ظریف جایزه بین‌المللی گرفت

چاپ

بین الملل > دیپلماسی – بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تعلق جایزه ویژه ۲۰۱۶ موسسه معتبر بین المللی چتم هاوس لندن به دکتر محمد جواد ظریف را تأئید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرهدف  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تایید تعلق جایزه ویژه ۲۰۱۶ موسسه معتبر بین المللی چتم هاوس لندن به دکتر محمد جواد ظریف اظهار داشت که وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل فشردگی برنامه ها و مشغله کاری فراوان در مراسم دریافت این جایزه حضور نمی یاید.

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه این جایزه روابط بین المللی را به دلیل کمک به صلح جهانی دریافت می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین اظهار داشت: دکتر ظریف این جایزه را به دلیل رشادت و پایمردی ملت بزرگ ایران که توانستند با مقاومت و خردورزی در برابر فشارها و تحریم های سال های اخیر سربلند بیرون آیند، متعلق می داند.

گفتنی است موسسه سلطنتی روابط بین‌الملل چتم‌هاوس جایزه امسال خود را به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری، همتای آمریکایی وی اهدا کرد.

جایزه چتم‌هاوس هرساله به فرد، افراد یا سازمان‌هایی داده می‌شود که از دیدگاه این موسسه، مهم‌ترین تأثیر را در پیشبرد روابط بین‌المللی در یک سال گذشته داشته باشند.

بر اساس گزارشی که در پایگاه اینترنتی چتم‌هاوس منتشر شد، امسال این جایزه به کری و ظریف تعلق گرفته و علت این امر توفیق در مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ اعلام شده است.

موسسه چتم‌هاوس این مذاکرات را یکی از دشوارترین رویدادهای دیپلماتیک در قرن ۲۱ قلمداد کرده است.

به گزارش ایسنا، امسال علاوه بر کری و ظریف، لوران فابیوس، رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه، کریستیانا فیگورس، از مقام‌های سازمان ملل متحد و آتاهیرو جگا، رئیس کمیسیون انتخابات نیجریه از دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.