• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • حجت الاسلام معزی: ۹۰ بیمارستان و درمانگاه وقفی هلال احمر به دولت واگذار شده

    تقدیمی هدف:

    حجت الاسلام معزی: ۹۰ بیمارستان و درمانگاه وقفی هلال احمر به دولت واگذار شده/ درصدد احیا آنها هستیم

    جامعه > سلامت – حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در هشتمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها اعلام کرد ۹۰ بیمارستان و درمانگاه موقوفه هلال احمر در ابتدای انقلاب به وزارت بهداری وقت و دولت واگذار شده بود که درصددیم با شناسایی این موقوفات، آنها را احیا کنیم.

    به گزارش خبرگزاری خبرهدف هشتمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استانها در مرکز پشتیبانی خدمات دارویی هلال احمر در تهران برگزار شد. در این گردهمایی حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر طی سخنانی به وظایف نمایندگی های ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: وظیفه نظارت و هدایت بر مسئولان این جمعیت را بر عهده دارد و همچنین که احصا شده بیش از 40 ماموریت مجزای فرهنگی برای این جمعیت در نظر گرفته شده است.

    او با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب 90 بیمارستان و درمانگاه هلال احمر به وزارت بهداری واگذار شده است، گفت: طبعا موقوفات این درمانگاه ها و بیمارستانها نیز در اختیار هلال احمر قرار نگرفت. الان در حال تلاش هستیم تا این بیمارستانها و موقوفات شناسایی شوند تا بتوانیم این موقوفات را احیا کنیم.

    او در ابتدای سخنانش با گرامی داشت یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس از همزمانی برگزاری این همایش با یادواره دفاع مقدس به نیکی یاد کرد و گفت: اگر ما امروز اینجا در کنار هم با آسایش و امنیت زندگی و برنامه های خود را تنظیم می کنیم به برکت دلاوری ها و جانبازی های سربازان ایران اسلامی از جوانترین تا سالخورده ترین آنان است. برای شهیدان 8 سال دفاع مقدس علو درجه در جوار رحمت الهی خواستاریم و اولین درود و تحیت ما به محضر امام بزرگوار (ره) که هر چه در این راه و مسیر است، از اوست. برای ولی امر مسلمین از خداوند متعال آرزوی سلامتی، توفیق و دوام عمر داریم تا همواره از ولایت، سرپرستی، راهنمایی و رهنمودهای ایشان بهره مند شویم.
    نماینده ولی فقیه در هلال احمر با بزرگداشت عید غدیر خم و روز مباهله در مناقب حضرت امیرالمومنین(ع) سخنانی را ایراد کرد و گفت: این ایام خجسته بر همه شیعیان، عاشقان و ارادتمندان اهل بیت تبریک و تهنیت باشد. او همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، بیان کرد: هر چه داریم از عاشورا است و اگر عاشورا نبود، اسلام نبود.

     

    هلال احمر، سازمانی خدانهاد است

    حجت الاسلام معزی درباره اقدامات نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در سال گذشته گزارشی به مسئولان دفاتر ارائه کرد و گفت: ضمن سال گذشته، سفرهای استانی به برخی از مناطق کشور داشتیم. فراموش نکنیم ما در چه جمعیتی خدمت می کنیم. وقتی انسان در دراز مدت کار می کند، موقعیتها و اهداف عادی و روزمره می شود. نمایندگان ولی فقیه در هلال احمر نباید فراموش کنند جمعیت هلال احمر یک جمعیت خیریه است. این جمعیت، مردم نهاد و مردمی است. مردم این جمعیت را پدید آورده اند و هر 4 یک مرتبه هم انتخابات برای تداوم این جمعیت برگزار می شود. امسال در گردهمایی روحانیون جمعیت هلال احمر در دماوند، آیت الله العظمی جوادی آملی تشریف داشتند و اینجانب هم بحث خیریه بودن، غیر انتفاعی بودن و مردمی بودن جمعیت هلال احمر را بیان کردم. ایشان در پاسخ فرمودند هلال احمر جمعیتی است خیریه خدانهاد. چه آنکه در ایران اسلامی کسانی که در این جمعیت تلاش می کنند حرکت و جهتشان به سوی خداست. بعد ایشان فرمودند کارهای خیریه مشابهی در دنیا انجام می شود. مانند صلیب سرخ و سایر جمعیت هایی که به مردم احسان می کنند. لیکن در ایران اسلامی تفاوت در مسئله خدانهاد بودن کار است.


    او در ادامه سخنانش گفت: انصافا کشورهای غربی نسبت به کمک به نیازمندان از لحاظ مالی و سازمانهای گوناگون فعالند. ولی آیت الله جوادی آملی فرمودند و ما را توجه دادند که جمعیت هلال احمر، خدانهاد است.
    حجت الاسلام معزی با بیان این که تعاون، یاری رساندن و مددکاری در قرآن نیز بیان شده، گفت: قرآن می فرماید تعاون می توان هم نیکوکارانه باشد و هم تعاونی بر پایه فسق و گناه قرار گیرد. تعاون هم بر پایه خدمت به خلق می تواند بنا شود و هم بر پایه جنایت بر مردم. جمعیت هلال احمر قصد دارد به مردم کمک کند. سازمان امداد و نجات، داوطلبانه بودن، خیرین را گردهم آوردن و دست احسان نیک اندیشان را در دست مددجویان گذاشتن برای این است که تقوای الهی را مد نظر داشته باشیم.

     

    کتاب روابط اجتماعی در اسلام، دستورالعمل کاری هلال احمر است
    نماینده ولی فقیه در هلال احمر با معرفی کتاب تفسیر المیزان یادگار علامه سیدمحمدحسن طباطبایی گفت: ایشان در ذیل تفسیر یک آیه شریفه مطلبی در حدود 120 صفحه دارند. آقای محمدجواد حجتی کرمانی سالیان سال این مطلب را ترجمه کرده و کتابی به نام “روابط اجتماعی در اسلام” از آن نوشته است. این کتاب بسیار ارزشمند است و باید در هلال احمر به عنوان دستورالعمل کاری مطرح شود.
    او با اشاره به خلاصه ای از بیان علامه طباطبایی در این خصوص گفت: ایشان می فرماید انسان فطرتا اجتماعی است و قادر به زیست تنهایی نیست. همچنین علامه معتقد است اسلام دین اجتماعی است، گرچه فرد مطرح است و قرار است فرد به کمال برسد و تربیت شود، ولی اسلام دینی اجتماعی است و حتی در عبادات اسلام مانند نماز هم به اجتماع برگزار کردن عبادت، تاکید شده. حج، جهاد، تولی و تبری، زکات و خمس، اخلاقیاتی مانند احسان و نیکی، صله رحم، دستگیری از نیازمندان و همه اینها اجتماعی است. امام خمینی(ره) نیز می فرمود 80 درصد فقه اسلام سیاسی است. اگر این نگاه را نمی داشت، نمی توانست قیام کند. آنهایی که می گویند قلمرو اسلام محدود به احکام فردی و اعتقادات است، اینها اسلام را نشناخته اند. اگر هدف رسیدن به سعادت دو جهان است در پرتو اجتماعی بودن اسلام حاصل می شود. اغلب احکام اسلام هم اجتماعی است. هدف اسلام نیز که تربیت توحیدی انسان است، در پرتو اجتماعی بودن اسلام حاصل می شود. اگر جامعه و اجتماع نباشد بشر به قله سعادت نمی تواند برسد. اینجاست که تعاون و کمک لازم داریم. باید دست در دست هم داده و با دین، احکام و فرهنگ اجتماعی اسلام به این سمت برویم.

     

    هدف هلال احمر تسکین آلام بشری است
    او با اشاره به امتحان شدن مردم توسط خداوند گفت: امتحان شدن انسانها یعنی به کمک یکدیگر آمدن. لذا در هلال احمر می گوییم هدف تسکین آلام بشری است. یعنی حرکتی اجتماعی است و درد انسانها را درمان کنیم. درد فقط جسمانی و عصبی نیست. بلکه دردهای عمیق روحی و اجتماعی انسان باید تسکین و آرامش یابد. تعاون اسلامی ایجاب می کند به این هدف برسیم.
    حجت الاسلام معزی در ادامه سخنانش به هدف دوم جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: موضوع دوم ما در جمعیت هلال احمر احترام به انسانها و تکریم بشر است. در اجتماع است که انسانها مکرم می شوند. اگر انسانها در جمع نباشند که اکرام معنی نمی یابد. انسانها در جامعه بشری اکرام می شوند و مهر و محبت و انسان دوستی می بینند.
    او درباره انسان دوستی گفت: امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر می فرماید دلت را از مهر و محبت به انسانها لبریز کن. اگر صدها بار تکرار کنیم کم است که امیرالمومنین(ع) فرمود: انسانها یا در دین با تو برابرند یا همانند تو در خلقت هستند. این فرمایشات سخن کمی نیستند و می توانند حرکتهای بزرگی در جهان پدید آورند.
    نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به هدف بعدی این جمعیت اشاره کرد و گفت: سلامت زندگی انسانها نه تنها از نظر جسمانی بلکه در تمامی ابعاد سلامت هدف سوم این جمعیت است. سلامت انسانها با خدمات این جمعیت باید افزایش یابد و مددجویان ناراحتی های جسمی را نداشته باشند، بلکه ما باید زندگی سلامت را به آنها تقدیم کنیم. مقام معظم رهبری در بجنورد درباره سبک زندگی انسانها توضیح دادند. سبک زندگی امروزه در دنیا بحث بسیار مهم است. ما معتقدیم سعادت تنها در دنیا نیست، دین هم دین اجتماعی است و باید آیه شریفه “تعاونوا علی البر و التقوا” را شعار خود قرار دهیم.
    معزی در ادامه سخنانش به زیرپا گذاشته شدن شان و شرافت انسانها در دنیای غرب اشاره کرد و گفت: امروز ترامپ می گوید رجال سیاسی آمریکا می خواهند از سیاهان آمریکا رای بدهند ولی در خیابانهای آمریکا، حقوقشان رعایت نمی شود و ببینید چطور مورد تعرض پلیس قرار می گیرد. این در حالی است که 1400 سال پیش پیامبر اسلام(ص) فرمود برادران باید با هم با صلح همزیستی کنند. اینها مفاهیم بلندی است.

     

    دین، پایه اصلی همه فرهنگهاست
    او با اشاره به اینکه تاکنون 300 تعریف از فرهنگ ارائه شده گفت: همه این فرهنگها متفق هستند یک رکن مهم از ارکان فرهنگ، دین است. نمی شود گفت فرهنگ وجود دارد ولی دین در آن نباشد. ولو آنکه آن دین، آسمانی نباشد ولی جز فرهنگ محسوب می شود. مثلا در ژاپن، آیین شینتو وجود دارد که در آن، مردم دوستی، خیر و تعاون وجود دارد. لذا ما باید در جمعیت هلال احمر گفتمانی بر پایه فرهنگ دینی خود بسازیم.

     

    مشکلات بودجه ای در هلال احمر
    او با اشاره به عدم تحقق برخی از اهداف جمعیت در یک سال گذشته به مشکل کمبود بودجه اشاره کرد و گفت: متاسفانه وعده هایی دادیم عمل نشد چون بودجه هلال احمر به صورت کامل داده نشد. . سال گذشته کمکهای دولت به هلال احمر تامین نشد و ما حتی بدهکار حق ایاب و ذهاب همکاران هستیم. قول دادیم کنگره های نماز و اخلاق امدادگری بگیریم که بودجه تامین نشد و این همایشها را تشکیل ندادیم. لذا نامه هایی که همکاران می نویسند و می گویند کمبود داریم را می خوانیم ولی بودجه نداریم. حتی تا امروز بودجه اختصاص یافته برای تجهیزات هوایی هم داده نشده است.
    حجت الاسلام معزی با اشاره به جایگاه قانونی نمایندگان ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در بند 8 ماده 10 اساسنامه جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت از ارکان هلال احمر در شورای عالی هلال احمر شمرده شده است. وظیفه ولی فقیه در تبصره این ماده در نظر گرفته شده که بر نحوه مصرف اموال اهدایی و تبدیل هدایای مردمی، تطبیق امور فرهنگی با موازین شرعی و اجرای اختیارات مفوضه از ولی فقیه و مانند این نظارت می کند. همچنین حکم حضرت امام(ره) به مرحوم غیوری هم جزء اسناد بالادستی در این باره است که یکی از این وظایف، کمک به محرومان است. ارشادهای معنوی به مسئولان برای کمک به مظلومان و مستضعفان هم مورد تاکید حضرت امام (ره) قرار داشت.
    او در ادامه سخنانش گفت: پس از مرحوم غیوری، اینجانب افتخار پیدا کردم مورد اعتماد رهبر انقلاب قرار گرفتم. ایشان رهنمودهای مهمی در این باره فرمودند که اهداف جمعیت هلال احمر را فارغ از مرزبندهای معمول ترسیم کرده اند. ایشان در حکم اینجانب فرمودند انتظار می رود با هدایت و نظارت در مجموعه اعضای این جمعیت به ویژه جوانان در کار نیک خدمت رسانی به مردم و سایر وظایف این جمعیت، همت گمارید. ماموریت ابلاغی از طرف ایشان هدایت و نظارت مسئولان جمعیت و اعضا است. این اسناد بالادستی است.
    نماینده ولی فقیه به قوانین دیگر موجود در این عرصه اشاره کرد و توضیح داد: بند ج ماده 10 اساسنامه ترکیب اعضای هیات مدیره استانها را بیان کرده که یکی از این اعضا مسئولان دفاتر نمایندگان ولی فقیه در استانهاست که جایگاه قانونی دارند. ما برای این اجرای وظایفی که در حکم حضررت آقا تعیین شده دو معاون هدایت و نظارت ایجاد کردیم که آقایان ذاکری و زاهدی هستند. برای شرح وظایف خود، اقدام به تنظیم یک سند کرددیم. به این نتیجه رسیدیم که اسم این شرح وظایف را “نظامنامه” بنویسیم. سال 94 مجموعه حقوقدانان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمع شدند و در جلسات متعدد روی نظامنامه کار شد. این نظامنامه را به دفتر مقام معظم رهبری برای تایید فرستادیم. سه جلسه هم خدمت ایشان درباره این موضوع رسیدیم. الان آخرین لحظات است که کارها انجام شده و از دفتر مقام معظم رهبری این نظامنامه تایید و ابلاغ شود و انشااله امضای مقام معظم رهبری را خواهد داشت.

     

    40 ماموریت فرهنگی بر عهده هلال احمر است
    او همچنین با اشاره به اینکه اهداف نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در حکم رهبر انقلاب تعیین شده، گفت: افزایش اعتماد عمومی به هلال احمر اولین هدف است. اگر مردم نباشند و کمک نکنند، هلال احمری بر جا نمی ماند. باید در نمایندگی ها تلاش کنیم اعتماد و همیاری مردم افزایش یابد. بحث و وظیفه بعدی ما این است که بدانیم چه کنیم تا اعتماد مردم و روحیه فرهنگ دینی و انسانی به ویژه مسئولیت پذیری در جوانان ارتقا یابد؟ هدف بعدی نیز اطمینان از حسن اجرای امور است که بر پایه دستور حضرت آقا در خصوص نظارت بر امور است. باید ببینیم کارها با اهداف هلال احمر مطابقت دارد؟ در هلال احمر چه کسی بر حسن اجرای امور و رعایت موازین شرعی نظارت می کند جز نمایندگی های ولی فقیه؟ نظارت بر موقوفات، فعالیت های امدادی، تبدیل به احسن، کل جریانات و فعالیتهای این سازمان باید جریان داشته باشد.
    نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه سیاستگذاری، هدایت کردن و هماهنگی دستگاه ها از وظایف نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است، گفت: بررسی ما نشان می دهد بیش از 40 مورد وظایف هلال احمر فرهنگی است. اگر بگوییم هلال احمر جمعیتی است مرتبط با امداد و دارو و درمان است، باید این را هم در نظر داشت 40 مورد ماموریتهای هلال احمر، فرهنگی است. سازمان جوانان، سازمان داوطلبان و موسسه علمی و کاربردی سه سازمانی است که ماموریتهای فرهنگی هلال احمر را دنبال می کند.
    او در ادامه سخنانش توضیح داد: شورایی برای ماموریتهای فرهنگی تشکیل شد. تجدیدنظر مفصلی درباره این شورا انجام شد و آیین نامه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر هم تدوین شد و جلسات راهگشایی هم داشته ایم. مسئله دیگر این است که ساختار اداری نمایندگی ولی فقیه نیز تهیه شود. ساختار کلی تهیه شده و اسناد مربوطه نیز به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شده و امیدواریم امروز و فردا از سوی ایشان ابلاغ شود.

     

    آیت الله طبرسی: موقوفات هلال احمر احیا شود

    در ادامه این نشست آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در هلال احمر مازندران گفت:حضرت الاسلام و المسلمین معزی جانشین مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر هستند. واقعیت این است که در حال حاضر مشکلاتی درباره بودجه در جمعیت هلال احمر استانها وجود دارد. در حال حاضر موقوفات زیادی در اختیار جمعیت هلال احمر وجود دارد ولی سالها بدون تغییر مانده است و روی آن اقدام نمی شود. باید موقوفات احیا شود و اگر مردم رغبت داشته باشند افزایش موقوفات را خواهیم داشت.
    طبرسی در ادامه گفت: اعلام موقوفات جدید هم انجام نمی شود تا مردم رغبت بیشتری برای وقف داشته باشند. مشکلات ولی فقیه در استانها مسایلی از این دست است و حجت الاسلام معزی می گویند دولت بودجه را کامل نمی دهد. این مسئله هم باید مورد تاکید آقایان در جلسات قرار گیرد.
    گفتنی است این همایش به مدت دو روز در مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر واقع در شرق تهران در حال برگزاری است.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.