• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • ظریف برای نیویورک تایمز چه نوشت؟

    تقدیمی هدف:

    ظریف برای نیویورک تایمز چه نوشت؟

    بین الملل > دیپلماسی – مقالۀ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در نیویورک تایمز

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف، متن کامل مقالۀ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در روزنامۀ آمریکایی نیویورک تایمز به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر، به این شرح است:

     

    محمد جواد ظریف – تهران – اين روزها شركتهاي روابط عمومي و تبليغاتي غرب كه ابايي از دريافت دلارهاي نفتي ندارند، فرصت بی سابقه ای برای رسیدن به درآمدهای هنگفت یافته اند. جدیدترین پروژه تبلیغاتی آنها اينست که ما را متقاعد سازند كه جبهه النصره، شاخه القاعده در سوريه، ديگر وجود ندارد و همانگونه که يكي از سخنگويان جبهه النصره در شبكه CNN، اعلام نموده است اين گروهِ تغيير نام داده،از تروريستهاي القاعده جدا شده و «معتدل» گشته‌است!

    این گونه تعصب و كوته فكري جاهليت را بعنوان چشم انداز روشنی برای قرن 21 عرضه مي دارند. ليكن مشکل مشتريان ثروتمند این مؤسسات تبلیغاتی، كه غالبا سعوديهایي هستند که جبهه النصره را حمایت گسترده مالی می کنند، اينست كه اسناد موجود در خصوص سياستهاي ويرانگر آنان قابل اصلاح، دستکاری و حذف نيست. چنانچه تاكنون ابهامي وجود داشت، صحنه‌هاي پخش شده از گردن زدن يك پسر بچه 12 ساله توسط اين باصطلاح «معتدلين» نمايش دلهره آوری از واقعيت موجود است.

    از حمله تروريستي 11 سپتامبر سال 2001 تاكنون، وهابيت جنگ طلب چند بار تغيير چهره داده اما در ايدئولوژي و مشي بنيادي آن تغييري حاصل نشده – خواه اين گروه طالبان باشد يا شاخه‌هاي بازتولیدشده القاعده و يا عناصر به اصطلاح دولت اسلامی، که نه دولت است و نه اسلامی. ميليونها نفر كه قساوت‌هاي جبهه النصره را تجربه كرده‌اند، داستان ساختگي جدايي جبهه النصره از القاعده را باور نخواهند كرد. سوابق نشان مي دهد كه تلاش براي تطهير جبهه النصره با اين هدف صورت مي گيرد تا ارسال دلارهاي نفتي به گروههاي افراطی در سوریه در سوريه كه تا قبل از اين با شيوه‌هاي پنهان صورت مي گرفت، در آینده بطور علني و آشكار انجام پذيرد و حتي برخي دولتهاي غربي را وسوسه نمايد تا از اين باصطلاح «معتدلين» حمايت نمايند. حضور غالب النصره در اتحاد فعلي مخالفين دولت سوريه درحلب، واقعیتی است که تمامی این تبلیغات را مردود می سازد.

    تلاش عربستان سعودي براي متقاعد ساختن ولی نعمتان غربي اش به حمايت از سياستهاي كوته بينانه اش برمبنایی باطل استوار شده كه فروبردن جهان عرب در آشوب بيشتر به نحوی به جمهوري اسلامي ايران ضربه مي زند. اين توهم كه بي ثباتي منطقه به «مهار» ايران كمك خواهد نمود و یا دشمنی ادعایی بين شيعه و سني به درگیری در منطقه دامن زده است، با اين واقعيت در تضادی آشکار است كه هولناك‌ترين خونريزي‌ها در منطقه ما به دلیل کشتار برادران عرب و سنی توسط وهابي‌ها شکل گرفته است.

    درحاليكه افراطیون با حمايت اربابان ثروتمند خود به كشتار مسيحيان، يهوديان، يزيديها، شيعيان و ساير «مرتدين» مشغولند، ولی در واقع این اعراب سني كشورهاي منطقه هستند که بیشترین خسارات را از سوی این تفكر صادراتي نفرت تحمل کرده اند. در واقع امروز نه اختلاف موهوم تاریخی ميان شيعيان و اهل سنت،بلكه مقابله وهابيت و شريعت راستين اسلام در جریان است؛ مقابله ای كه نتايج و آثار عميقي در منطقه و ديگر نقاط جهان بر جای خواهد گذاشت.

    تردیدی نیست که حمله به عراق به سردمداری امريكا در سال 2003 درگيريهايي را كه امروز شاهد آن هستيم براه انداخت و تشدید نمود؛ ليكن عامل عمده خشونت، ايدئولوژي نفرت افكن وهابيت و مورد حمايت عربستان سعودي بوده است، گرچه اين امر تا واقعه 11 سپتامبر 2001 از انظار غربي‌ها مغفول مانده بود.

    شاهزادگان رياض مستأصلانه می کوشند تا منطقه را به شرایط دوران حکومت صدام حسين در عراق بازگردانند؛ شرایطی که در آن یک سرکوبگر ظالم دست نشانده، با حمایت مالی اعراب منطقه و غربی های خوش خیال با تهدید موهوم ایرانی مقابله می کرد. اما آنها با یک مشكل اساسی روبرو هستند: صدام مدتهاست كه مرده و ساعت زمان را نمي توان به عقب كشيد. هرچه زودتر حاكمان سعودي با اين واقعيت كنار بيايند، به نفع همه خواهد بود. واقعيات جديد منطقه ما حتی مي تواند پذيراي رياض باشد، چنانچه سعوديها مشي فعلی خود را تغيير دهند.

    منظور از تغيير چيست؟ طي سه دهه گذشته ریاض دهها ميليارد دلار براي صدور وهابيت از طريق هزاران مسجد و مدرسه ديني در سراسر جهان هزينه كرده است. از آسيا تا افريقا و از اروپا تا امريكا اين عقیده منحرف ويراني عظيمي بر جاي گذشته است. همانگونه که يكي از افراطيون سابق در كوزوو به نيويورك تايمز گفت، «سعوديها با پولهايشان اسلام را در این منطقه (بالکان) كاملا تغيير داده‌اند».

    وهابيت گرچه بخش بسيار ناچیزی از مسلمانان را جذب نموده، ليكن آثار بسیار ويران كننده ای برجای گذاشته است. تقریباً تمامی گروههاي تروريستي که از نام اسلام سوءاستفاده می کنند ( از القاعده و انشعابات آن در سوريه تا بوكوحرام در نيجريه ) متاثر از این فرقه مرگبار بوده‌اند.

    سعوديها تاكنون توانسته‌اند با استفاده از «برگ ايران» متحدان خود را به همراهی با نابخردی خود در سوريه و يمن ترغيب كنند. اين وضعيت بدون ترديدتغيير خواهد كرد؛ چرا که امروز حمايت مستمر ریاض از افراطي گري جنگ طلب بطلان ادعاي سعودی بعنوان نيروی ثبات آفرين را به اثبات رسانده است.

    جهان ديگر نمي تواند نظاره گر کشتار نه تنها مسيحيان، يهوديان و شيعيان بلكه سني‌ها توسط وهابی ها باشد. در شرايطي كه آشوب بخش‌هاي زيادي از خاورميانه را فراگرفته، اين خطر بزرگ وجود دارد كه چند نقطه با ثبات باقي مانده نيز در درگيري بين وهابيت و اهل سنت دچار بي ثباتي گردند.

    لازم است اقدامي هماهنگ در سازمان ملل متحد با هدف قطع حمايت مالي از ايدئولوژي های مبتنی بر نفرت و افراط صورت گرفته و جامعه جهاني در رسیدگی به موضوع كانالهاي ارسال پول و اسلحه به تروريستها فعالتر عمل نمايد. در سال 2013 رئیس جمهور ايران، دكتر حسن روحاني، پیشنهاد جهان عاري از خشونت و افراطي گري را ارائه نمود. ضروري است ملل متحد برآن اساس،به برقراري گفتگوی گسترده تر بين اديان و مذاهب بمنظور مقابله با این عصبیت خطرناك قرون وسطايي اقدام نمايد.

    حملات اخير در شهرهاي نيس، پاريس و بروكسل بايد دنياي غرب را متقاعد ساخته باشد كه تهديد سمی وهابيت را نبايد مورد غفلت قرار داد. بعد از سالی که هر هفته‌اش مملو از اخبار فاجعه بار بود، لازم است جامعه جهاني دست به اقدامي فراتر از ابراز انزجار، ناراحتی و تسليت بزند. آنچه امروز بدان نيازمنديم، اقدام عملي عليه افراطي گري است.

    گرچه بيشتر خشونت‌هاي اعمال شده با سوء استفاده از نام اسلام ريشه در وهابيت دارد، ليكن به هيچ عنوان پیشنهاد نمی کنم كه عربستان سعودي نمي تواند بخشي از راه حل باشد. كاملا برعكس، ما از حاكمان سعودي می خواهیم تبلیغات مبتنی بر اتهام و هراس را رها نموده و با ساير اعضای جامعه جهانی در از بين بردن آفت تروريزم و خشونت كه همه ما را تهديد مي كند همكاري كنند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.