوابط مربوط به قراردادهای نفتی را خود دولت تعیین می‌کند و اگر مصوبه اخیر دولت در مورد قراردادهای نفتی به همین صورت بوده، مورد اشکال ما نیست اما این بدین معنی نیست که مجلس نتواند در مقام نظارت، اعمال نظارتی خود را انجام دهد.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.