• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • درمبخش: خوشحالم که با نسل چهارم هم ارتباط برقرار کردم

    تقدیمی هدف:

    درمبخش: خوشحالم که با نسل چهارم هم ارتباط برقرار کردم
    نارضایتی پیشکسوت طراحی از اوضاع نابه‌سامان هنر | ایران حدود هزار کاریکاتوریست دارد

    فرهنگ > تجسمی – کامبیز درمبخش کاریکاتوریست پیشکسوت آثار خود را تحت عنوان «آتیش زدم به مالم» به حراج گذاشت.

    مهدی درستی :نمایشگاه حراج آثار کامبیز درمبخش طراح و کاریکاتوریست پیشکسوت با عنوان « آتیش زدم به مالم!» چند روز قبل در گالری آریانا با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان افتتاح شد.

    کامبیز درمبخش در حاشیه این نمایشگاه به گفت و گو با خبرآنلاین پرداخته است.

    به عنوان اولین سوال چی شد که آتیش زدید به مالتون؟

    ببینید خب درون مایه طنز دارد، چون من نقاش معمولی نیستم و کاریکاتوریست هستم و کار من طنز، شوخی و انتقاد است. قدیمی‌ها و کسبه وقتی می‌خواستند حراج کنند از این جمله استفاده می‌کردند، این به عنوان یک ضرب المثل جا افتاده بود که البته امروزه دیگر خیلی استفاده نمی‌شود. من هم برای همان دوران هستم و این تیتر مناسب این برنامه بود.

    چطور تصمیم به حراج گرفتید؟

    نه، هنرمند اگر هنرمند واقعی باشد هیچ گاه شغل خود را تغییر نمی‌دهد، چون تعداد کارها بسیار زیاد بود و باید ارزان می‌شد، یکی دیگر از دلایل ارزان شدن هم این است که من تولید کارم خیلی خیلی زیاد است و واقعا نمی‌دانستم با این همه کار چه کنم و خیلی از این کارها که مشاهده می‌کنید حدود 40 سال در کمد من در حال خاک خوردن بود و من دیدم که اگر این آثار به دست مردم برسد و روی دیوار خانه‌هایشان برود بسیار بهتر و ارزشمندتر از خاک خوردنشان است، دلیل دیگر جوانان هستند که اکثر مخاطبان کارهای من را تشکیل می‌دهند و معمولا جوان‌ها پول زیادی در اختیار ندارند و نمی‌توانند کارهای میلیونی خریداری کنند، کاری کردم که آن‌ها هم بتوانند از من کاری داشته باشند.

    چگونه توانستید به این ایده‌های خلاقانه برسید و این چنین طرح‌هایی را خلق کنید؟

    کار من کاریکاتور است و ایده پیدا کردن بخشی از کار من است اگر این ایده‌ها نبود من اصلا کاریکاتوریست نبودم بلکه یک نقاش یا تصویرگر بودم، این جذابیت کار به همین ایده‌هاست. لازمه رسیدن به این ایده و خلاقیت به سال‌ها کار کردن نیاز دارد و زمانبر است و به سرعت و به آسانی به دست نمی‌آید. زندگی هنرمندان در کارشان تاثیر گذار است و برای من هم همینطور بوده است.

    نکته دیگر من 45 سال در مطبوعات ایران کار کردم و اگر از همان ابتدا حساب کنیم 60 سال است که من در حوزه مطبوعات مشغول به کار هستم و چند نسل با کارهای من بزرگ شده‌اند، جالب است که بعضی اوقات افرادی به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند که این کتاب را پدربزرگ یا مادربزرگ من داده است و برای من امضا کنید، من می‌بینم  آن کتاب متعلق به 50 سال پیش است. این برای من خیلی جالب است که توانسته‌ام با چند نسل متفاوت کار بکنم، همین الان هم وقتی کودکانی را در نمایشگاه‌ها می‌بینم بسیار خوشحال می‌شوم و می‌فهمم که توانسته‌ام با نسل چهارم هم ارتباط برقرار کنم.

    شما هم طراح هستید و هم کاریکاتوریست، کامبیز درمبخش طراح با کامبیز درمبخش کاریکاتوریست چه تفاوتی دارد؟

    این‌ها همه در یک قالب هستند، نقاشی، کاریکاتور، طراحی و حتی عکاسی و فیلمبرداری، همه هنرهای تجسمی نطفه و زبان اصلی‌اش تصویر است با این تفاوت که در کار من اندیشه و فکر هم به آن اضافه می‌شود. با یک نقاشی یک پیام و مفهومی را به مخاطب می‌دهیم و ذهن او را درگیر می‌کنیم که به آن موضوع فکر کند و این که آدم بتواند به فکر یک نفر آنچه که خود او فکر می‌کند را انتقال دهد بسیار لذت بخش و شیرین است.

    آثار این نمایشگاه محدود به کاریکاتور نیستند، بلکه عکس‌هایی هم از شما دیده می‌شود؟

    بله علاوه بر کاریکاتور برخی آثار نقاشی، تصویرسازی، استریپ کارتون، مینیاتور و عکس را هم ارائه دادم. من‌ عکاسی را به عنوان یک تفنن شروع کردم و همانطور که ملاحظه می‌کنید عکس‌ها شبیه نقاشی است و به عنوان یک عکس معمولی نیست، من از زیبایی‌های آن تصاویر از آن فیگورها، فضا‌ها استفاده کرده‌ام و به عنوان یک نقاشی به آن‌ها می‌شود نگاه کرد. بعضی‌ها از من می‌پرسند که با چه دوربینی عکاسی می‌کنی و من جواب می‌دهم که دوربین که اهمیتی ندارد شخصی که پشت دوربین قرار دارد و نگاهی که به دنیا دارد مهم است.

    در بخشی از نمایشگاه کارهای مینیاتور به نمایش گذاشته شده است، درباره این آثار توضیح می‌دهید؟

    بله من این مینیاتور‌ها را قبل از انقلاب طراحی کرده‌ام و دقیقا به 45 سال پیش بازمی‌گردد و به شدت در آن زمان آثار سیاسی بودند و در قالب یک کتاب هم منتشر شده‌اند.

    در سایر آثارتان هم جنبه‌های سیاسی مشهود است؟

    بله سیاست یک بخش جدا ناشدنی از طنز و کاریکاتور است و من تمام این دوران را  در مطبوعات پشت سر گذاشته‌ام و الان در مطبوعات به مراحلی رسیده‌ام که در واقع مراحل هنری این کار است. البته در آن‌ها نیز سیاست وجود دارد ولی بسیار آگاهانه و هوشمندانه است.

    تعداد آثار بسیار زیاد است، چند اثر را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اید؟

    535 اثر است که یک رکورد برای خود محسوب می‌شود و من فکر می‌کنم که در دنیا هم سابقه نداشته باشد که فردی این تعداد آثار را در یک مکان ثابت به نمایش بگذارد. 65 درصد آثار این نمایشگاه برای اولین بار است که به نمایش در می‌آیند که همگی ثمره سال‌ها کار من هستند و البته تا به حال کارهای من در این حد و وسعت دیده نشده است.

    این نمایشگاه بخش کوچکی از برنامه‌ای است که برای نمایش و فروش آثارم در نظر دارم و بعد از این به احتمال زیاد دو یا سه نمایشگاه دیگر در فصل زمستان برگزار خواهم کرد و در آن بخش دیگری از آثارم را به نمایش در می‌آورم.

    به عنوان سوال آخر، اوضاع هنری جامعه به خصوص در زمینه طراحی و کاریکاتور را چطور می‌بینید آیا رو به سامان است؟

    نه متاسفانه خوب نیست، در ایران حدود هزار کاریکاتوریست وجود دارد و این بچه‌ها مکانی برای کار کردن پیدا نمی‌کنند، به دلیل محدود بودن مطبوعاتی که کاریکاتور چاپ می‌کنند، بخشی از این افراد جذب انیمیشن می‌شوند و پول مناسبی هم ریافت نمی‌کنند. این عوامل باعث دلسردی این جوانان می‌شود و به ناچار جذب شغل‌های دیگری می‌شوند. البته در شرایط فعلی این کار به عنوان شغل محسوب نمی‌شود و باید شغل دوم باشد، ولی من در تمام عمرم فقط همین کار را کرده‌ام.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.