• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • سفر روحانی به‌آسیا؛ تلاش برای گشودن پنجره‌ای طلایی است

    تقدیمی هدف:

    سفر روحانی به‌آسیا؛ تلاش برای گشودن پنجره‌ای طلایی است

    دولت‌در‌‌پسابرجام تلاش می‌کند‌بسترهای‌مختلف روابط خارجی‌که‌در‌گذشته‌محدود شده‌بود‌ را احیا کند

    بین الملل > دیپلماسی – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب معتقداست‌که سفر رئیس‌جمهوری‌به‌شرق اسیا دست اوردهای زیای برای کشورمان به همراه داشته است.

     دکتر پروین داداندیش، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل در تشریح سفر دکتر روحانی به شرق آسیا، دستاوردهای این سفر را اقتصادی-فرهنگی و سیاسی را توصیف کرد. وی معتقد است که دولت تدبیر و امید از همه ظرفیتها در روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خود در منطقه و جهان در حال بهره گیری است که این به نوبه خود یک دست اورد  بزرگ است ، اینکه ما دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشورمان را معطوف به یک قسمت از دنیا نکرده ، از ظرفیت های مناطق مختلف جهان در روابط خارجی استفاده می کنیم. یک راهبرد مناسب در شرایط جدید جهانی می باشد.
    این استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل درباره دست آوردهای رئیس جمهور در این سفر گفت:  «بعد از برجام دولت یازدهم به دنبال این بوده است تا بسترهای مختلف روابط خارجی را که در گذشته محدود شده بود، در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با مناطق و کشورهای جهان گسترش دهد. یکی از این مناطق بسیار مهم، شرق آسیا است. در زمان تحریم ها مناسبات ما در این مناطق دچار خدشه و سردی روابط شد. همانطور که رئیس جمهور در بدو ورود به مالزی و ویتنام اعلام کردند؛ به دلیل شدت تحریم ها در قبل از برجام حجم معاملات ایران با این کشورها به کمترین حد ممکن رسیده بود. که همانطور که دیدیم در این سفر تعاملات اقتصادی و سیاسی افزایش پیدا کرد.»

     

     
    وی در خصوص نقاط قوت این سفر گفت: «نکته مهمی که در سفر رئیس جمهور به شرق آسیا وجود دارد و باید به آن توجه ویژه ای شود، این است که در منطقه آسیا دو سازمان همکاری اقتصادی و سیاسی وجود دارد، یکی “اکو” و دیگری ” آسه.آن” است. جمهوری اسلامی ایران عضو فعال اکو است و می تواند زمینه همکاری دو سازمان را ایجاد کند لذا این موضوع برای کشور ما یک دستاورد مهم محسوب می شود، چرا که در حوزه های مختلف می توانیم روابط منطقۀ آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوب غربی را  نهادینه و قانونمند کنیم، تا در اینده هم بتوانیم برای بهره برداری از این ظرفیت ها برنامه ریزی کنیم.

    از طرفی موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک ایران، به صورتی است که روابطش را هم به شرق هم به غرب می تواند گسترش دهد. برای کشورما، با توجه به تجربه هایی که در دوران تحریم های ظالمانه و پیش از برجام داشتیم، بهتر است ارتباطات ما یک سویه نباشد، طرحی داشته باشیم که بتوانیم همزمان هم از ظرفیت های اروپا و هم از ظرفیت های اسیا استفاده کنیم و به طور موازی روابط مان را افزایش دهیم. این راهبرد سیاست خارجی دولت یازدهم و رئیس جمهور محترم است. همانطور که می بینیم پیرو سفرهایی که رئیس جمهور روحانی به اروپا داشتند این سفرها در شرق آسیا هم در حال انجام است، کما اینکه دیپلماسی ایران در ماه پیش در آمریکای لاتین هم بسیار خوش درخشید، این امر نشان دهنده توازن سیاست خارجی ماست که بر اصل دانش، منطق و منافع پیش می رود. با توجه به تفاهم نامه هایی که در این سفر ها امضا می شود کمیسیونهای مشترک و وزارت خانه های ذی ربط، انشاء الله، کار اجرایی کردن تفاهم نامه ها را به سرانجام خواهند رساند و ما شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.»
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در ادامه بررسی سفر رئیس جمهور گفت: «در این سفر به ارتباطات بانکی تاکید شده است. همانگونه که می دانید، لازمۀ گسترش همکاری اقتصادی ، آماده کردن زیر ساخت های بانکی بین کشورمان و کشورهای مالزی، تایلند و ویتنام است.»
    وی در خصوص تعاملات فرهنگی با کشورهای شرق آسیا گفت: «غیر از تعاملات اقتصادی،می توانیم در حوزه فرهنگ و سیاست، ارتباطات مستمری با این کشورها داشته باشیم، امروزدر جهان اسلام، بحران منطقه خاورمیانه و رشد افراطی گری در جوامع مسلمان، غرب و شرق آسیا را به خطر انداخته است. مردم این منطقه نیز نگران مردم خاورمیانه ، عراق و سوریه هستند. گسترش گروه های تکفیری و تروریستی، این کشورها را نگران کرده است. در راستای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از رشد افراطی گری که در حال حاضر منطقه را تهدید می کند، ما می توانیم به لحاظ فرهنگی و سیاسی، در این زمینه در سازمان های بین المللی یکصدا شویم و از موضع جهان اسلام دفاع کنیم تا از نگرانی مسلمانان جهان بکاهیم.»
    داداندیش گفت در آینده نزدیک حجم معاملات با ویتنام به دو میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین کمیسیون مشترک ایران و مالزی که 8 سال است تشکیل نشده، بعد از این سفر در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد و امیدواریم، حجم معاملات ما با مالزی از 500 میلیون دلار به یک و نیم میلیارد دلار برسد.
    خوشبختانه ایران و مالزی در بحث گردشگری و حوزه تهیه غذای حلال می توانند همکاری های خوبی را داشته باشند. سفر رئیس جمهور یک پنجره طلایی را به سوی جمهوری اسلامی ایران و آسیای شرقی باز کرده است که باید در راستای منافع کشور از آن بهره برداری شود. پیشنهاد می کنم بخش خصوصی در این زمینه ها مطالعه کند و سهم اقتصادی خودشان را تعیین کرده و از آن بهره برداری نمایند. انشاءالله اقتصاد کشور رونق خواهد یافت. در این سفر از نزدیک ظرفیت های همکاری دو جانبه و چند جانبه شناسایی شده است. ایران در تحولات سیاسی منطقه، ثابت کرده است که یک بازیگز و قدرت منطقه ای است. لذا در حوزه اقتصاد هم کشور ما باید توان منطقه ای خود را افزایش دهد، این ظرفیتی است که جناب دکتر روحانی، رئیس محترم دولت تدبیر و امید به خوبی شناسایی کرده است و در راستای آن تلاش می کند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.