• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • انتقادات صریح روحانی؛ نبندیم دهان‌ها را، بگذاریم آزادی باشد

    تقدیمی هدف:

    انتقادات صریح روحانی؛ نبندیم دهان‌ها را، بگذاریم آزادی باشد

    چه‌کاره‌ایم که بگوییم فضای مجازی را نمی‌خواهیم | صدتا تحریم برداشته شده، چندتا مانده است

    سیاست > دولت – رییس‌جمهور گفت: رسانه یکی از ارکان اصلی توسعه است. اگر می‌خواهیم جامعه امنی داشته باشیم نباید گوش شنوایی برای افراط و ندای تروریسم داشته باشیم.

    به گزارش خبرهدف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم افتتاحبه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: بی‌تردید رسانه، مطبوعات و اصحاب آن به فرهنگ و ارتباط افکار مردم با حاکمیت و انتقال نظر حاکمیت و فراهم آوردن زمینه برای توسعه جامعه، کمک می‌کنند. رسانه یکی از عوامل اصلی توسعه است و توسعه هم وسیله‌ای برای توسعه فعالیت رسانه‌هاست.

    وی ادامه داد: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات از هر زمان دیگری بیشتر است. شرایط منطقه ما پیچیده است و ما نیازمند به امنیت هستیم.

    اهم اظهارات رییس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

    * شاید تعبیرات مختلفی از این شرایط پیچیده ارائه شود، یکی بگوید امنیت در سایه هنرمندی سیاست خارجی یک کشور تضمین می‌شود، دیگری بگوید نیروهای مسلح توانمند با قدرت بازدارندگی امنیتی می‌توانند امنیت را برای جامعه تضمین کنند.

    * واقعیت آن است که معضلات امنیتی به مفهومی که امروز منطقه ما با آن روبروست یعنی تروریسم، در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. گروه‌هایی با افراد جاهلی و رنگ و لعاب دینی، با عصبیت و فهم غلط و نادرست از اسلام و جهاد اسلامی به جان اسلام و مسلمانان منطقه افتاده‌اند.

    *در چنین شرایطی و در برابر چنین تهدیدی آن‌چه می‌تواند ما را از ناامنی‌ها حفظ کند و جامعه امنی برای‌مان بوجود آورد آن است که در کشور ما گوش شنوایی برای افراط و ندای تروریسم وجود نداشته باشد.

    *اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر می توانند برای جامعه امنیت آفرین باشند.اگر اصحاب رسانه، امنیت نداشته باشند و دل نگران امنیت خود، راه و شغل خود، خط و قلم خود باشند چطور می توانند امنیت را بیافرینند. از قلم شکسته و دهان بسته انتظار کاری نیست.

    *از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟

    *اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بود، اساس نهضت اسلامی ما فرهنگ بود. هیچ وقت امام (ره) در دوران نهضت اسلامی راه قیام مسلحانه را نپسندید. خط امام (ره) این نبود، خط امام (ره) تحول در افکار مردم و در فرهنگ جامعه بود. او با سخنرانی، اعلامیه و نوار توانست کشور را متحول کند. او با بیاناتش با نوشته‌هایش و با شاگردانش به دعوت مردم به خیابان‌ها و در صحنه توانست بزرگترین قدرت نظامی منطقه را به زانو درآورد.

    *رسانه هرچه بماند،اثرش بیشتر می شود، نباید عده ای،رسانه ها را جوانمرگ کنند. اصحاب رسانه، نظام رسانه می خواهد که دولت در حال تدوین آن است تا به مجلس ارائه شود.

    *رسانه باید امید آفرین باشد. آنها که جز یاس و ناامیدی پمپاژ می کنند، چه نتیجه ای گرفته اند؟

    *هوای سالم پسابرجام را باید استفاده کنیم، نه بابحث های بی مورد، بهره برداری ازین فضای جدید را به تعویق بیاندازیم. گوش مردم جامعه را باید با فعالیت رسانه ها، مقابل تروریزم حساس کنیم و از دریچه فرهنگ، مردم را آگاه کنیم.

    *نمی توانیم بگوییم فضای مجازی را نمی خواهیم. ما چه کاره هستیم؟! مثل این که فراموش کرده‌اید مردم تصمیم گیر در جامعه هستند. مثل این که اصل ششم قانون اساسی را یادمان رفته ، مثل این که یادمان رفته که همه چیز از کنار صندوق رای ساخته می شود. مشروعیت تمام مسوولین کشور یا با رای مستقیم مردم است یا با رای غیرمستقیم مردم است.

    *رسانه در میان مردم و جامعه و افکار مردم نقشی اساسی دارد ، مخصوصا آنهایی که با یک رسانه سالها خو گرفته اند.این رسانه مثل می حافظ است که هرچه بماند اثرش بیشتر می شود . رسانه صدساله و صدو پنجاه ساله تا رسانه یک ساله و دوساله تا رسانه هایی که عده ای جوانمرگشان می کنند و نمی گذارند مسیر رشد را ادامه دهند.

    *{ با طرح این سوال که چرا تا جایی که ممکن است کار رسانه را به خود رسانه واگذار نمی کنیم؟}: دولت دنبال تدوین لایحه ای است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا همچون نظام پزشکی ،نظام رسانه ای هم باشد. بسیاری از تخلفات حرفه ای باید در آن نظام رسیدگی شود نه در دادگاه. خیلی از رمزو رموز جزییات دنیای رسانه است که شاید یک حقوق دان برجسته به همه آن زوایا آشنا نباشد. مگر هر کاری را باید به جلسه دادگاه و قاضی سپرد؟

    *برای امثال من که ازنوجوانی وآغازجوانی درانقلاب بوده‌ایم قابل تحمل نیست کسانی نام انقلاب را بدزدند،این ناجوانمردانه است؛اگرتوانستیم شغل ورونق اقتصادی درست کنیم انقلابی هستیم. با تورم افسارگسیخته 45 درصدی،انقلاب معنا ندارد،انقلاب یعنی توسعه،رفاه،نشاط مردم و اشتغال

    *شما اصحاب فرهنگ و رسانه نگاه کنید در یکسال گذشته روزنامه، مجله، سایت و خبرگزاری شما چقدر نشاط برای جوانان ما درست کرده و چقدر مسیر اشتغال را هموار کرده است؟ چقدر دولت را به راه درست هدایت کرده است، شما وظیفه هدایت دولت را بر عهده دارید، اگر دولت اشتباه می کند شما باید ما را هدایت کنید، شما هادیان ما هستید.

    *الحمدالله قوه مجریه اعتقادی به عصمت ندارد، امیدواریم آن دو قوه نیز همچنین اعتقادی نداشته باشند ولی حتما ما اعتقاد به عصمت نداریم. ما اشتباه می کنیم نیاز به هدایت داریم، انتقاد سازنده، منتقد، انتقاد کننده و نقاد می خواهیم، هتاک نمی خواهیم، ما خردسال بودیم در کوچه و خیابان نیز یک عده لات در خیابان هتاکی می کردند.

    *هتاکی هنر نیست،  کسی بخواهد نشریه ای داشته باشد هر صبح در صفحه اول خود شروع به هتاکی کند، هتاکی هنر نیست اما نقادی و انتقاد سازنده هنر است. انتقاد کنید، اگر ما خطا می کنیم راه درست را به ما نشان دهید، افتخار ما این است که بتوانیم به مردم، کشور و جامعه خدمت کنیم و امروز این فضا در اختیار شماست. چطور باید شغل درست شود؟ بدون سرمایه شغل ایجاد می شود؟ اگر می شود در روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری هایتان بنویسید تا ما نیز یاد بگیریم.

    *{با اشاره به رای اعتماد به سه وزیر در روز سه شنبه مجلس}: این عمل همه عاشقان این کشور را امیدوارتر کرد و همه مردم ایران به خوبی قضاوت کردند که انتخابات اسفند 94 با خرداد 92 در یک مسیر بوده است و اتصال این دو را در روز سه شنبه مشاهده کردند.مهم نبود که مجلس به این سه وزیر رای بدهد یا ندهد این از اختیارات مجلس است که خوشبختانه رای داد اما مهم این بود که مجلس دهم در برابر اتهامات واهی گوشش بدهکار نیست.

    * مهم این بود که مجلس دهم با دقت بیشتری به مسایل مهم کشوری و سیاسی می نگرد و با دقت رای خود را به صندوقها می ریزد. انچه دستاورد ما از روز سه شنبه بود تنها استقرار سه وزیر مهم در جایگاه خود در مسیر فرهنگ و نشاط جوانان ما نبود بلکه بالاتراز آن بود.  بالاتر نه آنکه دولت ومجلس با هم هستند بلکه از این هم بالاتر، بالاتر نه آنکه سه وزارتخانه معطل نماند بلکه از آن هم بالاتر و بالاتر اینکه برای اتهامات واهی گوش شنوایی وجود ندارد.

    * این افتخار ملت، مجلس شورای اسلامی و دولت است ، دولت چرا همان سه وزیر را معرفی کرد؟ الحمدلله مدیر خوب و شایسته در کشور فراوان هستند . به این دلیل دولت آن سه وزیر را معرفی کرد تا به جامعه و به مردم بگوید رای اسفند 94 شما گم نشده است و در صندوق صحیح قرار گرفته و به نتیجه درست رسیده است.

    *هر کس که دروغ می گوید، تهمت می زند، سخنی بدون دقت و بدون تحقیق می گوید و هر کس شنیده ها را بدون بررسی نقل می کند انقلابی نیست. هرکس که فقط داد می زند وفکر می کند انقلاب یعنی فریاد زدن او انقلابی نیست . هرکسی که کوتاه ترین راه را برای تثبیت منافع ملی انتخاب می کند او انقلابی است و هر کس برای عزت این کشور و توسعه این کشور تلاش می کند انقلابی است.

    *اگر تروریسم در جامعه جاذبه داشته باشد،‌ اگر بخشی از مردم ندای تروریست‌ها را بپسندند، نه سیاست خارجی می‌تواند معضل امنیت را حل کند و نه قدرت نظامی،‌ هیچ کدام! آن‌چه امروز در کشور و در جامعه ما امنیت آفریده بیداری، هوشیاری، آگاهی و انسجام داخلی کشور است.

    *بنده به نمونه‌ای اشاره می‌کنم؛ چرا موصل سقوط کرد؟ مگر یک شهر بزرگ 1.5 میلیون جمعیتی با دارا بودن آن همه نیروی مسلح و ارتش چطور ممکن است از صبح تا ظهر این شهر بزرگ سقوط کند؟ سقوط این شهر به خاطر این بود که تروریست‌ها سلاح مدرن در اختیار داشتند. سقوط موصل به خاطر این بود که تروریست‌ها توانمندتر از ارتش مستقر در موصل بودند و یا اینکه دلبستگی مردم موصل به بغداد کاهش یافته بود.

    *موصل ارتباط عاطفی و سیاسی‌اش با بغداد قطع شده بود نه داعش، هر گروه مسلح دیگر با یک پرچم که نه سیاه حتی سفید می‌توانست بر موصل فائق آید. لذا سیاست خارجی نمی‌تواند موصل را حفظ کند، ارتش عراق هم نمی‌تواند، در فهم مسائل امنیتی و سیاسی امروز جهان و منطقه دچار اشتباه نشویم.

    *البته که نیروهای مسلح کشورمان یک قدرت مهم و بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی بدخواهان و دشمنان هستند و خواهند بود و البته سیاست خارجی و دیپلماسی عاملی مهم برای پیشگیری از جنگ و نزاع خواهد بود. اما در برابر معضل امنیتی امروز منطقه آن‌چه کارسازتر از همه عوامل است انسجام، وحدت و یکپارچگی جامعه و سپردن همه گوش جان و جسم به ندای توسعه ایران است.

    *اگر نظام اسلامی ما به اقلیت‌ها احترام نمی‌کرد، به وحدت دینی همت نمی‌گماشت و جایگاه اهل سنت را در این کشور محترم نمی‌شمرد و یا اگر دولت به فکر تعادل توسعه‌ای در کردستان، سیستان و بلوچستان، بخشی از هرمزگان، خراسان جنوبی و یا در سراسر کشور نبود و اگر امروز اقلیت‌های قومی و مذهبی کشور دل به نظام و رهبری و قانون اساسی و دولت نبسته بودند داعش در اینجا هم راه داشت، القاعده هم در اینجا راه داشت.

    *سی و چند سال تلاش کردند ایران هراسی به وجود آوردند. با چند سال نمی شود ایران هراسی را از بین برد. اما تفاوت کرده است ، شما می بینید دید و نظر جهان امروز نسبت به ایران متفاوت است. دیروز همه متفق شدند بر تحریم ما. به این نکته توجه کنید. چرا ما جوری رفتار کردیم که آمریکا به تحریم ما رای داد . جای تعجب نیست، آمریکا خصم ما بود. اروپا رای داد به تحریم ما ، این هم جای تعجب نیست رابطه ما رابطه صمیمی نبود. چرا چین و روس به تحریم ما رای دادند؟

    *آنهایی که امروز به جای نقادی ، هتاکی می کنند چرا آن روز صدایشان بلند نشد؟ چرا کاری کردیم، چه راهی را انتخاب کردیم که همه عالم را علیه خودمان متحد کردیم؟ چطور این فضا به وجود آمد؟

    *مقدار نفتی که از سال 91 تا سال 94 می توانستیم بفروشیم و درآمدش را به دست آوریم و به خاطر تحریم نتوانستیم،‌ 180 میلیارد دلار بود. به خاطر تحریم 180 میلیارد دلار از درآمد کشور کسر شد که می توانست برای تحول این کشور و برای اشتغال جوانان ما به کار رود. حالا ما این تحریم را برداشتیم بعضی ها ناراحتند می گویند چرا تحریم برداشته شده است. عصبانی اند.

    * صد تا تحریم برداشته شده، چند تا مانده است. آن صدتا را نگاه نمی کند و فقط سه تا را می بیند. من نمی دانم. چشم باز و گوش باز و این عمی. آدم واقعا دچار حیرت است. چطور می شود آدم حقایق را نبیند و درک نکند. فکر می کنند اگر بگویند ما در این چند سال موفق بودیم دولت نفع می برد. مگر این موفقیت مال دولت است که دولت نفع ببرد؟ این موفقیت متعلق به ملت و مردم است. ملت ایران پیروزی به دست آورده است. همه هم که رای دادیم. دولت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رای داده و رهبری معظم انقلاب تایید کردند. باز هم نمی دانم مشکل کجاست؟

    *شما اهل رسانه ها باید بیابید. باید برای مردم شرح و توضیح دهید. امروز دومین خواست من از شما در کنار تثبیت و حفظ امنیت کشور در سایه آگاهی فرهنگی به جامعه و انسجام و وحدت و نزدیک کردن همه اقوام و مذاهب در کشور این است که با رسانه بتوانیم فضا را برای بهره بردای از شرایط پسا برجام استفاده کنیم

    *در طول این سه سال در وزارت ارشاد و سایر وزارتخانه‌ها با تلاش‌های جناب آقای جنتی در طول سه سال کار بزرگی در این حوزه انجام داده است. همه می‌دانند مجوز یک نشریه از زمان تقاضا تا موافقت چقدر زمان می‌برد. من خودم شاهد بودم یک نشریه‌ای هشت، نه سال طول کشید. امروز دیگر سال نیست. ماه است یعنی پنج ماه طول می‌کشد. این همه مجوز در این سه سال که همه برای بخش خصوصی بوده؛ باید واگذار شود به مردم و بخش خصوصی.

    * وقتی من نشریه‌ای دارم که پولش از جایی می‌آید دیگر دل نگرانی ندارم که این برگردد یا نه. اطلاعات دسته اول هم می‌گیرم. رانت اطلاعاتی بلای امروز ماست. هنوز دادستان و قاضی خبر ندارند این آقا خبر دارد. دستگاه‌های امنیتی ما هنوز خبر ندارند این کارشناس خبر دارد. معلوم نیست اجنه است یا نه و چطور اینها خبردار می‌شوند؟ رانت اطلاعاتی را کنار بگذاریم. این شفافیت که شعار نمایشگاه است؛ خیلی خوب است چون یعنی اطلاعات در اختیار همه باشد. مردم خوب می‌فهمند. هر کاری این چند نشریه و رسانه انجام می‌دهند را مردم متوجه می‌شوند و روز به روز اقبال مردم از آنها کمتر می‌شود.

    *خوشحالم که مردم متوجه امورند. دولت دو کار مهم دارد که در دوران جنتی آغاز شد است. یکی نظام رسانه‌ای که بسیاری از تخلفات باید آنجا بررسی شود و یکی لایحه قانون مطبوعات است. این قانون تغییراتی لازم دارد. ما به زودی آن را تکمیل می‌کنیم. این قدم بلندی است که دولت بر‌می‌دارد. در زمینه یارانه اگر کمی عقب هستیم من به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم کمی در یارانه مطبوعات عقب ماندگی را جبران کند.

    *از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم که جلساتی با اصحاب رسانه برای حل مشکلات آنها داشته باشد.

    *روحانی خطاب به صالحی امیری: به عنوان اولین قدمی که در وزارتخانه‌تان برمی‌دارید؛ طرح این موضوعات در جلسه هیات وزراست تا راه‌حل برای آن پیدا شود. من می‌دانم رسانه‌ها تا چه حد مهم و تاثیرگذارند و حل مشکلات آنها چقدر می‌تواند در فرهنگ و اطلاعات و نشاط جامعه و فضای فرهنگی جامعه تاثیر داشته باشد. به حق رسانه‌ها دانشگاه هستند و دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ما همه تلاشمان را انجام می‌دهیم برای توسعه جامع و پیشرفت کشور عزیزمان ایران.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.