• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • «نقل‌‌‌‌قول»هایی از ناکجاآباد، محور هجمه دلواپسان به ظریف

    تقدیمی هدف:

    «نقل‌‌‌‌قول»هایی از ناکجاآباد، محور هجمه دلواپسان به ظریف

    بلوا در حوزه سیاست‌خارجی بر سر روایت‌های تحریف شده

    سیاست > مجلس – انتقادات و هجمه دلواپسان به وزیرخارجه از آن مجلس نهم به این مجلس دهم هم رسیده است.

    محمدجواد ظریف و نمایندگان دلواپس مجلس، نام‌هایی که کنار هم قرار گرفتنشان، همیشه ولوله‌ای در صحن، جلسات کمیسیون و حتی بیرون از ساختمان هرمی شکل بهارستان برپا کرده است. خصوصا آنجا که دلواپسان در قامت روایت کنندگانی در آمده‌اند که در نهایت هم مشخص شده یا نقل قول‌های بیان شده از زبان ظریف یا دیگر مسئولان مذاکره کننده نادرست بوده یا اظهارنظرها تغییر یافته و تقطیع شده اند، به نحوی که هربار ظریف خندان دولت تا مرز عصبانیت هم پیش رفته است.

    هر چند در مجلس دهم، قد و قواره اهالی پایداری و دلواپس آب رفته و تعداد اندکی فرصت حضور در این دوره مجلس را کسب کرده‌اند اما این کم شدن اعضای تیم دلواپس از شدت حاشیه آفرینی برای وزیر امور خارجه کم نکرده است. حتی وقتی که علی لاریجانی در قامت رئیس مجلس در حمایت از مذاکرات و شخص ظریف سخن گفت که «انصافا آقاي ظريف و همکارانش سخت زحمت کشيدند و من شخصا مي ديدم که چقدر تلاش مي کنند که حقوق کشورمان را بگيرند. کار سختي بود که يک کشور در مقابل چند کشور بودند و مذاکرات هم طولاني بود.» اما باز هم لحن تند دلواپسان در برابر ظریف آرام نشد.

    در واقع دلواپسان، محمدجواد ظریف را همچون سیبلی برای پرتاب تیرهای انتقادیشان به دولت تصور کرده اند و هر از گاهی وقتی به دلایل مختلفی همچون سئوال، حضور در کمیسیون و گزارش وزیر، پای ظریف به مجلس باز میشود، آن گاه است که باید منتظر طوفان‌های حاشیه ساز جریان دلواپس مجلس باشیم. حاشیه هایی در جلسات کمیسیون برجام، امنیت ملی و صحن علنی مجلس.

    *بلوا در حوزه سیاست خارجی بر سر نقل قول‌های تحریف شده و دلواپس گونه

    مذاکرات هسته ای موضوعی است که هراز گاهی ظریف را برای پاسخ به سئوال نمایندگان و بیان گزارشی از روند اجرای برجام به مجلس می کشاند، همان مذاکراتی که اختلاف ظریف با برخی از نمایندگان مجلس را به نقطه جوش رساند، تا جایی که گاهی کار به موضع گیری فیسبوکی وزیر و ابراز ناراحتی علنی نیز کشیده شد.

    اولین پالس های شروع تنش منتفدان دولت با ظریف در همان سال 92 و شروع مذاکرات هسته ای فرستاده شد. محمدجواد ظریف پس از سفرش به نیویورک، برای ارائه گزارشی از دستاوردهای این سفر در کمیسیون امنیت ملی حاضر شد. پس از اتمام  جلسه به دلیل آنکه اهالی رسانه اجازه حضور در کمیسیون را نداشتند، صحبت های نقوی حسینی از مباحث ردوبدل شده در کمیسیون به عنوان منبع خبری منتشر شد.

    نقوی حسینی در بیان جزئیات این جلسه کمیسیون امنیت ملی اینگونه روایت کرده بود«ظریف اشاره کرد ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولا به گفتگوی اوباما با دکتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر می‌دانند.»

    هر چند این اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و از چهره های نزدیک به جبهه پایداری با تکذیب مرضیه افخم سخنگوی وزارتخارجه در آن دوران مواجه شد اما داستان این نقل قول در همین نقطه متوقف نشد.

    نقل قول نقوی حسینی از صحبت های ظریف چرخید و چرخید تا اینکه چند روز بعد در صفحه اول و تیتر یک روزنامه کیهان جای گرفت. روزنامه کیهان با تکیه به این نقل قول تیتر زد «ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود.»

    حاشیه سازی این نقل قول از سوی چهره شناخته شده جبهه پایداری چنان بلوایی در میان مردان سیاست خارجی کشورمان و در رأس آن محمدجواد ظریف برپا کرد که کار وزیرخارجه حتی به بیمارستان کشید و او در صفحه شخصیش در فیسبوک در این رابطه نوشت«ساعت 9 و نیم شب است و تازه از بیمارستان و مطب پزشک برگشته ام و توانسته ام قدری بنشینم تا این مطلب را برای شما بنویسم. امروز صبح، بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم. حتی نمی توانستم راه بروم یا بنشینم. به هر حال، روز تلخی بود ولی برای من بسیار آموزنده. یاد گرفتم که هرچه می خواهم بگویم علنی و عمومی بگویم و گرنه بازار سوءاستفاده بسیار داغ است.»

    اما این اتفاق اولین و آخرین نقل قول تحریف شده از ظریف در جلسه کمیسیون نبود، چه آنکه چندی بعد نیز یک نماینده دلواپس دیگر قبول مسئولیت کرد تا امر خطیر«تحریف نقل قول » را برعهده بگیرد.

    کریمی قدوسی، نماینده نام آشنای مخالف برجام و دلواپس، فردی بود که در جلسه فروردین سال 94 کمیسیون امنیت ملی، سناریوی ایجاد درگیری با ظریف را ادامه داد. در جلسه مذکورکریمی قدوسی بحث هایی را در رابطه با فوردو و نطنز مطرح کرد و عنوان داشت که رهبری در یک جلسه خصوصی در خصوص اقدامات وزارت خارجه وشخص وزیر خارجه تذکرداده است.

    این نقل قول کریمی قدوسی از رهبری با واکنش ظریف همراه شد تا جایی که وزیر امورخارجه گفت: «شما دروغ می‌گویید و با این گونه حرفها به آقا تهمت می بندید و به آقا ظلم می کنید و در آن جلسه هرگز آقا به من تذکر ندادند.»

    رفت و برگشت صحبت ها میان کریمی قدوسی و ظریف در نهایت موجب درگیری و تنش در کمیسیون شد تا جایی که ظریف قصد خروج از کمیسیون را داشت و در نهایت با پادرمیانی نمایندگان مجلس برای اتمام جلسه به کمیسیون بازگشت.

    *درگیری با وزیر در صحن علنی مجلس

    این قبیل درگیری های نقل قولی ظریف و نمایندگان مجلس، تنها به جلسات کمیسیون های مجلس ختم نشد و پایش را به صحن علنی مجلس و تریبون رسمی هم باز کرد.

    خرداد سال 94 بود که سومین بازی دلواپسان در زمین نقل قول های تحریف شده، به سومین یارشان سپرده شد. مجلس جلسه‌اش در اولین روزهای خرداد سال 94 را غیرعلنی کرد تا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای، روند مذاکرات با 1+5 را برای نمایندگان شرح دهند. جلسه غیر علنی تمام شد و زنگ آغاز جلسه علنی به صدا درآمد، شروعی که  درگیری لفظی کوچک زاده نماینده جبهه پایداری و ظریف را نیز کلید زد.

    داستان از این قرار بود که وقتی وزیر امورخارجه پس از پایان سخنرانیش قصد خروج از مجلس را داشت با طعنه های تند و تیز این نماینده پایداری ها مواجه شد.

    این نماینده جبهه پایداری در مجلس با لحنی توهین آمیزی به وزیر گفت:«رهبری دستور داده مذاکرات را متوقف کنید.»، نقل قولی که با واکنش ظریف رو برو شد و وزیر خارجه در این رابطه گفت: «[رهبری] چه موقع دستور داده اند؟» که کوچک زاده با فریاد به ظریف گفت که من از طرف ایشان میگویم، رهبری فرمودند که «زیر تهدید مذاکره نمی کنیم»

    این صحبت ها و نقل قول کردن های این نماینده دلواپس سرانجام با واکنش ظریف مواجه شد و او با بیان این جمله که «رهبری کلام «قاطع» و «برا» دارند و نیاز به سخنگو ندارند.» از مجلس خارج شد.

    این درگیری چنان حاشیه ای ایجاد کرد که به سرعت در سرخط خبرها قرار گرفت و حتی فیلمی که یکی از نمایندگان به صورت مخفیانه از این اتفاق گرفته بود، به با شتاب بسیار درشبکه های اجتماعی دست به دست شد.

    مجلس دهم گرچه این روزها حضور کمرنگ دلواپسان را شاهد است اما گویا رجوع دلواپسان به نقل قول ها هنوز هم مشی این طیف از منتقدان است. روز گذشته وقتی ظریف برای پاسخگویی به 3 سوال کریمی قدوسی به مجلس احضار شده بود، دوباره طعم این درگیری لفظی را چشید.

    کریمی قدوسی در جریان سوال از ظریف به گفتگوی خصوصی مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امورخارجه با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا، وزارت امورخارجه اشاره کرد و در رابطه با جا به جایی عبداللهیان ادعا کرد که«: آقای سرمدی معاون آقای ظریف به آقای امیرعبداللهیان می گوید ما می خواهیم یک شو اجرا کنیم،‌ تا به این وسیله به منطقه پیغام بدهیم که سیاست های ما در منطقه مورد بازنگری واقع می شود. این حرف مستند است.»

    این نقل قول از صحبت های خصوصی دو معاون وزارت خارجه با واکنش صریح ظریف مواجه شد و او گفت:« چه کسی از صحبت خصوصی سرمدی و امیرعبداللهیان به شما گزارش داده است؟ چگونه به خودتان جرات می دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟ من برای حفظ احترام همکارانم سکوت می کنم.»

    به نظر می رسد نقل قول سازی و تحریف صحبت های مسئولان به منظور اهداف سیاسی، راهی است که به محلی برای درگیری ظریف در قامت وزیر خارجه با نمایندگان دلواپس مبدل شده است، چه آنکه سکاندار وزارتخارجه از ابتدای شروع کارش، با مشکلی به نام نقل قول های تحریف شده مواجه بوده است.

    شاید با توجه به تجربه سال های گذشته مجلس و ظریف و نوع جبهه گیری نمایندگان دلواپس در برابر وزیر خارجه بتوان گفت هنوز نباید نقطه پایانی برای این قبیل اقدامات و نقل قول سازی ها متصور بود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.